Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 14.07.2016
Autor: Kia Motors Polska

Kia Niro - Kia wprowadza nowego hybrydowego crossovera.

 

Niro – nowy, hybrydowy, niskoemisyjny crossover – to pierwszy samochód marki Kia, skonstruowany na płycie podłogowej zaprojektowanej na potrzeby całej rodziny aut, które będą charakteryzowały się niskim zapotrzebowaniem na paliwo.

 

  • Crossover zaprojektowany od podstaw jako samochód hybrydowy o wyróżniającym się designie
  • Hybrydowy układ napędowy opracowany na potrzeby tego modelu
  • Emisja CO2 wynosi jedynie 88 g/km, a zużycie paliwa – tylko 3,8 l/100 km
  • Już wkrótce w wyposażeniu system zarządzania energią, który zwiększa wydajność akumulatorów w oparciu o przewidywany profil trasy
  • Lekka konstrukcja nadwozia ze stali o wysokiej wytrzymałości i aluminium zapewniająca maksymalne bezpieczeństwo i niski poziom hałasu
  • Dostępne zaawansowane systemy bezpieczeństwa DRiVE WISE wspomagające kierowcę
  • Multimedia obejmują Kia Connected Services, Android Auto™ i Apple CarPlay™
  • Od czwartego kwartału 2016 roku będzie oferowana wersja zdolna pociągnąć przyczepę o masie własnej aż 1300 kg
  • W sprzedaży w Polsce od września 2016 r.
  • Ceny Kia Niro zaczynają się od 86 900 zł za bogato wyposażoną wersję M
  • Podobnie jak w wypadku pozostałych modeli Kia sprzedawanych w Europie, także Niro będzie oferowane z 7-letnią gwarancją (do przebiegu 150 000 km)

 

  1. Stabilny wzrost sprzedaży samochodów marki Kia w Polsce.

 

W minionym roku, po raz kolejny z rzędu, Kia zanotowała w Polsce znaczący wzrost sprzedaży, który – w porównaniu do sprzedaży w 2014 r. – wyniósł 7%. Niemal 19 tysięcy sprzedanych samochodów przełożyło się na udział w rynku wynoszący 5,4%. Na 2016 r. założono wzrost sprzedaży na poziomie 6%, co powinno zaowocować – po raz pierwszy w historii Kia Motors Polska – przekroczeniem progu 20 tysięcy sprzedanych samochodów. Do czerwca 2016 r. Kia sprzedała w Polsce 10 620 samochodów i zajmuje 7. miejsce w rankingu marek.

 

  1. Dlaczego hybrydowy crossover i dlaczego teraz?

 

Od 2010 r. udział samochodów hybrydowych w sprzedaży w Polsce stopniowo rośnie, podczas gdy powoli, ale systematycznie spada popularność aut z silnikiem Diesla. W 2014 r. w Polsce nabywców znalazło niespełna 4 tys. samochodów hybrydowych, a w ubiegłym roku – już ponad 5,5 tysiąca. Wiele wskazuje na to, że w 2016 r. sprzedaż aut hybrydowych w Polsce osiągnie poziom 8 tys. egzemplarzy, a w następnym roku wyniesie nawet 13 tys. sztuk. Obecnie aż 94% udziału w sprzedaży hybryd w Polsce należy do Toyoty i Lexusa. Blisko połowa sprzedaży przypada na jeden model – Toyotę Auris.

 

Ponieważ udział SUV-ów i crossoverów w sprzedaży stale rośnie i obecnie co piąty samochód, który wyjeżdża z salonu zalicza się do tych kategorii pojazdów, plany dotyczące Niro w Polsce zakładają sprzedaż 150 egzemplarzy w 2016 r., rok później już 500 sztuk (w tym około 100 egzemplarzy hybrydy typu plug-in, której debiut zaplanowano w przyszłym roku) i 600 egzemplarzy w 2018 r. (w tym 200 sztuk Niro plug-in).

 

  1. Kia Niro – atrakcyjna pod każdym względem, także cenowym.

 

Pod względem wymiarów zewnętrznych Niro idealnie odpowiada kompaktowym hatchbackom, wciąż bardzo popularnym w Polsce i w Europie. Nowy, hybrydowy crossover Kia jest o 2 cm dłuższy od wspomnianej wcześniej Toyoty Auris w wersji hatchback i tylko o 13 cm krótszy od siostrzanej Kia Sportage, od której ma nawet większy rozstaw osi o 3 cm. Przy wymiarach zewnętrznych klasycznego, kompaktowego hatchbacka Kia Niro oferuje wszystkie zalety bardzo modnych teraz crossoverów – wygodne wsiadanie i wysiadanie, podwyższoną pozycję za kierownicą, atrakcyjnie stylizowane nadwozie oraz bardzo funkcjonalne wnętrze.

