Media | Materiały dla prasy
Informacje prasowe
Ważna modernizacja gamy Kia cee’d: odświeżony wygląd, nowe jednostki napędowe i jeszcze lepsza dynamika jazdy
- Subtelne zmiany nadwozia i jakości wystroju wnętrza oraz wyższy stopień technologicznego wyrafinowania
- Szeroka gama jednostek napędowych wzbogacona o nowy, ekonomiczny, turbodoładowany silnik benzynowy 1.0 T-GDI
- Niższa emisja spalin i opcja nowej siedmiostopniowej przekładni DCT
- Zaawansowany system informacyjny KiaNaviSystem zintegrowany z usługami TomTom dostępny pod koniec bieżącego roku
- Nowa linia modelowa GT-Line
- Zmodernizowana Kia cee’d już w sprzedaży w Europie
- Od roku 2006 produkcja samochodów Kia cee’d przekroczyła 1.000.000 sztuk.
Kia informuje o szczegółach szerokiej modernizacji zyskującego wciąż na popularności modelu cee’d, który na przestrzeni ostatnich kilku lat przyczynił się do wielkiego sukcesu marki w Europie.
Europejscy styliści Kia nadali nadwoziu i wnętrzu obecnego cee’da nowego, ekscytującego wyglądu, a dziełem teamu ds. zespołów napędowych jest bogatszy wybór silników i skrzyń biegów. Oprócz licznych ulepszeń w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu i wygody, lista nowości obejmuje także trzycylindrową, turbodoładowaną jednostkę benzynową 1.0 T-GDI. Zmiany te dotyczą całej gamy modelowej cee’da, składającej się obecnie z pięciodrzwiowego hatchbacka, kombi oraz trzydrzwiowego pro-cee’da.
Modyfikacje wizualne i poprawa dynamiki jazdy nie ominęły usportowionych modeli cee’d GT i pro_cee’d GT. Obecna gama modelowa modelu cee’d zostaje poszerzona o linię GT Line, oferującą nabywcy sportowy wygląd i dynamikę modeli GT – w połączeniu z funkcjonalnością ‘konwencjonalnego’ samochodu rodzinnego. Specyfikacja GT Line dostępna będzie dla wszystkich wersji nadwoziowych.
Modernizacja Kia cee’d zbiega się z w czasie z kolejnym kamieniem milowym w historii modelu. W maju 2015 – po dziewięciu latach od premiery na rynkach w Europie, Kia Motors Slovakia wyprodukowała cee’da Nr 1.000.000. Model ten ma ogromne znaczenie dla zrównoważonego rozwoju i sukcesu rynkowego marki Kia na Starym Kontynencie. Milionowy cee’d to pięciodrzwiowy hatchback GT w kolorze ‘White Pearl’ napędzany 204-konnym silnikiem benzynowym T-GDI 1.6 (turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa), który wyprodukowany został (wraz z jednostką napędową) w zakładzie Kia Żylina na Słowacji dla klienta w Holandii.
Stylizacja nadwozia: unowocześnienie wyglądu
Zmodernizowana Kia cee’d zachowuje wyrazisty i elegancki styl aktualnego modelu – dodając szereg zmian wizualnych z myślą o unowocześnieniu wizerunku.
Utrzymany został markowy grill Kia w kształcie ‘tygrysiego nosa’, wydłużone reflektory i zintegrowane światła przeciwmgielne. Zmiany przedniego pasa obejmują mocniej zarysowany i szerszy zderzak z chromowanymi obwódkami wokół lamp przeciwmgielnych oraz nowy owalno-oczkowy wzór maskownicy grilla, nawiązujący do innych form i kształtów przedniej sekcji samochodu.
Podobny zakres zmian odniesiono do tylnej części pojazdu, której wizualną objętość i solidność powiększa nowy kształt zderzaka z nadającymi sportowego akcentu odblaskami. Wyrafinowania stylistycznego nowego modelu dopełniają lampy tylne wykonane w technologii LED, uwydatniające „świetlną sygnaturę” ceed’a po zmroku. Dla całej gamy modelowej dostępne są stylowe felgi z lekkiego stopu o średnicy 16 lub 17 cali.
Uszlachetniony wystrój wnętrza i obniżenie poziomu hałasu, drgań i wibracji (NVH)
Założeniem niewielkich lecz zauważalnych zmian stylistycznych w kabinie Kia cee’d było dopełnienie bezpretensjonalnej elegancji wystroju wnętrza. Subtelne detale budują aurę nowoczesności, choć zasadniczy układ kabiny pozostaje niezmieniony.
