Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 07.09.2015
Autor: Kia Motors Polska

Ważna modernizacja gamy Kia cee’d: odświeżony wygląd, nowe jednostki napędowe i jeszcze lepsza dynamika jazdy

  • Subtelne zmiany nadwozia i jakości wystroju wnętrza oraz wyższy stopień technologicznego wyrafinowania
  • Szeroka gama jednostek napędowych wzbogacona o nowy, ekonomiczny, turbodoładowany silnik benzynowy 1.0 T-GDI
  • Niższa emisja spalin i opcja nowej siedmiostopniowej przekładni DCT
  • Zaawansowany system informacyjny KiaNaviSystem zintegrowany z usługami TomTom dostępny pod koniec bieżącego roku
  • Nowa linia modelowa GT-Line
  • Zmodernizowana Kia cee’d już w sprzedaży w Europie
  • Od roku 2006 produkcja samochodów Kia cee’d przekroczyła 1.000.000 sztuk.




Kia informuje o szczegółach szerokiej modernizacji zyskującego wciąż na popularności modelu cee’d, który na przestrzeni ostatnich kilku lat przyczynił się do wielkiego sukcesu marki w Europie.

Europejscy styliści Kia nadali nadwoziu i wnętrzu obecnego cee’da nowego, ekscytującego wyglądu, a dziełem teamu ds. zespołów napędowych jest bogatszy wybór silników i skrzyń biegów. Oprócz licznych ulepszeń w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu i wygody, lista nowości obejmuje także trzycylindrową, turbodoładowaną jednostkę benzynową 1.0 T-GDI. Zmiany te dotyczą całej gamy modelowej cee’da, składającej się obecnie z pięciodrzwiowego hatchbacka, kombi oraz trzydrzwiowego pro-cee’da.

Modyfikacje wizualne i poprawa dynamiki jazdy nie ominęły usportowionych modeli cee’d GT i pro_cee’d GT. Obecna gama modelowa modelu cee’d zostaje poszerzona o linię GT Line, oferującą nabywcy sportowy wygląd i dynamikę modeli GT – w połączeniu z funkcjonalnością ‘konwencjonalnego’ samochodu rodzinnego. Specyfikacja GT Line dostępna będzie dla wszystkich wersji nadwoziowych.

Modernizacja Kia cee’d zbiega się z w czasie z kolejnym kamieniem milowym w historii modelu. W maju 2015 – po dziewięciu latach od premiery na rynkach w Europie, Kia Motors Slovakia wyprodukowała cee’da Nr 1.000.000. Model ten ma ogromne znaczenie dla zrównoważonego rozwoju i sukcesu rynkowego marki Kia na Starym Kontynencie. Milionowy cee’d to pięciodrzwiowy hatchback GT w kolorze ‘White Pearl’ napędzany 204-konnym silnikiem benzynowym T-GDI 1.6 (turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa), który wyprodukowany został (wraz z jednostką napędową) w zakładzie Kia Żylina na Słowacji dla klienta w Holandii.

Stylizacja nadwozia: unowocześnienie wyglądu

Zmodernizowana Kia cee’d zachowuje wyrazisty i elegancki styl aktualnego modelu – dodając szereg zmian wizualnych z myślą o unowocześnieniu wizerunku.

Utrzymany został markowy grill Kia w kształcie ‘tygrysiego nosa’, wydłużone reflektory i zintegrowane światła przeciwmgielne. Zmiany przedniego pasa obejmują mocniej zarysowany i szerszy zderzak z chromowanymi obwódkami wokół lamp przeciwmgielnych oraz nowy owalno-oczkowy wzór maskownicy grilla, nawiązujący do innych form i kształtów przedniej sekcji samochodu.

Podobny zakres zmian odniesiono do tylnej części pojazdu, której wizualną objętość i solidność powiększa nowy kształt zderzaka z nadającymi sportowego akcentu odblaskami. Wyrafinowania stylistycznego nowego modelu dopełniają lampy tylne wykonane w technologii LED, uwydatniające „świetlną sygnaturę” ceed’a po zmroku. Dla całej gamy modelowej dostępne są stylowe felgi z lekkiego stopu o średnicy 16 lub 17 cali.