 

Ceny Kia Niro zaczynają się od 86 900 zł. Najbogatsza wersja – XL – wyposażona w między innymi, biksenonowe reflektory, nawigację satelitarną, sprzęt audio marki JBL, fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 8 płaszczyznach, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz w system bezkluczykowy kosztuje 107 900 zł.

 

  1. Bogate wyposażenie w standardzie.

 

Już podstawowa wersja hybrydowej Kia Niro – M – jest wyposażona w, między innymi:

  • 7 poduszek powietrznych,
  • system Kia Lane Keep Assist,
  • pakiet bezpieczeństwa, który obejmuje:
  • ABS (system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania),
  • BAS (system wspomagania nagłego hamowania),
  • ESS (automatycznie włączane światła awaryjne na wypadek gwałtownego hamowania),
  • ESC (system stabilizacji toru jazdy),
  • HAC (system wspomagający pokonywanie podjazdów),
  • VSM (system podpowiedzi ruchu kierownicy)
  • czujniki ciśnienia powietrza w oponach,
  • automatyczną i dwustrefową klimatyzację,
  • radioodtwarzacz MP3 z 5-calowym kolorowym ekranem dotykowym,
  • światła do jazdy dziennej i tylne lampy wykonane w technologii LED,
  • sterowane elektrycznie przednie i tylne szyby,
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,
  • kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów pokryte skórą,
  • regulację wysokości fotela kierowcy i pasażera,
  • asymetrycznie dzieloną i składaną tylną kanapę z podłokietnikiem,
  • 16-calowe obręcze kół wykonane z lekkich stopów z oponami Michelin w rozmiarze 205/60 i relingi dachowe
  • dojazdowe koło zapasowe.

 

  1. W ofercie – najnowsze technologie i zaawansowane systemy asystujące.

 

Jak na nowoczesny samochód przystało, wszystkie wersje Kia Niro mogą być wyposażone w najnowsze systemy asystujące. Pakiet Aktywnego Wspomagania Jazdy obejmuje:

  • Kia Brake Assist (system autonomicznego hamowania z 3 trybami pracy: miejskim, pozamiejskim oraz wykrywaniem przechodniów),
  • Kia Smart Cruise Control (aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości),
  • czujniki parkowania przodem,
  • Kia Blind Spot Detection (system monitorowania martwego pola w lusterkach, dostępny dla wersji XL),
  • Kia Rear Cross Traffic Alert (system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania, dostępny dla wersji XL).

 

  1. Niro - nowy hybrydowy crossover marki Kia.

 

Kia Niro, która miał swój europejski debiut podczas 86. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu tego roku, to nowy niskoemisyjny, hybrydowy crossover i pierwszy ekologiczny pojazd marki Kia skonstruowany na płycie podłogowej zaprojektowanej z myślą o samochodach ekologicznych.

 

Kia Niro udanie łączy funkcjonalność przestronnego crossovera z niskim zapotrzebowaniem na paliwo dzięki zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Niro, zaprojektowane od podstaw jako auto hybrydowe o atrakcyjnej stylizacji, zdecydowanie wyróżnia się na tle konserwatywnie stylizowanych hybrydowych rywali.

 

Płyta podłogowa Kia Niro nie wykorzystuje elementów stosowanych w platformach istniejących modeli. Zaprojektowano ją wyłącznie na potrzeby pomieszczenia elementów hybrydowego zespołu napędowego i układów napędowych przyszłej generacji. Hybrydowy układ napędowy Niro – składający się z 1,6-litrowego benzynowego silnika GDI z bezpośrednim wtryskiem, polimerowych akumulatorów litowo-jonowych, silnika elektrycznego o mocy 32 kW i sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami – pozwala uzyskać crossoverowi emisję CO2 na poziomie tylko 88 g/km (w cyklu mieszanym) i zadowala się zużyciem benzyny jedynie 3,8 l/100 km.