Asymetryczna, zorientowana na kierowcę tablica przyrządów ożywiona została chromowanym wykończeniem górnej krawędzi, nawiewów powietrza (kierowcy i środkowych) oraz panelu wskaźników. Znacznie efektowniej gatunkowo prezentuje się konsola centralna, wykończona odpornym na zarysowania, czarnym lakierem „fortepianowym”. Zależnie od poziomu wyposażenia, chromowane akcenty zdobią także ramkę mieszka dźwigni zmiany biegów, klamki wewnętrzne oraz ‘pokrętła’ klimatyzacji.
W wersjach cee’da napędzanych silnikiem wysokoprężnym modyfikacje wnętrza mają na celu wyższą skuteczność tłumienia hałasów, drgań i wibracji. W wykładzinach dywanowych i kanałach wentylacyjnych zastosowano nowe materiały głuszące w celu ograniczenia przenoszonych do kabiny drgań silnika, tablica przyrządów otrzymała podwójną warstwę pianki tłumiącej. Kadłub, miskę olejową oraz filtr DPF silników Diesla pokryto materiałem dźwiękochłonnym.
Zmodernizowana gama jednostek napędowych Euro 6 i nowy silnik 1.0 T-GDI
Oferta restylizowanej Kia cee’d obejmuje szerszą niż poprzednio gamę jednostek napędowych, a wszystkie z nich spełniają normę emisji spalin Euro 6.
Wraz z premierą cee’da MY 2016, Kia wprowadza nowy trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDI (benzynowy turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa), zaprojektowany w ramach trendu downsizingowego, który przewiduje ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin przy zachowaniu dobrych osiągów oraz sprawności reagowania na pedał przyspieszenia podczas wyprzedania bez konieczności redukcji biegu.
Nowa jednostka T-GDI jest dziełem koreańskiego centrum R&D Kia w Namyang, a na jej wyposażenie wchodzi wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, zaawansowany system chłodzenia oraz zintegrowany kolektor wydechowy obniżający emisję spalin i optymalizujący konstrukcję silnika. Za priorytety dla procesu rozwojowego uznano szybkość reakcji silnika na zmiany otwarcia przepustnicy oraz wysoką efektywność spalania – zgodnie z ekologiczną strategią downsizingu jednostek napędowych.
Z debiutującej w Europie serii downsizingowych silników Kia na rynku polskim dostępna będzie wzmocniona 120 konna wersja, wytwarzająca moment obrotowy 171 Nm. Jest on rozwijany w przedziale 1500-4000 obr/min, co stanowi o niezwykłej wprost elastyczności w różnych warunkach jazdy.
Napędzany silnikiem Diesla cee’d pozostaje wciąż częstym wyborem klienta europejskiego, stąd też modernizacji poddany został również oferowany w tym modelu 1,6-litrowy CRDi, który z myślą o redukcji oporów tarcia otrzymał nowy układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa i pompę oleju o zmiennej wydajności. W wersji 110-konnej emisja CO2 spada do 102g/km.
Dostępny zarówno w nowej gamie cee’da jak i GT Line wzmocniony silnik 1.6 CRDi rozwija moc 136 KM (w porównaniu do 128 KM jak dotychczas) i moment 280 Nm (poprzednio 265 Nm) od zaledwie 1500 obr/min (poprzednio 1900 obr/min) w zestawie z manualną skrzynią biegów, czego efektem są lepsze przyspieszenia i elastyczność.
Oferta jednostek napędowych Kia cee’d obejmuje w dalszym ciągu benzynowy 136-konny GDI o pojemności 1,6 litra i przekonstruowany 100-konny 1.4 MPI (wtrysk wielopunktowy) oraz popularny Diesel 1.4 CRDi. Wszystkie silniki spełniają wymogi normy Euro 6.
Nowa siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa
Zmodernizowana Kia cee’d pochwalić się może kolejną nową technologią użytkową w postaci siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej przekładni DCT. Nowa skrzynia dostępna będzie wyłącznie w tandemie ze 136-konnym silnikiem 1.6 CRDi i zdolna jest przenosić jeszcze wyższy moment obrotowy niż dotychczasowy 6-stopniowy ‘automat’. Podobnie jak silnik 1.0 T-GDI, nowa skrzynia DCT powstała w centrum badawczo-rozwojowym Kia Namyang, z założeniem niskiego zużycia paliwa oraz sportowej dynamiki osiągów w trybie manualnym – albo komfortowo płynnego działania w trybie automatycznym.
