Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 28.09.2012
Autor: Kia Motors Polska

Istotne zmiany odświeżonej Kia Sorento

  • Nowy silnik benzynowy 2.4 GDI o mocy 192 KM.
  • Zwiększony komfort i lepsze własności jezdne dzięki wzmocnionej strukturze nadwozia.
  • Jeszcze wyższy stopień ochrony pasażerów za sprawą zaawansowanych rozwiązań bezpieczeństwa czynnego.
  • Samochód dostępny w polskich salonach jeszcze w tym roku.
Odświeżona linia i zmodernizowana konstrukcja skorupy nadwozia, nowy silnik benzynowy 2.4 GDI o niższym zużyciu paliwa i emisji spalin, wyższy komfort podróżowania i lepsze własności jezdne – to tylko niektóre z istotnych zmian, które przeszła najnowsza Kia Sorento.



Odświeżony wygląd klasy Premium
Aby nadać modelowi wygląd nawiązujący do klasy Premium, zespół projektantów Kia dokonał znacznej re-stylizacji przedniej i tylnej części pojazdu. Efektem dopracowania szczegółów designu karoserii jest obniżenie współczynnika oporu aerodynamicznego Cd do wartości 0,34. 

Zmodernizowana Kia Sorento otrzymała również nowy przedni i tylni zderzak z niekonwencjonalnym pionowym układem świateł przeciwmgielnych, a także nową atrapę chłodnicy i reflektory ze światłami pozycyjnymi, wykonanymi w technologii LED oraz nową klapę tylną nadwozia. W zależności od poziomu wyposażenia nowe Sorento dostępne jest w wersji z 17- lub 18-calowymi lub większymi (w opcji wyposażenia) 19-calowymi felgami z lekkiego stopu. 
Opcjonalnie dostępne będzie również dwuczęściowe, panoramiczne okno dachowe z elektrycznie sterowaną roletą. Oferta kolorystyczna Sorento zostaje rozszerzona o siedem nowych barw lakierów nadwozia. 

Stylowy wystrój wnętrza i bogate wyposażenie high-tech
Wnętrze zmodernizowanego Sorento zyskało nowy, odświeżony wystrój. Do wyboru nabywcy pozostaje standardowa tapicerka materiałowa w kolorze czarnym lub beżowym, w opcji wyposażenia dostępna jest także czarna, beżowa lub brązowa tapicerka skórzana. 

Siedmioosobowe wnętrze zyskało więcej materiałów miękkich w dotyku, a dyskretnej elegancji nadają mu chromowane klamki drzwi oraz obramowania wlotów powietrza i przełączników. Nowością jest także zestaw wskaźników LCD. W konsoli środkowej dźwignia zmiany biegów (dla wersji ze skrzynią automatyczną) została wyprostowana, a sama dźwignia otrzymała elegancki mieszek z wysokiej jakości skóry dla podkreślenia luksusowego charakteru nowego modelu.

Wyposażenie opcjonalne klasy Premium obejmuje m.in. elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, elektrycznie podgrzewane fotele drugiego rzędu, zestaw głośnomówiący do telefonu Bluetooth, przyciemniane szyby odbijające promienie słoneczne z filtrem UV oraz oddzielne nawiewy klimatyzacji dla trzeciego rzędu foteli. 
Do wyboru nabywcy oferowany będzie także radarowy system monitorowania martwego pola, system monitorujący zmiany pasa ruchu z użyciem kamery video nad szybą czołową oraz automatyczny system parkowania równoległego Smart Parking Assist System (SPAS).

Zawieszenie oraz poziom podłogi odświeżonego modelu Kia Sorento obniżone zostały o 10 mm, czego efektem jest zwiększenie przestrzeni na nogi pasażerów drugiego i trzeciego rzędu foteli − odpowiednio o 30 i 9 mm. Aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort jazdy, zastosowano szereg zaawansowanych rozwiązań w zakresie redukcji NVH (hałasów, drgań i wibracji), dzięki którym nowa Kia Sorento należy do najlepiej wyciszonych pojazdów w swej klasie. 



Ulepszone jednostki napędowe: niższy poziom zużycia paliwa i emisji spalin
W zależności od zapotrzebowania poszczególnych rynków oferta jednostek napędowych nowej Kii Sorento obejmować będzie silnik benzynowy oraz dwa silniki wysokoprężne (o mocy 150-197 KM). W odpowiedzi na przewidywane trendy konsumenckie, jednostka benzynowa 2.4 GDI (oferowana przez Kia po raz pierwszy w Europie) oraz Diesel 2.2 TCI zostały zoptymalizowane celem ekonomizacji zużycia paliwa. 
W silniku serii Theta II 2.4 GDI zastosowano nową głowicę cylindrów i tłoki oraz nowy system wtrysku paliwa i układ dolotowy. Efektem jest 9-procentowy wzrost mocy (do 192 KM) i 6,6-procentowy wzrost momentu obrotowego (do 242 Nm) w porównaniu z dostępną poza Europą Zachodnią jednostką 2.4 MPI − przy obniżeniu zużycia paliwa (o 19%) i emisji CO2 (już od 199 g/km). 
Napędzający nowe Sorento 2.2-litrowy Diesel TCI (wyposażony w turbosprężarkę oraz intercooler powietrza dolotowego) o mocy 197 KM otrzymał nowy układ recyrkulacji spalin (EGR), który pozwala obniżyć emisję CO2 do zaledwie 153 g/km. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 436 Nm (w parze z przekładnią automatyczną) lub 421 Nm (z przekładnią manualną). Alternatywnie dostępny będzie również Diesel 2.0 TCI o mocy 150 KM i momencie 382 Nm. 

