Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 06.03.2018
Autor: Kia Motors Polska

CZTERY PREMIERY MARKI KIA PODCZAS SALONU W GENEWIE

W czasie 88. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie Kia prezentuje aż cztery nowości. W Genewie swój światowy debiut mają nowa Kia Ceed, Kia Optima po faceliftingu i z nowymi silnikami oraz usportowiona wersja Kia Rio – GT Line z silnikiem o mocy 120 KM.

 

  • Światowy debiut nowej Kia Ceed w dwóch wersjach nadwoziowych – hatchback i kombi
  • Debiut Optimy po faceliftingu i z nowymi jednostkami napędowymi
  • Premiera usportowionej odmiany Kia Rio – GT Line z silnikiem 1.0 T-GDi

 

Kia Motors prezentuje dziś podczas 88. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie swoje najnowsze modele. Centralne miejsce na stoisku zajmują nowa kompaktowa Kia Ceed i Kia Ceed kombi. Oprócz nich Kia prezentuje również odświeżony wizualnie i technicznie model Optima oraz Rio w usportowionej wersji GT Line.

 

Michael Cole, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „Wszystkie te modele – Ceed, Optima i Rio – są kluczowe dla systematycznego wzrostu marki. Łącznie stanowią one ponad jedną trzecią naszej sprzedaży na Starym Kontynencie. Najnowsze modele będą impulsem do dalszego wzrostu, ponieważ w 2018 roku Kia zamierza osiągnąć w Europie sprzedaż na poziomie ponad pół miliona samochodów”.

 

Nowa Kia Ceed w wersji hatchback i kombi

Trzecia generacja popularnego Ceeda, który debiutuje dzisiaj w dwóch wersjach nadwoziowych – hatchback i kombi – została zaprojektowana w Europie i będzie produkowana w Europie. Model ten ma za zadanie jeszcze bardziej wzmocnić pozycję marki Kia na Starym Kontynencie w segmencie samochodów kompaktowych dzięki innowacyjnym systemom, jednocześnie atrakcyjnej i sportowej stylizacji oraz znakomitym właściwościom jezdnym.

 

Od początku produkcji pierwszej generacji Kia cee'd, która w nowym zakładzie na Słowacji rozpoczęła się w grudniu 2006 r., bramy fabryki opuściło ponad 1,28 miliona egzemplarzy. Model trzeciej generacji otrzymał zmodyfikowaną pisownię nazwy – dotychczasową cee'd zastępuje Ceed, która pochodzi od hasła „Community of Europe, with European Design”.
Od 2012 r., w którym rozpoczęto wytwarzanie modelu drugiej generacji, z taśm fabryki zjechało ponad 640.000 samochodów. Za sprawą Ceeda trzeciej generacji udział marki Kia w sprzedaży w Europie będzie jeszcze większy niż dotychczas, a udział Ceeda w sprzedaży Kii powinien wzrosnąć powyżej 15%. Tyle wyniósł w 2017 roku.

 

Nowy Ceed jest niższy i szerszy niż model poprzedniej generacji. Charakterystyczny dla wszystkich modeli marki Kia „tygrysi nos” w osłonie chodnicy jest teraz szerszy, podobnie jak wlot powietrza w dolnej części zderzaka. Kształt przedniej części nadwozia wyznaczają proste, poziome, precyzyjne linie. Nowy model standardowo jest wyposażony w światła LED do jazdy dziennej w kształcie kostek lodu, które nawiązują do wyglądu świateł do jazdy dziennej w wersjach GT i GT-Line modelu poprzedniej generacji. Nowe tylne światła wykonane w technice LED sprawiają, że Ceed również z tyłu jest bardzo dobrze widoczny i łatwo rozpoznawalny. W wersji kombi nowy Ceed dysponuje teraz bagażnikiem o pojemności aż 600 litrów, czyli więcej niż w wielu kombi klasy średniej. Pięciodrzwiowy hatchback, który zajmuje niemal identyczną powierzchnię jak jego poprzednik, oferuje teraz przestronniejszy bagażnik, którego pojemność wynosi 395 l. W obydwu wersjach nadwoziowych nowy Ceed jest jednym z najbardziej funkcjonalnych i praktycznych kompaktowych samochodów.