Dla kierowcy samochodu wyposażonego w nową skrzynię DCT oznaczać to będzie możliwość szybszej niż w przypadku tradycyjnego ‘automatu’ zmiany przełożeń, a także odczuwalne ograniczenie kosztów eksploatacji pojazdu.
Współpracujący z nową skrzynią DCT silnik 1.6 CRDi emituje zaledwie 109 g CO2 na kilometr – w porównaniu ze 145 g/km dla poprzedniego silnika współpracującego z 6-stopniową przekładnią automatyczną.
Dla nabywców gamy modelowej Kia cee’d dostępna będzie wciąż sześciostopniowa ‘zwykła’ przekładnia manualna, lecz także sześciostopniowa DCT – w parze z silnikiem 1.6 GDI.
Podwyższony komfort jazdy i prowadzenia, ograniczenie NVH
W ramach modernizacji samochodu Kia cee’d, dążąc do podwyższenia komfortu jazdy i prowadzenia, wprowadzono szereg modyfikacji zespołów podwozia i zawieszenia.
Do nowych ważnych rozwiązań zaliczyć należy układ ESC wzbogacony o nową logikę Torque Vectoring System (czyli kierunkowania momentu obrotowego), pozwalający ograniczać efekt nadsterowności pojazdu poprzez proporcjonalne przyhamowywanie wewnętrznych kół podczas pokonywania zakrętów. Linearnej i z tego względu przewidywalnej charakterystyce układu kierowniczego sprzyja system wspomagania elektro-mechanicznego, a korekta geometrii kół przednich zwiększyła tendencję auto-centrowania. Ponadto, dzięki nowym odbojom kolumn tylnego zawieszenia i kulowym łącznikom drążka stabilizatora udało się zminimalizować drgania przenoszone przez zawieszenie, podnosząc w ten sposób komfort jazdy na gorszych nawierzchniach.
Do poprawy charakterystyki NVH zawieszenia oraz ograniczenia hałasów drogowych przyczynia się także drążony stabilizator przedni (w odróżnieniu od stosowanego poprzednio stabilizatora litego).
Bezpieczeństwo i wygoda plus Kia Connected Services
Zespół konstruktorów czuwających nad rozwojem Kia cee’d nie szczędził starań, aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić wizerunek tego samochodu proponując nowe rozwiązania w zakresie komfortu, wygody użytkowania i szeroko pojętego bezpieczeństwa.
Bezpieczeństwo jazdy Kia traktuje priorytetowo, stąd też cee’d dostępny będzie z opcją BSD (detekcji martwych pół widzenia po bokach i z tyłu samochodu) oraz RCTA (detekcji ruchu innych pojazdów w miejscach parkowania) z sygnalizacją wizualną i akustyczną.
Kierowcy docenią zapewne łatwość parkowania, jaką daje dostępny na wybranych rynkach, ulepszony system SPAS. W Kia cee’d MY 2016 system ten wykorzystuje boczne czujniki ultradźwiękowe, tylne i przednie czujniki parkowania oraz elektrycznie wspomagany układ kierowniczy do identyfikacji odpowiedniego miejsca postoju i samoczynnego zaparkowania – zarówno prostopadle, jak i równolegle. Funkcja „równoległego wyjazdu” pozwala opuścić nawet bardzo ciasne miejsca przy krawężniku.
Nowa Kia cee’d wyposażona jest także w najnowszej generacji system nawigacji KiaNaviSystem z 7 calowym ekranem, który zintegrowany został z usługami TomTom informującymi w czasie rzeczywistym o natężeniu ruchu drogowego, radarowych punktach kontroli prędkości, lokalizacji pobliskich firm i usług oraz dostarczającymi informacji nt. prognozy pogody. System KiaNaviSystem dostępny jest już w gamie cee’da od lipca tego roku z gwarancją bezpłatnej aktualizacji w ciągu siedmiu lat od daty zakupu samochodu. Usługa TomTom jest bezpłatna przez okres 7 lat.
Modyfikacje usportowionych modeli GT
Główne modyfikacje modeli wyczynowych Kia cee’d GT i pro_cee’d GT dotyczą układu napędowego w celu podwyższenia dynamiki jazdy. W efekcie wprowadzonych zmian GT bez trudu utrzymuje swą pozycję wśród najbardziej fascynujących i udanych stylistycznie samochodów segmentu C klasy w grupie ‘hot hatch’.