 

„W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż aut hybrydowych w Europie podwoiła się, a prognozy zakładają, że popyt na samochody tego typu zwiększy się na Starym Kontynencie do około 700.000 egzemplarzy do 2020 roku. Kia ma szansę zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na samochody o napędzie hybrydowym właśnie dzięki Niro. Ten model ma również inne, bardzo istotne znaczenie. Przybliża markę Kia do celu, którym jest obniżenie do 2020 roku o 25% średniego zużycia paliwa w porównaniu z poziomem z 2014 roku.” – powiedział Michael Cole, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Europe.

 

Crossover, który wprowadza nową jakość w stylizacji samochodów hybrydowych

Design Niro został opracowany przez ośrodki projektowe Kia mieszczące się w Kalifornii i w Korei. Samochód łączy funkcjonalność i proporcje typowe dla crossoverów z elegancką, aerodynamiczną sylwetką nadwozia o delikatnie rzeźbionych powierzchniach.

 

Mimo sylwetki crossovera, subtelnych przetłoczeń i zdecydowanych linii, Niro natychmiast jest kojarzone z samochodem marki Kia. Wraz z nowym modelem debiutuje najnowsza ewolucja elementów stylistycznych, do których zaliczają się osłona chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, szeroki słupek C i szereg innych elementów typowych dla modeli Kia.

Nie tylko pod względem stylizacji nadwozia crossover Niro zdecydowanie różni się od hybrydowych aut dostępnych na rynku. Duży rozstaw kół, stosunkowo długa pokrywa silnika, krótkie zwisy i wyraźnie wznosząca się boczna linia nadwozia sprawiają, że nawet podczas postoju nowy crossover Kia prezentuje się bardzo dynamicznie. Jego nadwozie jest bardzo aerodynamiczne o czym świadczy współczynnik oporu powietrza, wynoszący jedynie 0,29.

 

Spory rozstaw osi, wynoszący 2700 mm oraz krótkie zwisy z przodu i z tyłu (o długości – odpowiednio – 870 mm i 785 mm) sprawiają, że wnętrze Niro jest bardzo przestronne jak na samochód, który mierzy 4355 mm długości. Przy takiej długości nadwozia oraz przy szerokości 1805 mm i wysokości 1535 mm Niro idealnie wpisuje się w lukę między nieco mniejszym cee’dem w wersji hatchback (w porównaniu z którym rozstaw osi ma większy o 5 cm) a nową Kia Sportage.

 

W Europie Kia Niro będzie oferowana w 10 kolorach do wyboru i z obręczami z lekkich stopów w rozmiarze 16 lub 18 cali.

 

Deska rozdzielcza o poziomych liniach potęguje wrażenie przestrzeni w kabinie

Kabina nowego crossovera Kia została zaprojektowana tak, aby zapewnić pasażerom maksymalną przestrzeń, wygodę i poczucie przebywania we wnętrzu o wysokiej jakości wykonania. Szeroka deska rozdzielcza i liczne poziome linie optycznie poszerzają wnętrze. Miękkie i przyjemne w dotyku materiały wykończeniowe sprawiają, że nową, wysoką jakość wykonania samochodów marki Kia widać natychmiast po otwarciu drzwi.

 

Poszczególne strefy deski rozdzielczej są wyraźnie zaznaczone. Zestaw wskaźników i ekran dotykowy systemu multimedialnego znajdują się na jednej wysokości. Na konsoli środkowej zgrupowano przyciski sterowania klimatyzacją i elementy obsługi systemów asystujących. Ergonomiczna konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, aby obsługa pokładowych systemów była jak najbardziej funkcjonalna i intuicyjna.

 

Wnętrze Kia Niro może być utrzymane w – czarnym lub ciemno popielatym z białymi wstawkami – kolorze z tapicerką materiałową, materiałowo-skórzaną lub skórzaną.

 

Dzięki hybrydowemu układowi napędowemu emisja CO2 wynosi jedynie 88 g/km

Kia Niro – zaprojektowana od podstaw jako samochód hybrydowy – na tle innych hybryd wyróżnia się nie tylko stylem, ale również sprawnością zespołu napędowego. Bardzo niską emisję spalin i dwutlenku węgla na poziomie jedynie 88 g/km (w cyklu mieszanym) zapewnia hybrydowy zespół napędowy. Wyposażone w 16-calowe koła Niro zadowala się zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 3,8 l/100 km (w cyklach – mieszanym i miejskim, wg NEDC). Modelom z kołami o wielkości 18 cali na przejechanie 100 km wystarcza tylko 4,4 l/100 km.

