Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 17.11.2016
Autor: Kia Motors Polska

Polska premiera nowej Kia Rio i Optimy Plug-in Hybrid podczas Warsaw MotoShow

Najpierw światowa i europejska premiera w Paryżu – a teraz prezentacja przed polską publicznością podczas wystawy Warsaw MotoShow w Nadarzenie. Całkowicie nowa Kia Rio oraz Optima Plug-in Hybrid mają szansę stać się jednymi z największych gwiazd tej imprezy.

W dniach 18-20 listopada w centrum wystawienniczym Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą odbędzie się Warsaw MotoShow. Wśród ponad 1000 zaprezetnowanych samochodów nie zabraknie oczywiście modeli Kia. MotoShow to świetna okazja by przedstawić szerokiej publiczności swoją ofertę, dlatego specjalnie na tą okoliczność Kia Motors Polska przygotowała wiele atrakcji w tym dwie polskie premiery. Centralne miejsce ekspozycji Kia zajmą: całkowicie nowa Kia Rio oraz Optima Plug-in Hybrid.

 

Polska premiera Kia Rio

Nowa Kia Rio oferuje klientom nową jakość w klasie miejskich kompaktów – począwszy od atrakcyjnej stylizacji na zewnątrz i bardzo funkcjonalnego wnętrza, przez najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki nowej konstrukcji nadwozia i nowoczesnym systemom asystującym aż po najnowocześniejsze funkcje multimedialne oraz bardzo dobre właściwości jezdne i wysoki komfort resorowania.

Nowa Kia Rio, skonstruowana i zaprojektowana z myślą o zaspokojeniu potrzeb jeszcze szerszego grona odbiorców niż model poprzedniej generacji, ma do odegrania bardzo ważną rolę w gamie modeli Kia. Ponieważ segment miejskich kompaktów wciąż zalicza się do największego na europejskim rynku, Kia przewiduje, że nowe Rio już pierwszym pełnym roku obecności w sprzedaży może znaleźć nawet 100 tysięcy nabywców. Jeśli ta prognoza się potwierdzi, Rio – obok Sportage’a i cee’da – będzie należało do najlepiej sprzedających się modeli Kia na Starym Kontynencie.

Nowa Kia Rio będzie dostępna z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi do wyboru, z których każdy charakteryzuje się wysoką wydajnością i zapewnia osiągi na dobrym poziomie. Wzrost zamiłowania nabywców do małych, ale turbodoładowanych silników sprawił, że trzycylindrowa, jednolitrowa jednostka napędowa z rodziny T-GDI (turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa) musiała trafić pod maskę również nowego Rio. Wysoka wydajność i niski poziom emisji szkodliwych substancji oraz lekka konstrukcja tego silnika świetnie pasują do napędu Rio. Miejska Kia napędzana tym silnikiem ma lekki przód i małą bezwładność, które sprzyjają zwinnemu zachowaniu auta podczas jazdy, szczególnie w czasie pokonywania zakrętów. Przyszli klienci, którzy zdecydują się na zakup Rio z 1,0-litrowym silnikiem T-GDI będą mieli do wyboru dwie wersje tego silnika o mocy 100 KM lub 120 KM. Oprócz 1,0-litrowego silnika T-GDI do napędu Rio będą oferowane wolnossące, benzynowe jednostki napędowe o pojemności 1,25 l i 1,4 l (84 KM i 100 KM) oraz silnik Diesla o pojemności 1,4 litra, dostępny w dwóch wariantach mocy – 70 KM lub 90 KM.

Gdy nowe Rio – dostępne z pakietem zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy – pojawi się w sprzedaży, będzie jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie. Nadwozie Rio czwartej generacji zostało skonstruowane ze stali o wysokiej wytrzymałości, nowy model oferuje też liczne systemy bezpieczeństwa biernego. Samochód zaprojektowano tak, aby mógł sprostać najbardziej wymagającym testom zderzeniowym na świecie. Kia Rio czwartej generacji będzie pierwszym autem segmentu B, wyposażonym w układ automatycznego hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją rozpoznawania pieszych.

Nowe Rio będzie produkowane w zakładzie Sohari w Korei i trafi do polskich salonów pod koniec pierwszego kwartału 2017 roku.

 

Polska premiera Optimy Plug-in Hybrid.