Modele GT zachowują cechy wizualnej agresji, odróżniające je od standardowej gamy cee’d, m.in. stylowe ‘kostkowe’ światła do jazdy dziennej oraz sportową linię nadwozia. Dla cee’da GT MY 2016 dostępne są teraz 18-calowe felgi o nowym wzorze.
Zaglądając do wnętrza, zauważyć można nową, spłaszczoną od dołu kierownicę z niewielkim logo GT oraz wklęsłą piastą i aluminiowym przyciskiem Start/Stop uruchamiającym silnik. Akcenty chromowe pojawiły się wokół klawiszy elektrycznie sterowanych okien na podłokietnikach drzwiowych. W kombinacji z seryjnymi, zamszowymi fotelami RECARO pozwala to jeszcze dobitniej wyróżnić serię GT wśród całej gamy modelowej.
Modele GT wyposażone są w generator dźwięku, którego aktywacja następuje po wciśnięciu przycisku ‘GT Mode’ na kierownicy. Syntezując brzmienie 1,6-litrowego silnika T-GDI generator wzmaga akustyczne doznania tworząc w kabinie iluzję prowadzenia auta z większym i jeszcze mocniejszym silnikiem. Po wyłączeniu GT Mode, generowany jest przyciszony i złagodzony ton silnika nie powodując zmęczenia kierowcy w dłuższej trasie bądź codziennej eksploatacji.
Napędzający cee’da GT i pro_cee’da GT silnik 1.6 T-GDI otrzymał nową turbosprężarkę, która dostarczając wyższe ciśnienie powietrza powoduje wzrost momentu w dolnym zakresie obrotowym silnika. Efektem jest skrócenie przyspieszenia 0-100 km/h o 0,1 sek. – do 7,6 sekundy oraz korzystniejsze wartości przyspieszenia na poszczególnych biegach. Silnik 1.6 T-GDI rozwija moc 204 KM i moment obrotowy 265 Nm, przy emisji CO2 obniżonej do 170 g/km.
Konstruktorzy Kia nie poprzestali na uzupełnieniu wyposażenia o Torque Vectoring System (kierunkowania momentu obrotowego) czy obniżeniu NVH i zajęli się równie skutecznie dynamiką osiągów cee’da GT. Dostępne w opcji, powiększone z 300 do 320 mm przednie tarcze hamulcowe lepiej odprowadzają ciepło, zwiększając ich odporność na przegrzanie i utratę siły hamowania. Dzięki temu nowa Kia cee’d GT zatrzymuje się teraz ze 100 km/h już po zaledwie 35 metrach.
Zmodernizowana Kia cee’d MY 2016 trafiła do polskich salonów w lipcu. We wrześniu do oferty dołączą wersje cee’da GT i GT Line. Samochody objęte będą oczywiście 7-letnią/150.000-kilometrową, seryjną gwarancją fabryczną producenta.
Zaprojektowana w Europie i obecna na tym obszarze od grudnia 2006 roku, gama samochodów Kia cee’d produkowana jest w fabryce Kia Żylina na Słowacji i pozostaje jednym z bestsellerów marki, notując sprzedaż ponad 75.000 sztuk w krajach Europy w roku 2014.