 

Nowe – Ceed i Ceed kombi będą oferowane z szeroką gamą silników do wyboru. Oferta benzynowych jednostek napędowych obejmuje trzy silniki – najnowszą odmianę popularnego 1-litrowego silnika T-GDi (turbodoładowanego i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 120 KM, nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi o mocy 140 KM i 100-konną, 1,4-litrową jednostkę napędową MPi z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Nowy Ceed w obydwu wersjach nadwoziowych będzie także dostępny z nowym silnikiem wysokoprężnym o symbolu „U3”, który przez inżynierów firmy Kia został tak zaprojektowany, aby bez problemu mógł spełnić rygorystyczne wymagania określone przez najnowszą normę emisji spalin – Euro 6d TEMP. Nową 1,6-litrową jednostkę napędową CRDi (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail) wyposażono w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) w celu znacznego zmniejszenia emisji spalin. Ta jednostka napędowa będzie dostępna w dwóch wariantach mocy (115 KM i 136 KM), które generują identyczny maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm.

 

Modele z nowej rodziny Ceeda będą dostępne z systemem wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select), który pozwala dostosować sposób działania wybranych podzespołów do stylu jazdy kierowcy. Każdy silnik będzie współpracował z sześciobiegową przekładnią mechaniczną, a nowy 1,4-litrowy T-GDi i 1,6-litrowy turbodiesel CRDi będą oferowane także z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią produkcji Kia.

 

Oprócz siedmiu poduszek powietrznych, które należą do wyposażenia seryjnego nowego Ceeda, nad bezpieczeństwem podróżnych dodatkowo mogą czuwać zaawansowane aktywne systemy wspomagające kierowcę, ograniczające ryzyko kolizji. Seryjne wyposażenie nowego Ceeda obejmuje, między innymi, asystenta świateł drogowych (High Beam Assist), system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Warning), system utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Keeping Assist) i system monitorowania obszaru przed autem (Forward Collision Warning) z funkcją automatycznego hamowania (Forward Collision-Avoidance Assist).

Nowy Ceed i nowy Ceed kombi będą produkowane w zakładach Kia w Żylinie na Słowacji. Produkcja hatchbacka rozpocznie się już w drugim kwartale tego roku, natomiast kombi – w sierpniu. Do sprzedaży w Europie pięciodrzwiowy Ceed hatchback trafi już pod koniec pierwszej połowy roku. Ceed kombi zadebiutuje w czwartym kwartale 2018 roku. Podobnie jak inne modele również nowy Ceed będzie objęty 7-letnią gwarancją (do 150.000 km).

 

Odświeżona Optima: facelifting nadwozia i wnętrza oraz nowe układy napędowe

Miniony rok był dla Optimy rekordowy pod względem sprzedaży w Europie. Popyt na ten model wzrósł z 9.600 do ponad 16.800 sztuk w 2017 roku. Samochód klasy średniej marki Kia ma kluczowe znaczenie dla zrównoważonego wzrostu koreańskiej marki w Europie. Wysoka sprzedaż Optimy w ubiegłym roku została osiągnięta dzięki, między innymi, wprowadzeniu nowych wersji – kombi, usportowionej odmiany GT oraz hybrydy typu Plug-in.

 

Od teraz Kia Optima jest dostępna z nowym silnikiem Diesla. Nowa 1,6-litrowa jednostka napędowa CRDi (z wtryskiem bezpośrednim typu common-rail) o maksymalnej mocy 136 KM i generująca maksymalny moment obrotowy o wartości 320 Nm zastępuje 1,7-litrowy silnik CRDi. Optima po faceliftingu po raz pierwszy jest również dostępna z turbodoładowanym benzynowym silnikiem 1.6 T-GDi o mocy 180 KM. Ten bardzo lekki silnik uzupełnia ofertę benzynowych jednostek napędowych dostępnych do Optimy, która obejmuje wolnossący silnik o pojemności 2,0 l i mocy 163 KM oraz turbodoładowaną jednostkę napędową T-GDi o takiej samej pojemności i mocy 245 KM oferowaną do Optimy GT. Silnik o pojemności 1,6 l współpracuje z dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią produkcji Kii.

 

W wyglądzie zewnętrznym Optimy styliści Kia wprowadzili sporo zmian. Nowe są przedni zderzak oraz reflektory i światła przeciwmgłowe, a także tylne światła wykonane w technologii LED. Optima sedan otrzymała też nowy tylny zderzak. Osłona chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa ma teraz chromowane wykończenie, co sprawia, że przód auta prezentuje się bardziej wyrafinowanie. Liczne zmiany wprowadzono również w wyglądzie i w wyposażeniu Optimy GT Line i usportowionej Optimy GT. Obejmują one, między innymi, nowe diodowe światła przeciwmgłowe, 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów i lakierowane na wysoki połysk w kolorze czarnym obudowy lusterek zewnętrznych, boczne progi i osłonę wlotu powietrza do chłodnicy. Model GT Line otrzymał podwójną końcówkę układu wydechowego, natomiast Optima GT – dwie chromowane końcówki układu wydechowego po obu stronach auta.