Drugą absolutną nowością marki Kia podczas MotoShow będzie Optima Plug-in Hybrid. Ekologiczna i tania w eksploatacji Kia Optima PHEV już w grudniu będzie dostępna w Polsce. Ten ładowany prosto z gniazdka niedrogi i zaawansowany technologicznie samochód hybrydowy to prawdziwy przełom na naszym rynku. Dzięki dwóm silnikom – benzynowemu i elektrycznemu (łączna moc układu napędowego wynosi 205 KM) – potężnym akumulatorom i możliwości ładowania ich z gniazdka elektrycznego Optima PHEV bez udziału jednostki spalinowej potrafi pokonać dystans nawet 54 km. Większości osób wystarczy to na dotarcie do pracy, zrobienie zakupów i powrót do domu. Ale najważniejsze jest to, że wrażenia zza kierownicy tej hybrydowej Kia są praktycznie takie same jak w przypadku modeli z tradycyjnym napędem. Wynika to nie tylko z niespotykanie płynnego działania nowoczesnego układu hybrydowego, ale i z zastosowania przekładni automatycznej, a nie skrzyni bezstopniowej.

W tym segmencie wymagania są bardzo duże i Kia im sprostała – samochód jest wyposażony we wszystko, co nowoczesne i przydatne w codziennym użytkowaniu, począwszy od rozwiązań infotaiment po środki podnoszące bezpieczeństwo jazdy. W hybrydowej Optimie zastosowano szereg zaawansowanych systemów i technologii: system VSM pomaga utrzymać stabilność pojazdu podczas hamowania oraz na zakrętach, ASCC automatycznie dostosowuje prędkość i odległość do pojazdu znajdującego się przed autem, a system awaryjnego hamowania AEB zatrzymuje samochód, jeśli radar dalekiego zasięgu wykryje zagrożenie kolizją z pieszym lub innym obiektem. W przypadku niezamierzonej zmiany pasa ruchu samoczynnej korekty toru jazdy dokonuje Lane Keeping Assist System. Intuicyjne w obsłudze aplikacje przyczyniają się do tego, że podróż jest jeszcze bardziej komfortowa – nowa Kia Optima wyposażona jest bowiem w wiele pomysłowych rozwiązań: wskaźniki na desce rozdzielczej podpowiadają, jak jechać w najbardziej ekonomiczny sposób, a na 8-calowym ekranie dotykowym podawane są informacje o aktualnym ograniczeniu prędkości na podstawie obrazu z kamer. Użytkowników na pewno ucieszy wiadomość, że aktualizacje map do nowoczesnej nawigacji przez siedem lat od daty zakupu auta są bezpłatne. Przygotowano również inne udogodnienia: oprogramowania Android Auto i Apple CarPlay współpracują ze smartfonami i umożliwiają np. sterowanie telefonem za pomocą głosu bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Użytkownicy telefonów ucieszą się natomiast z indukcyjnej ładowarki umieszczonej na półce przy dźwigni zmiany biegów.

 

Blisko 700 m² i 11 samochodów na ekspozycji.

Publiczność odwiedzająca wystawę, poza wspomnianymi wyżej premierami będzie miała okazję do bliższego obejrzenia niemal wszystkich oferowanych obecnie na rynku modeli Kia począwszy od Picanto, przez cee’da, hybrydową Kia Niro, Sportage, wszystkie wersje nadwoziowe Optimy, a na Sorento skończywszy. Na specjalną uwagę zasługuje z pewnością odświeżona wersja Carensa. Nowe – wygląd zewnętrzny i funkcjonalność Carensa po zmianach sprawiają, że popularny minivan idealnie wpisuje się gamę najnowszych modeli Kia. Dotyczy to również zmian we wnętrzu oraz dostępności najnowszych systemów – bezpieczeństwa i multimedialnych. Pierwsze egzemplarze Carensa po faceliftingu trafiają właśnie do salonów.

 

Ze względu na organizowane przez Kia Motors Polska wyścigowe samochodowe mistrzostwa Polski KIA LOTOS RACE na ekspozycji pojawi się także wyścigowe Picanto. Kia i wyścigi to związek, który trwa w Polsce już od 11 sezonów. KIA LOTOS RACE to mistrzowska seria wyścigowa, w której zawodnicy rywalizują za kierownicami profesjonalnie przygotowanych Kia Picanto. Przeznaczona przede wszystkim dla młodych i poczatkujących zawodników, ma na celu umożliwienie im postawienia pierwszego kroku w świecie wyścigów samochodowych. Wśród 6 torów, na których w sezonie 2016 odbyły się rundy Mistrzostw Polski Kia Picanto znalazła się legendarna, włoska Monza. Wszyscy zainteresowani wzięciem udziału w przyszłorocznej edycji KIA LOTOS RACE będą mogli uzyskać podczas MotoShow więcej informacji o swoim starcie.

Warsaw MotoShow rozpocznie się w piątek 18 listopada i potrwa do niedzieli, 20 listopada. Wystawa będzie czynna w godz. 10-18 a stoisko Kia znajdować się będzie w hali F.

Serdecznie zapraszamy.