ZMODERNIZOWANA KIA CEE’D – DANE TECHNICZNE (POLSKA)
Nadwozie i napęd
Nadwozie trzy- lub pięciodrzwiowe, pięciomiejscowe typu hatchback, segment C; konstrukcja stalowa, samonośna. Trzycylindrowy (1.0 T-GDI) lub czterocylindrowy silnik benzynowy albo wysokoprężny zabudowany poprzecznie z przodu, napęd na koła przednie za pośrednictwem przekładni manualnej lub automatycznej (zależnie od wersji modelowej). Silniki
Benzynowy 1.4 100 KM MPI | Typ/rodzaj | Czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący, | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1.4-l, 1368 cm3 | |||||||||||||||||||||||||||
Średnica cylindra x skok tłoka | 72,0 x 84,0 mm | |||||||||||||||||||||||||||
Stopień sprężania | 10,5:1 | |||||||||||||||||||||||||||
Moc maksymalna | 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min | |||||||||||||||||||||||||||
Moment maksymalny | 134 Nm przy 4000 obr/min | |||||||||||||||||||||||||||
Liczba zaworów | 16 (cztery na cylinder) | |||||||||||||||||||||||||||
Rozrząd /zasilanie | CVVT – zmienne fazy rozrządu/ wtrysk wielopunktowy | |||||||||||||||||||||||||||
Klasa emisji spalin | Euro Stage 6b |
Benzynowy 1.6-l 135 KM GDI | Typ/rodzaj | Czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1.6-l, 1591 cm3 | |||||||||||||||||||||||||||
Średnica cylindra x skok tłoka | 77,0 x 85,4 mm | |||||||||||||||||||||||||||
Stopień sprężania | 11,0:1 | |||||||||||||||||||||||||||
Moc maksymalna | 135 KM (99 kW) przy 6300 obr/min | |||||||||||||||||||||||||||
Moment maksymalny | 164 Nm przy 4850 obr/min | |||||||||||||||||||||||||||
Liczba zaworów | 16 (cztery na cylinder) | |||||||||||||||||||||||||||
Rozrząd /zasilanie | CVVT – zmienne fazy rozrządu/wtrysk wielopunktowy | |||||||||||||||||||||||||||
Klasa emisji spalin | Euro Stage 6b |
Benzynowy 1.0-l 120 KM T-GDI | Typ/rodzaj | Trzycylindrowy, rzędowy, turbodoładowany | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1.0-l, 998 cm3 | |||||||||||||||||||||||||||
Średnica cylindra x skok tłoka | 71,8 x 84,0 mm | |||||||||||||||||||||||||||
Stopień sprężania | 10,0:1 | |||||||||||||||||||||||||||
Moc maksymalna | 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min | |||||||||||||||||||||||||||
Moment maksymalny | 171 Nm przy 4000 obr/min | |||||||||||||||||||||||||||
Liczba zaworów | 12 (cztery na cylinder) | |||||||||||||||||||||||||||
Rozrząd /zasilanie | CVVT – zmienne fazy rozrządu/wtrysk bezpośredni | |||||||||||||||||||||||||||
Klasa emisji spalin | Euro Stage 6b |
Benzynowy 1.6-l 204 KM T-GDI | Typ/rodzaj | Czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1.6-l, 1591 cm3 | |||||||||||||||||||||||||||
Średnica cylindra x skok tłoka | 77,0 x 85,4 mm | |||||||||||||||||||||||||||
Stopień sprężania | 9,5:1 | |||||||||||||||||||||||||||
Moc maksymalna | 204 KM (150 kW) przy 6000 obr/min | |||||||||||||||||||||||||||
Moment maksymalny | 265 Nm przy 1500-4500 obr/min | |||||||||||||||||||||||||||
Liczba zaworów | 16 (cztery na cylinder) | |||||||||||||||||||||||||||
Zasilanie | Wtrysk bezpośredni | |||||||||||||||||||||||||||
Klasa emisji spalin | Euro Stage 6b |