Uszlachetniony wystrój wnętrza i obniżenie poziomu hałasu, drgań i wibracji (NVH)

Założeniem niewielkich lecz zauważalnych zmian stylistycznych w kabinie Kia cee’d było dopełnienie bezpretensjonalnej elegancji wystroju wnętrza. Subtelne detale budują aurę nowoczesności, choć zasadniczy układ kabiny pozostaje niezmieniony.

Asymetryczna, zorientowana na kierowcę tablica przyrządów ożywiona została chromowanym wykończeniem górnej krawędzi, nawiewów powietrza (kierowcy i środkowych) oraz panelu wskaźników. Znacznie efektowniej gatunkowo prezentuje się konsola centralna, wykończona odpornym na zarysowania, czarnym lakierem „fortepianowym”. Zależnie od poziomu wyposażenia, chromowane akcenty zdobią także ramkę mieszka dźwigni zmiany biegów, klamki wewnętrzne oraz ‘pokrętła’ klimatyzacji.

W wersjach cee’da napędzanych silnikiem wysokoprężnym modyfikacje wnętrza mają na celu wyższą skuteczność tłumienia hałasów, drgań i wibracji. W wykładzinach dywanowych i kanałach wentylacyjnych zastosowano nowe materiały głuszące w celu ograniczenia przenoszonych do kabiny drgań silnika, tablica przyrządów otrzymała podwójną warstwę pianki tłumiącej. Kadłub, miskę olejową oraz filtr DPF silników Diesla pokryto materiałem dźwiękochłonnym.

Zmodernizowana gama jednostek napędowych Euro 6 i nowy silnik 1.0 T-GDI

Oferta restylizowanej Kia cee’d obejmuje szerszą niż poprzednio gamę jednostek napędowych, a wszystkie z nich spełniają normę emisji spalin Euro 6.

Wraz z premierą cee’da MY 2016, Kia wprowadza nowy trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDI (benzynowy turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa), zaprojektowany w ramach trendu downsizingowego, który przewiduje ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin przy zachowaniu dobrych osiągów oraz sprawności reagowania na pedał przyspieszenia podczas wyprzedania bez konieczności redukcji biegu.

Nowa jednostka T-GDI jest dziełem koreańskiego centrum R&D Kia w Namyang, a na jej wyposażenie wchodzi wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, zaawansowany system chłodzenia oraz zintegrowany kolektor wydechowy obniżający emisję spalin i optymalizujący konstrukcję silnika. Za priorytety dla procesu rozwojowego uznano szybkość reakcji silnika na zmiany otwarcia przepustnicy oraz wysoką efektywność spalania – zgodnie z ekologiczną strategią downsizingu jednostek napędowych.

Z debiutującej w Europie serii downsizingowych silników Kia na rynku polskim dostępna będzie wzmocniona 120 konna wersja, wytwarzająca moment obrotowy 171 Nm. Jest on rozwijany w przedziale 1500-4000 obr/min, co stanowi o niezwykłej wprost elastyczności w różnych warunkach jazdy.

Napędzany silnikiem Diesla cee’d pozostaje wciąż częstym wyborem klienta europejskiego, stąd też modernizacji poddany został również oferowany w tym modelu 1,6-litrowy CRDi, który z myślą o redukcji oporów tarcia otrzymał nowy układ wysokociśnieniowego wtrysku paliwa i pompę oleju o zmiennej wydajności. W wersji 110-konnej emisja CO2 spada do 102g/km.

Dostępny zarówno w nowej gamie cee’da jak i GT Line wzmocniony silnik 1.6 CRDi rozwija moc 136 KM (w porównaniu do 128 KM jak dotychczas) i moment 280 Nm (poprzednio 265 Nm) od zaledwie 1500 obr/min (poprzednio 1900 obr/min) w zestawie z manualną skrzynią biegów, czego efektem są lepsze przyspieszenia i elastyczność.

Oferta jednostek napędowych Kia cee’d obejmuje w dalszym ciągu benzynowy 136-konny GDI o pojemności 1,6 litra i przekonstruowany 100-konny 1.4 MPI (wtrysk wielopunktowy) oraz popularny Diesel 1.4 CRDi. Wszystkie silniki spełniają wymogi normy Euro 6.