 

Do odświeżonej Optimy Kia oferuje najnowszy system multimedialny wyposażony w 7- lub 8-calowy ekran dotykowy. Dostępna jest także nawigacja satelitarna z usługami Kia Connected, które dostarcza firma TomTom®. System oferuje usługi Apple CarPlay™ i Android Auto™.

Od teraz Kia oferuje do Optimy najnowsze, zaawansowane technologicznie systemy wspomagające kierowcę (DRIVE WiSE), dzięki którym samochód potrafi złagodzić skutki kolizji lub nawet uniknąć zderzenia z innym uczestnikiem ruchu. Nowy system monitorowania zmęczenia kierowcy (DAW), oferowany również do nowego Ceeda, czuwa nad tym, aby monotonna jazda, która może potęgować zmęczenie kierowcy nie uśpiła jego czujności. Pozostałe systemy bezpieczeństwa oferowane do Optimy to, między innymi: system monitorowania przestrzeni przed autem (FCA) z funkcją rozpoznawania pieszych, Lane Keeping Assist (LKA), High Beam Assist (HBA) i pełne reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów Dynamic Bending Light.

Kia Optima po faceliftingu, w standardzie oferowana z 7-letnią gwarancją (lub na 150.000 km), trafi do sprzedaży w Europie jednocześnie w wersji sedan i kombi w trzecim kwartale 2018 roku.

 

Usportowiona z wyglądu Kia Rio w wersji GT Line

Odmiana GT Line poszerza bogatą ofertę Rio, które jest światowym bestsellerem marki Kia w segmencie małych aut. Nowe Rio GT Line, wyposażone w turbodoładowany silnik, odznacza się bardzo dobrymi osiągami i wyglądem inspirowanym modelami „GT” marki Kia, jak cee’d GT i Optima GT. Usportowioną odmianę pięciodrzwiowego Rio można rozpoznać po błyszczącej, czarnej oraz częściowo chromowanej osłonie chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, nowych 17-calowych obręczach kół z lekkich stopów o wzorze GT Line i diodowych światłach przeciwmgłowych w kształcie kostek lodu, które po raz pierwszy zastosowano w modelach cee'd GT i pro_cee'd GT. Z zewnątrz Rio GT Line wyróżnia się podwójną końcówką układu wydechowego, diodowymi światłami do jazdy dziennej, chromowanym obramowaniem wokół bocznych szyb, czarnym spojlerem na pokrywie bagażnika i nakładkami na progach.

 

Kia Rio GT Line jest napędzana lekkim, trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem 1.0 T-GDi oferowanym w dwóch wariantach mocy – 100 KM i 120 KM. Standardowo silnik Rio GT Line współpracuje z sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Siedmiostopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów będzie oferowana od połowy 2018 roku. Począwszy od trzeciego kwartału 2018 r. Kia Rio GT Line będzie również dostępna z wolnossącymi silnikami o pojemności 1,2 l i 1,4 l.

 

Oferowany jako wyposażenie dodatkowe system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym i z nawigacją oraz z aplikacjami Apple CarPlay™ i Android Auto™ umożliwia pełną integrację smartfonów. Dostępne są kamera cofania oraz podgrzewane – kierownica i siedzenia.

 

Nowe Rio jest najbezpieczniejszym małym samochodem, który Kia kiedykolwiek wyprodukowała. Nadwozie auta jest w dużej mierze wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości. Wyposażenie seryjne obejmuje sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe). Rio, wyposażone w opcjonalny system ADAS, uzyskało najwyższą, pięciogwiazdkową ocenę w testach Euro NCAP. Do Rio jest również dostępny system wspomagający zapobieganie kolizjom (FCA) z funkcją rozpoznawania pieszych. Od trzeciego kwartału tego roku Rio będzie można zamówić z systemem Lane Keeping Assist (LKA). Rio GT Line jest oferowane z nowym systemem monitorowania zmęczenia kierowcy – Driver Attention Warning (DAW), który monitoruje sposób prowadzenia samochodu i zachowanie kierowcy.

 

Oprócz bardzo przestronnej kabiny Kia Rio może pochwalić się jednym z największych bagażników w klasie samochodów miejskich. Jego pojemność wynosi 325 l (mierzonych według normy VDA). Podłogę bagażnika można umieścić na jednej z dwóch wysokości, co znacznie ułatwia wykorzystanie przedziału bagażowego.