 

Na hybrydowy zespół napędowy Kia Niro składają się 1,6-litrowa benzynowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa osiągająca moc 105 KM i generująca moment obrotowy o wartości 147 Nm współpracująca z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW i polimerowym akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1,56 kWh. Łączna moc hybrydowego zespołu napędowego wynosi 141 KM. Moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami (6DCT). Bardzo dobre przyspieszenie ze startu zatrzymanego zapewnia Niro aż 265 Nm dostępne na pierwszym biegu.

 

Nowy silnik benzynowy po raz pierwszy łączy zalety jednostki napędowej pracującej w cyklu Atkinsona, chłodzonego układu recyrkulacji spalin (EGR) i bezpośredniego wtrysku paliwa w celu uzyskania maksymalnej wydajności. Dodatkowo zwiększa ją system odzyskiwania ciepła spalin, który przyspiesza rozgrzewanie się silnika poprzez przekierowanie płynu chłodzącego do wymiennika ciepła w układzie wydechowym.

 

Dwusprzęgłowa przekładnia jest najnowszą wersją skrzyni biegów o symbolu 6DCT, która bazuje na tej samej konstrukcji co przekładnia 7DCT. Skrzynię biegów do Niro przekonstruowano tak, aby zapewniała natychmiastową reakcję i szybką zmianę przełożeń. Dzięki temu podczas jazdy Niro potrafi być znacznie bardziej dynamiczne niż samochody hybrydowe wyposażone w elektronicznie sterowaną przekładnię bezstopniową (e-CVT). Ponadto, w wypadku przekładni 6DCT biegi mogą być zmieniane automatycznie lub ręcznie.

 

Na potrzebę Niro przekładnia 6DCT została tak przekonstruowana, aby była jeszcze mniejsza i lżejsza. Nowe łożyska o niskim współczynniku tarcia i nowy olej o niskim współczynniku lepkości pozwoliły ograniczyć tarcie mechaniczne pomiędzy kołami zębatymi, co zaowocowało skróceniem czasu zmiany przełożeń i ograniczyło hałas emitowany przez przekładnię. Zaprojektowany od nowa układ sterowania przekładnią 6DCT pozwala do maksimum wykorzystać potencjał hybrydowego zespołu napędowego i zminimalizować straty energii, podczas gdy jednocześnie pracują silnik spalinowy i motor elektryczny.

 

Zaawansowany akumulator z technologią oszczędzania energii

Ważący zaledwie 33 kg polimerowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 1,56 kWh jest jak dotąd najlżejszym i najbardziej wydajnym kiedykolwiek wykorzystywanym w samochodach Kia. Akumulator zastosowany w Niro odznacza się o nawet 50% wyższą gęstością energii i o 13% większą wydajnością energetyczną niż akumulatory stosowane u konkurentów.

 

Większa wydajność akumulatorów dzięki systemowi przewidywania profilu trasy

Już wkrótce Kia Niro będzie dostępna z nowym systemem wspomagającym eco-driving (Eco DAS), który łączy dwie technologie, aby oszczędzać i odzyskiwać energię elektryczną w każdych warunkach jazdy.

Obydwie są ściśle powiązane z systemem nawigacyjnym Niro i umożliwiają autu przewidywanie profilu trasy. Dzięki temu hybrydowy crossover Kia - w zależności od ukształtowania terenu, które znajduje się na trasie przejazdu i od sytuacji na drodze – potrafi ograniczyć zapotrzebowanie na energię elektryczną lub wykorzystać ją w najbardziej efektywny sposób, albo wykorzystać trasę przejazdu do maksymalnego odzysku energii i ładowania akumulatorów.

Eco DAS jest pierwszym tego typu systemem wykorzystywanym w branży motoryzacyjnej, który do monitorowania zbliżającego się zapotrzebowania na energię elektryczną lub do jej odzysku wykorzystuje informacje zarówno o podjazdach, jak i zjazdach na trasie przejazdu.