Nowa siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa

Zmodernizowana Kia cee’d pochwalić się może kolejną nową technologią użytkową w postaci siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej przekładni DCT. Nowa skrzynia dostępna będzie wyłącznie w tandemie ze 136-konnym silnikiem 1.6 CRDi i zdolna jest przenosić jeszcze wyższy moment obrotowy niż dotychczasowy 6-stopniowy ‘automat’. Podobnie jak silnik 1.0 T-GDI, nowa skrzynia DCT powstała w centrum badawczo-rozwojowym Kia Namyang, z założeniem niskiego zużycia paliwa oraz sportowej dynamiki osiągów w trybie manualnym – albo komfortowo płynnego działania w trybie automatycznym.

Dla kierowcy samochodu wyposażonego w nową skrzynię DCT oznaczać to będzie możliwość szybszej niż w przypadku tradycyjnego ‘automatu’ zmiany przełożeń, a także odczuwalne ograniczenie kosztów eksploatacji pojazdu.

Współpracujący z nową skrzynią DCT silnik 1.6 CRDi emituje zaledwie 109 g CO2 na kilometr – w porównaniu ze 145 g/km dla poprzedniego silnika współpracującego z 6-stopniową przekładnią automatyczną.

Dla nabywców gamy modelowej Kia cee’d dostępna będzie wciąż sześciostopniowa ‘zwykła’ przekładnia manualna, lecz także sześciostopniowa DCT – w parze z silnikiem 1.6 GDI.

Podwyższony komfort jazdy i prowadzenia, ograniczenie NVH

W ramach modernizacji samochodu Kia cee’d, dążąc do podwyższenia komfortu jazdy i prowadzenia, wprowadzono szereg modyfikacji zespołów podwozia i zawieszenia.

Do nowych ważnych rozwiązań zaliczyć należy układ ESC wzbogacony o nową logikę Torque Vectoring System (czyli kierunkowania momentu obrotowego), pozwalający ograniczać efekt nadsterowności pojazdu poprzez proporcjonalne przyhamowywanie wewnętrznych kół podczas pokonywania zakrętów. Linearnej i z tego względu przewidywalnej charakterystyce układu kierowniczego sprzyja system wspomagania elektro-mechanicznego, a korekta geometrii kół przednich zwiększyła tendencję auto-centrowania. Ponadto, dzięki nowym odbojom kolumn tylnego zawieszenia i kulowym łącznikom drążka stabilizatora udało się zminimalizować drgania przenoszone przez zawieszenie, podnosząc w ten sposób komfort jazdy na gorszych nawierzchniach.

Do poprawy charakterystyki NVH zawieszenia oraz ograniczenia hałasów drogowych przyczynia się także drążony stabilizator przedni (w odróżnieniu od stosowanego poprzednio stabilizatora litego).

Bezpieczeństwo i wygoda plus Kia Connected Services

Zespół konstruktorów czuwających nad rozwojem Kia cee’d nie szczędził starań, aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić wizerunek tego samochodu proponując nowe rozwiązania w zakresie komfortu, wygody użytkowania i szeroko pojętego bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwo jazdy Kia traktuje priorytetowo, stąd też cee’d dostępny będzie z opcją BSD (detekcji martwych pół widzenia po bokach i z tyłu samochodu) oraz RCTA (detekcji ruchu innych pojazdów w miejscach parkowania) z sygnalizacją wizualną i akustyczną.

Kierowcy docenią zapewne łatwość parkowania, jaką daje dostępny na wybranych rynkach, ulepszony system SPAS. W Kia cee’d MY 2016 system ten wykorzystuje boczne czujniki ultradźwiękowe, tylne i przednie czujniki parkowania oraz elektrycznie wspomagany układ kierowniczy do identyfikacji odpowiedniego miejsca postoju i samoczynnego zaparkowania – zarówno prostopadle, jak i równolegle. Funkcja „równoległego wyjazdu” pozwala opuścić nawet bardzo ciasne miejsca przy krawężniku.