Wysokoprężny 1.4-l 90 KM CRDi | Typ/rodzaj | DOHC, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1.4-l, 1396 cm3 | |||||||||||||||||||||||||||
Średnica cylindra x skok tłoka | 75,0 x 79,0 mm | |||||||||||||||||||||||||||
Stopień sprężania | 16,0:1 | |||||||||||||||||||||||||||
Moc maksymalna | 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min | |||||||||||||||||||||||||||
Moment maksymalny | 240 Nm przy 1500-2500 obr/min | |||||||||||||||||||||||||||
Liczba zaworów | 16 (cztery na cylinder) | |||||||||||||||||||||||||||
Zasilanie | Wtrysk bezpośredni, common-rail | |||||||||||||||||||||||||||
Klasa emisji spalin | Euro Stage 6b |
Wysokoprężny 1.6-l 110 KM CRDi | Typ/rodzaj | DOHC, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1.6-l, 1582 cm3 | |||||||||||||||||||||||||||
Średnica cylindra x skok tłoka | 77,2 x 84,5 mm | |||||||||||||||||||||||||||
Stopień sprężania | 16,0:1 | |||||||||||||||||||||||||||
Moc maksymalna | 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min | |||||||||||||||||||||||||||
Moment maksymalny | 280 Nm przy 1500-2500 obr/min | |||||||||||||||||||||||||||
Liczba zaworów | 16 (cztery na cylinder) | |||||||||||||||||||||||||||
Zasilanie | Wtrysk bezpośredni, common-rail | |||||||||||||||||||||||||||
Klasa emisji spalin | Euro Stage 6b |
Wysokoprężny 1.6-l 136 KM CRDi | Typ/rodzaj | DOHC, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany |
---|---|
Pojemność skokowa | 1.6-l, 1582 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 77,2 x 84,5 mm |
Stopień sprężania | 16,0:1 |
Moc maksymalna | 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min |
Moment maksymalny | 280 Nm przy 1500-3000 obr/min (MT) |
300 Nm przy 1750-2500 obr/min (DCT) | |
Liczba zaworów | 16 (cztery na cylinder) |
Zasilanie | Wtrysk bezpośredni, common-rail |
Klasa emisji spalin | Euro Stage 6b |
Silniki benzynowe
1.4 MPI | 1.6 GDI | 1.0 T-GDI | 1.6 T-GDI | |
Manualna (MT) | 6-stopniowa | 6-stopniowa | 6-stopniowa | 6-stopniowa |
Automatyczna (AT) | ---6-stopniowa | --- | --- |
Silniki wysokoprężne
1.4 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi | |
Manualna (MT) | 6-stopniowa | 6-stopniowa | 6-stopniowa |
Automatyczna (AT) | ------ | 7-st DCT |
Przełożenia
Silniki benzynowe
1.4 MPI | 1.6 GDI | 1.0 T-GDI | 1.6 T-GDI | |
MT | MT AT | MT | MT | |
Bieg 1 | 3,769 | 3,615 3,615 | 3,615 | 3,308 |
2 | 2,045 | 1,955 1,955 | 1,955 | 1,962 |
3 | 1,370 | 1,370 1,303 | 1,285 | 1,323 |
4 | 1,036 | 1,036 0,943 | 0,971 | 1,024 |
5 | 0,893 | 0,839 0,939 | 0,774 | 0,825 |
6 | 0,774 | 0,727 0,743 | 0,639 | 0,702 |
Wsteczny | 3,700 | 3,700 4,657 | 3,700 | 3,583 |
Przekł. główna | 4,400 | 4,267 3,762 | 4,267 | 4,467 |
Silniki wysokoprężne
1.4 CRDi | 1.6 CRDi 110 | 1.6 CRDi 136 | |
MT | MT | MT AT | |
Bieg 1 | 3,769 | 3,636 | 3,636 3,786 |
2 | 2,040 | 1,962 | 1,962 2,261 |
3 | 1,189 | 1,189 | 1,189 1,957 |
4 | 0,844 | 0,844 | 0,844 1,023 |
5 | 0,702 | 0,702 | 0,702 0,778 |
6 | 0,596 | 0,596 | 0,596 0,837 |
7 | --- | --- | --- 0,681 |
Wsteczny | 3,583 | 3,583 | 3,583 5,074 |
Przekł. główna | 4,188 | 3,471 | 3,471 3,087 |
Zawieszenie kół jezdnych
Przednie - Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów
Tylne - Niezależne, wahacze podwójne mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów
Układ kierowniczy
Typ/rodzaj | Przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektromechaniczne |
Przełożenie | 14,1:1 |
Obroty kierownicy | 2,85 (między położeniami skrajnymi) |
Średnica zawracania | 5,3 m |
Hamulce
Przednie | Tarcze wentylowane, ∅280~300 mm | Tarcze wentylowane, ∅ 300~320 mm (tylko GT) | |
Tylne | Tarcze lite, ∅262 mm |
Koła i ogumienie
Standard | ∅15-cali, stalowe, opony 195/65 R15 ∅18-cali, stop lekki, opony 225/40 ZR18 (tylko GT) ∅16-cali, stop lekki, opony 205/55 R16 |
Opcja | ∅17-cali, stop lekki, opony 205/55 R16 |
Koło zapasowe | Dojazdowe / zestaw naprawczy |
Wymiary (mm)
Zewnętrzne: cee’d (GT) 5-drz. | |||
Długość całkowita | 4310 | Szerokość całkowita* | 1780 |
Wysokość całkowita | 1475 | Rozstaw osi | 2650 |
Rozstaw kół przednich | 1563 (1545) | Rozstaw kół tylnych | 1571 (1553) |
Zwis przedni | 900 | Zwis tylny | 760 |
Prześwit | 140 | ||
*bez lusterek bocznych **na kołach 15-calowych
Zewnętrzne: cee’d SW (kombi) 5-drz. | |||
Długość całkowita | 4505 | Szerokość całkowita* | 1780 |
Wysokość całkowita | 1485 | Rozstaw osi | 2650 |
Rozstaw kół przednich | 1563 | Rozstaw kół tylnych | 1571 |
Zwis przedni | 900 | Zwis tylny | 955 |
Prześwit | 140 | ||
*bez lusterek bocznych **na kołach 15-calowych
Zewnętrzne: pro_cee’d (GT) 3-drz. | |||
Długość całkowita | 4310 | Szerokość całkowita* | 1780 |
Wysokość całkowita | 1430 | Rozstaw osi | 2650 |
Rozstaw kół przednich | 1563 (1545) | Rozstaw kół tylnych | 1571 (1553) |
Zwis przedni | 900 | Zwis tylny | 760 |
Prześwit | 140 | ||
*bez lusterek bocznych **na kołach 15-(18)-calowych
Wewnętrzne: cee’d, cee’d GT (cee’d SW) 5-drz
Rząd 1 | Rząd 2 | |||||||||||||||||||||||||||
Przestrzeń na głowę | 1018 (1024) | 976 (996) | ||||||||||||||||||||||||||
Przestrzeń na nogi | 1067 | 894 | ||||||||||||||||||||||||||
Szerokość na poziomie ramion | 1420 | 1392 | ||||||||||||||||||||||||||
Szerokość na poziomie bioder | 1360 | 1295 | ||||||||||||||||||||||||||
Rząd 1 | Rząd 2 | |
Przestrzeń na głowę | 986 (1024) | 939 |
Przestrzeń na nogi | 1067 | 894 |
Szerokość na poziomie ramion | 1420 | 1372 |
Szerokość na poziomie bioder | 1362 | 22308 |
Pojemności (w litrach)
Ładunkowa (VDA) | cee’d 5dr | cee’d SW | pro_ceed 3dr |
Podstawowa | 380 | 528 | 380 |
Tylne siedzenia złożone | 1318 | 1642 | 1225 |
Zbiornik paliwa | 53 (wszystkie modele) | ||
Masy (kg)
cee’d 5-drz. silniki benzynowe
1.4 MPI | 1.6 GDI | 1.0 T-GDI | 1.6 T-GDI | |
MT | MT DCT | MT | MT | |
Masa własna | 1179 | 1196 1227 | 1204 | 1292 |
Masa całkowita | 1820 | 1820 1840 | 1820 | 1870 |
Masa przyczepy hamowanej | 1200 | 1400 1300 | 1200 | 1400 |
Masa przyczepy niehamowanej | 600 | 600 600 | 600 | 600 |
cee’d 5-drz. silniki wysokoprężne
1.4 CRDi | 1.6 CRDi 110 | 1.6 CRDi 136 | |
MT | MT | MT DCT | |
Masa własna | 1204 | 1221 1255 | 1230 |
Masa całkowita | 1820 | 1820 1850 | 1820 |
Masa przyczepy hamowanej | 1200 | 1400 1300 | 1200 |
Masa przyczepy niehamowanej | 600 | 600 600 | 600 |
cee’d SW 5-drz. silniki benzynowe
1.4 MPI | 1.6 GDI | 1.0 T-GDI | |
MT | MT DCT | MT | |
Masa własna | 1204 | 1221 1255 | 1230 |
Masa całkowita | 1820 | 1820 1850 | 1820 |