 

Wysokie – stabilność nadwozia i precyzja prowadzenia dzięki niezależnemu zawieszeniu

Kia Niro jest wyposażona w niezależne zawieszenie z przodu z kolumnami MacPhersona oraz niezależne wielowahaczowe zawieszenie z tyłu z podwójnymi wahaczami dolnymi. Geometria zawieszenia i charakterystyka połączeń metalowo-gumowych zostały tak dobrane, aby zapewnić kierowcy jak najlepsze wyczucie auta i natychmiastowe reakcje na ruchy kierownicą nie tylko w jej środkowym położeniu, ale w całym zakresie pracy układu kierowniczego. Zawieszenie Niro zapewnia stabilność nadwozia zarówno przy niskich, jak i przy wysokich prędkościach.

Kia Niro – przestronna, komfortowa i funkcjonalna jak typowy crossover

Duży rozstaw osi i spora szerokość nadwozia, wynoszące – odpowiednio – 2700 mm i 1805 mm, sprawiają, że Niro zapewnia pasażerom dużo miejsca zarówno na nogi, jak i na wysokości ramion. Także pod względem przestrzeni nad głową Niro oferuje pasażerom więcej miejsca niż konkurenci w klasie crossoverów tej wielkości. Podwyższone nadwozie wszystkim pasażerom umożliwia łatwe wsiadanie i wysiadanie. Przednie fotele o nowej konstrukcji, lżejsze o 1,3 kg niż fotele stosowane w innych modelach Kia, gwarantują wyższy komfort podróżowania i zapewniają lepsze podparcie dla ud i pleców.

 

Płytę podłogową nowej Kia Niro zaprojektowano tak, aby rozmieszczenie elementów hybrydowego zespołu napędowego nie wpływało negatywnie ani na przestronność wnętrza, ani na pojemność bagażnika. Dzięki temu, że akumulator o bardzo kompaktowych rozmiarach znajduje się pod tylną kanapą – podobnie jak zbiornik paliwa o pojemności 45 l umieszczony wzdłuż niego – bagażnik Niro liczy aż 427 l pojemności (liczonej według normy VDA, z zestawem naprawczym koła). Po złożeniu oparcia tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 1425 l.

 

Od czwartego kwartału 2016 r. Niro będzie oferowane z opcjonalnym pakietem do ciągnięcia przyczepy, który pozwoli holować przyczepy o masie własnej do 1300 kg.

 

 

Multimedia: Kia Connected Services, Android Auto™ i Apple CarPlay™

Do obsługi nie tylko multimediów służy najnowszy interfejs z 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym. Standardowo system multimedialny jest wyposażony w 6 głośników. Za dopłatą Niro można wyposażyć w system audio firmy JBL® z 8 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 320 W, który zapewnia dźwięk doskonałej jakości w technologii Clari-Fi™.

Użytkownicy Kia Niro, za pośrednictwem systemu Kia Connected Services wykorzystującego usługi TomTom®, mają dostęp do licznych informacji na temat aktualnej sytuacji w ruchu drogowym oraz ostrzeżeniach o stacjonarnych i mobilnych radarach prędkości. Kia Connected Services informuje także o prognozie pogody na obszarze Europy. Usługi TomTom są dostępne bezpłatnie przez 7 lat od chwili zakupu samochodu.

 

Apple CarPlay™ – dostępny w Niro od końca 2016 roku – umożliwi użytkownikom iPhone’ów korzystanie ze sterowania głosowego urządzeniem za pośrednictwem asystenta Siri. Dzięki tej funkcji użytkownicy iPhone’ów mają dostęp do aplikacji zainstalowanych w urządzeniu, mogą korzystać z nawigacji Apple Maps, wykonywać połączenia telefoniczne i odsłuchiwać wiadomości tekstowe. Aplikacja Apple CarPlay™ współpracuje z innymi aplikacjami audio i umożliwia streaming muzyki czy audiobooków, które są zainstalowane w urządzeniu.

 

Niro jest dostępne z bezprzewodową ładowarką. Ładowanie uaktywnia się, gdy urządzenie wyposażone w system bezprzewodowego ładowania zostanie umieszczone na półce, która znajduje się na dole konsoli środkowej. Informacja o stanie naładowania telefonu pojawia się na desce rozdzielczej. Bezprzewodowa ładowarka jest wyposażona w system bezpieczeństwa, który zapobiega przegrzaniu się urządzenia w trakcie używania.