Przekładnie sześciostopniowe i napęd 2WD lub 4WD
Nowa Kia Sorento wyposażona jest w manualną lub automatyczną przekładnię sześciostopniową oraz w zależności od wersji modelowej − napęd 2WD (tylko na koła przednie) lub 4WD (na cztery koła). Samochód z napędem 2WD jest lżejszy o około 60 kg, czego efektem jest niższe zużycie paliwa. 
Napęd 4WD to system typu „on demand” przekazujący 100 procent momentu obrotowego na koła przednie podczas zwykłej jazdy miejskiej lub autostradowej. W przypadku ich poślizgu część mocy (do 50%) przenoszona jest automatycznie na koła tylne. W warunkach niskiej przyczepności przydatny jest załączany ręcznie tryb „Lock Mode”, rozdzielający moment koła przednie i tylne w proporcji 50/50 procent. 

Lepsze osiągi na drodze, niezmienna sprawność off-road
Konstruując nową Kię Sorento nie szczędzono starań, aby umiejętnie i precyzyjnie połączyć pewność prowadzenia z doskonałym wyważeniem charakterystyki jezdnej i komfortu. 
Dotychczasowy system zawieszenia otrzymał nowe ramy pomocnicze o bardziej wytrzymałej konstrukcji, które pozwalają jeszcze precyzyjniej kontrolować pracę wszystkich komponentów, a dzięki zmodyfikowanym tulejom − skuteczniej tłumić drgania. Efektem powiększenia tulei zawieszenia, wydłużenia tylnych wahaczy oraz zastosowania wzmocnionych amortyzatorów typu HPD (High Performance Dampers) odczuwalny jest wzrost komfortu podróżowania i stabilności pojazdu. 
Aby zwiększyć precyzję prowadzenia oraz „wyczucie” drogi układ kierowniczy jest teraz bardziej bezpośredni i wymaga tylko 2,95 obrotu kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi. Wygodę i komfort prowadzenia zapewnić może progresywne wspomaganie układu kierowniczego Flex-Steer™, działający w zależności od osobistych preferencji kierowcy w trzech trybach − Normal, Sport i Comfort. 



Pięciogwiazdkowy standard bezpieczeństwa czynnego i biernego
Już w roku 2009 Kia Sorento drugiej generacji uzyskała 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. Od tego czasu oficjalne reżimy testowe w Europie uległy zaostrzeniu. Aby utrzymać najwyższe notowania w Euro NCAP oraz oficjalnych amerykańskich testach zderzeniowych NHTSA struktura karoserii oraz konstrukcji skorupy nadwozia nowej Kii Sorento uległy istotnym modyfikacjom.

Dzięki zmianom w konstrukcji skorupy nadwozia, która charakteryzuje się wyższym (bo 70,4-procentowym) niż większość pojazdów tej klasy udziałem stali o ultra-wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, wzrosła odporność na zderzenia czołowe, boczne i tylne. Centralna i tylne podłogowe podłużnice nadwozia wykonane zostały ze stali o ultra-wysokiej wytrzymałości na rozciąganie tłoczonej w temperaturze 9000C, tworząc solidne komponenty dla przedniego zderzaka, a tym samym podnosząc w sposób znaczący wytrzymałość kolizyjną struktury samochodu. 
Zastosowanie specjalnej rozpórki kielichów kolumn przedniego zawieszenia zwiększa sztywność skrętną karoserii o 18 procent i wzmacnia „fundament” dla zawieszenia i układu kierowniczego, wpływając tym samym nie tylko na wzrost komfortu jazdy, ale i stabilności kierunkowej. 
Nowa Kia Sorento wyposażona jest w sześć poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtynowe). Posiada również przednie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy zwiększonej do 320 mm oraz integralny system ochrony pieszego AHS (Active Hood System), który w razie kolizji z pieszym powoduje uniesienie tylnej części maski sinika, co zmniejsza zagrożenie poważnych obrażeń ciała. 
Dostępne wyposażenie bezpieczeństwa czynnego obejmuje również elektroniczne systemy stabilizacji toru jazdy ESC i utrzymania stabilności VSM, kamerę podglądu cofania z obiektywem szerokokątnym 1300, adaptacyjne reflektory ksenonowe (HID) oraz system wspomagający ruszanie na wzniesieniu HAC.

ZOBACZ: DANE TECHNICZNE KIA SORENTO