Masa przyczepy hamowanej | 1200 | 1400 1300 | 1200 |
Masa przyczepy niehamowanej | 600 | 600 600 | 600 |
cee’d SW 5-drz. silniki wysokoprężne
1.4 CRDi | 1.6 CRDi (low) | 1.6 CRDi (high) | |
MT | MT | MT DCT | |
Masa własna | 1307 | 1314 | 1314 1341 |
Masa całkowita | 1910 | 1920 | 1920 1940 |
Masa przyczepy hamowanej | 1500 | 1500 | 1500 1500 |
Masa przyczepy niehamowanej | 650 | 650 | 650 650 |
pro_cee’d 3-drz. silniki benzynowe
1.4 MPI | 1.6 GDI | 1.0 T-GDI | |
MT | MT AT | MT | |
Masa własna | 1172 | 1288 1220 | 1196 |
Masa całkowita | 1820 | 1820 1840 | 1820 |
Masa przyczepy hamowanej | 1200 | 1400 1300 | 1200 |
Masa przyczepy niehamowanej | 600 | 600 600 | 600 |
Osiągi i zużycie paliwa
cee’d 5-drz. silniki benzynowe
1.4 MPI | 1.6 GDI | 1.0 T-GDI | |
Osiągi | MT | MT AT | MT |
V-maks. (km/h) | 183 | 195 195 | 190 |
0-100 km/h (sek.) | 12,7 | 9,9 10,8 | 11,1 |
Zużycie paliwa (l/100 km)*
Średnie | 4,2 | 4,0/3.6 | 4,0/3,6 4,4/4,2 |
Cykl pozamiejski | 3,7 | 3,6/3.4 | 3,6/3,4 4,0/3,9 |
Cykl miejski | 5,1 | 4,7/4.2 | 4,7/4,2 5,1/4,6 |
Emisja CO2 (g/km) | 109 | 104/94 | 104/94 115/109 |
*na kołach 16-calowych **standard / z pakietem Idle Stop/Go
cee’d SW 5-drz. silniki benzynowe
1.4 MPI | 1.6 GDI | 1.0 T-GDI | |
Osiągi | MT | MT AT | MT (lo) MT (hi) |
V-maks. (km/h) | 181 | 192 192 | 182 187 |
0-100 km/h (sek.) | 13,0 | 10,2 11,1 | 13,1 11,4 |
Zużycie paliwa (l/100 km)*
Średnie | 6,0/5,6 | 6,3/5,9 5,9 | 5,0 5,2 |
Cykl pozamiejski | 4,9/4,7 | 5,1/4,9 4,9 | 4,3 4,4 |
Cykl miejski | 5,1 | 4,7/4.2 | 4,7/4,2 5,1/4,6 |
Emisja CO2 (g/km) | 138/129 | 141/131 136 | 117 120 |
*na kołach 15-calowych **standard / z pakietem Idle Stop/Go
cee’d SW 5-drz. silniki wysokoprężne
1.4 CRDi | 1.6 CRDi (low) | 1.6 CRDi (high) | |
Osiągi | MT | MT | MT DCT |
V-maks. (km/h) | 172 | 188 | 194 197 |
0-100 km/h (sek.) | 13,9 | 11,5 | 10,5 10,9 |
Zużycie paliwa (l/100 km)*
Średnie | 4,2 | 4,0/3,9 | 4,0/3,9 4,4/4,2 |
Cykl pozamiejski | 3,7 | 3,6/3,6 | 3,6/3,6 4,0/3,9 |
Cykl miejski | 5,1 | 4,7/4,4 | 4,7/4,4 5,1/4,6 |
Emisja CO2 (g/km) | 109 | 104/102 | 104/102 115/109 |
*na kołach 15-calowych **standard / z pakietem Idle Stop/Go
pro_cee’d 3-drz. silniki benzynowe
1.4 MPI | 1.6 GDI | 1.0 T-GDI | 1.6 T-GDI | |
Osiągi | MT | MT AT | MT | MT |
V-maks. (km/h) | 183 | 195 195 | 190 | 230 |
0-100 km/h (sek.) | 12,7 | 9,9 10,8 | 11,1 | 7,6 |
Zużycie paliwa (l/100 km)*
Średnie** | 6,0/5,6 | 5,8/5,2 5,9 | 4,9 | 7,4 |
Cykl pozamiejski ** | 4,9/4,7 | 4,7/4,4 4,9 | 4,2 | 5,9 |
Cykl miejski** | 7,8/7,1 | 7,8/6,6 7,5 | 6,2 | 9,7 |
Emisja CO2 (g/km) | 138/129 | 135/119 136 | 115 | 170 |
*na kołach 15-calowych (18-calowych - modele GT) **standard / z pakietem Idle Stop/Go
pro_cee’d 3-drz. silniki wysokoprężne
1.4 CRDi | 1.6 CRDi (low) | 1.6 CRDi (high) | |
Osiągi | MT | MT | MT DCT |
V-maks. (km/h) | 173 | 190 | 197 200 |
0-100 km/h (sek.) | 13,5 | 11,1 | 10,2 10,6 |
Zużycie paliwa (l/100 km)*
Średnie** | 4,2 | 4,0/3,6 | 4,0/3,6 4,4/4,2 |
Cykl pozamiejski ** | 3,7 | 3,6/3,4 | 3,6/3,4 4,0/3,9 |
Cykl miejski** | 5,1 | 4,7/4,2 | 4,7/4,2 5,1/4,6 |
Emisja CO2 (g/km) | 109 | 104/94 | 104/94 115/109 |
*na kołach 15-calowych **standard / z pakietem Idle Stop/Go