 

Lekka i wytrzymała konstrukcja ze stali o wysokiej wytrzymałości

Aż 53% konstrukcji nadwozia Niro jest wykonane z lekkiej stali o wysokiej wytrzymałości (AHSS). Ponadto, sporą część elementów karoserii zrobiono z aluminium (m.in. pokrywy – silnika i bagażnika, wzmocnienie za przednim zderzakiem). Wzmocnioną, formowaną na gorąco stal zastosowano do wykonania słupków A i B, ramy dachu oraz nadkoli. Dzięki temu nadwozie Niro odznacza się wysoką sztywnością i zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.

 

Oprócz nadwozia o wytrzymałej konstrukcji nad bezpieczeństwem pasażerów czuwają siedem poduszek powietrznych (czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kurtynowe i kolanowa kierowcy) oraz Kia Vehicle Stability Management (VSM), czyli system stabilizacji auta. VSM pomaga utrzymać stabilność samochodu podczas hamowania i pokonywania zakrętów, wpływając na jego zachowanie za pośrednictwem systemu stabilizacji toru jazdy (ESC) i układu kierowniczego z elektrycznym wspomaganiem. Gdy system wykryje utratę przyczepności jednego z kół, VSM pomaga kierowcy utrzymać kontrolę nad autem i bezpiecznie powrócić na właściwy tor jazdy.

 

W zależności od rynku nowa Kia Niro będzie oferowana z wieloma systemami asystującymi, dostępnymi jako wyposażenie seryjne lub za dopłatą. Należą do nich m.in.:

  • Automatyczny system hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją rozpoznawania pieszych. System korzysta z kamery i z radaru dalekiego zasięgu do wykrywania zagrożenia ewentualną kolizją z innym pojazdem lub z pieszym. AEB pozwala uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki. Jego działanie prowadzi do zatrzymania samochodu,
  • Smart Cruise Control (SCC), który automatycznie dostosowuje prędkość i odległość Niro do pojazdu znajdującego się przed nim,
  • Lane Keeping Assist System (LKAS), również montowany seryjnie – ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, śledząc położenie samochodu względem linii na jezdni; system dokonuje samoczynnej korekty toru jazdy, jeżeli zjazd z pasa ruchu odbywa się bez włączenia kierunkowskazu,
  • Blind Spot Detection (BSD) – monitoruje martwe pole widzenia w lusterkach i ostrzega kierowcę odpowiednią kontrolką w lusterkach zewnętrznych o pojazdach znajdujących się na sąsiednim pasie ruchu,
  • KiaRearCrossTrafficAlert – system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania.

 

Zmniejszenie zużycia paliwa o 25% do 2020 roku w porównaniu z poziomem z 2014 r.

W ciągu najbliższych 4 lat Kia zamierza zostać liderem w dziedzinie produkcji tzw. samochodów niskoemisyjnych. W tym czasie oferta aut o niskim zużyciu paliwa i o niskiej emisji szkodliwych substancji zwiększy się z 4 do aż 11 modeli. Kia Niro i Kia Optima w wersji hybrydowej typu plug-in to jedynie początek ofensywy nowych modeli. Gdy wszystkie pojawią się w sprzedaży, Kia będzie mogła pochwalić się 25-procentowym ogólnym zmniejszeniem zużycia paliwa przez jej auta w porównaniu z poziomem z 2014 roku.

 

W gamie aut o niskiej emisji szkodliwych substancji znajdą się samochody z zespołami napędowymi wszystkich obecnie znanych technologii – hybrydowe, hybrydowe typu plug-in, elektryczne i z ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem.

 

Ambitne plany Kia na rok 2020 zakładają również 5-procentowe obniżenie średniej masy własnej produkowanych samochodów. Do tego czasu Kia wymieni aż 7 z 10 obecnie stosowanych jednostek napędowych. Silniki nowej generacji będą zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, zwiększy się liczba jednostek turbodoładowanych. Wraz z nowymi silnikami w ofercie pojawią się nowe skrzynie biegów o większej liczbie przełożeń niż w dotychczas stosowanych.

 

Sprzedaż Niro w Europie rozpocznie się w trzecim kwartale 2016 roku

Nowa Kia Niro jest produkowana w najnowocześniejszej fabryce Kia w Hwasung w Korei. Pierwsze egzemplarze hybrydowego crossovera trafią do sprzedaży w Polsce we wrześniu tego roku. Podobnie jak w wypadku pozostałych modeli Kia sprzedawanych w Europie, także Niro będzie oferowane z 7-letnią gwarancją (do przebiegu 150 000 km).