Nowa Kia cee’d wyposażona jest także w najnowszej generacji system nawigacji KiaNaviSystem z 7 calowym ekranem, który zintegrowany został z usługami TomTom informującymi w czasie rzeczywistym o natężeniu ruchu drogowego, radarowych punktach kontroli prędkości, lokalizacji pobliskich firm i usług oraz dostarczającymi informacji nt. prognozy pogody. System KiaNaviSystem dostępny jest już w gamie cee’da od lipca tego roku z gwarancją bezpłatnej aktualizacji w ciągu siedmiu lat od daty zakupu samochodu. Usługa TomTom jest bezpłatna przez okres 7 lat.

Modyfikacje usportowionych modeli GT

Główne modyfikacje modeli wyczynowych Kia cee’d GT i pro_cee’d GT dotyczą układu napędowego w celu podwyższenia dynamiki jazdy. W efekcie wprowadzonych zmian GT bez trudu utrzymuje swą pozycję wśród najbardziej fascynujących i udanych stylistycznie samochodów segmentu C klasy w grupie ‘hot hatch’.

Modele GT zachowują cechy wizualnej agresji, odróżniające je od standardowej gamy cee’d, m.in. stylowe ‘kostkowe’ światła do jazdy dziennej oraz sportową linię nadwozia. Dla cee’da GT MY 2016 dostępne są teraz 18-calowe felgi o nowym wzorze.

Zaglądając do wnętrza, zauważyć można nową, spłaszczoną od dołu kierownicę z niewielkim logo GT oraz wklęsłą piastą i aluminiowym przyciskiem Start/Stop uruchamiającym silnik. Akcenty chromowe pojawiły się wokół klawiszy elektrycznie sterowanych okien na podłokietnikach drzwiowych. W kombinacji z seryjnymi, zamszowymi fotelami RECARO pozwala to jeszcze dobitniej wyróżnić serię GT wśród całej gamy modelowej.

Modele GT wyposażone są w generator dźwięku, którego aktywacja następuje po wciśnięciu przycisku ‘GT Mode’ na kierownicy. Syntezując brzmienie 1,6-litrowego silnika T-GDI generator wzmaga akustyczne doznania tworząc w kabinie iluzję prowadzenia auta z większym i jeszcze mocniejszym silnikiem. Po wyłączeniu GT Mode, generowany jest przyciszony i złagodzony ton silnika nie powodując zmęczenia kierowcy w dłuższej trasie bądź codziennej eksploatacji.

Napędzający cee’da GT i pro_cee’da GT silnik 1.6 T-GDI otrzymał nową turbosprężarkę, która dostarczając wyższe ciśnienie powietrza powoduje wzrost momentu w dolnym zakresie obrotowym silnika. Efektem jest skrócenie przyspieszenia 0-100 km/h o 0,1 sek. – do 7,6 sekundy oraz korzystniejsze wartości przyspieszenia na poszczególnych biegach. Silnik 1.6 T-GDI rozwija moc 204 KM i moment obrotowy 265 Nm, przy emisji CO2 obniżonej do 170 g/km.

Konstruktorzy Kia nie poprzestali na uzupełnieniu wyposażenia o Torque Vectoring System (kierunkowania momentu obrotowego) czy obniżeniu NVH i zajęli się równie skutecznie dynamiką osiągów cee’da GT. Dostępne w opcji, powiększone z 300 do 320 mm przednie tarcze hamulcowe lepiej odprowadzają ciepło, zwiększając ich odporność na przegrzanie i utratę siły hamowania. Dzięki temu nowa Kia cee’d GT zatrzymuje się teraz ze 100 km/h już po zaledwie 35 metrach.

Zmodernizowana Kia cee’d MY 2016 trafiła do polskich salonów w lipcu. We wrześniu do oferty dołączą wersje cee’da GT i GT Line. Samochody objęte będą oczywiście 7-letnią/150.000-kilometrową, seryjną gwarancją fabryczną producenta.

Zaprojektowana w Europie i obecna na tym obszarze od grudnia 2006 roku, gama samochodów Kia cee’d produkowana jest w fabryce Kia Żylina na Słowacji i pozostaje jednym z bestsellerów marki, notując sprzedaż ponad 75.000 sztuk w krajach Europy w roku 2014.

ZMODERNIZOWANA KIA CEE’D – DANE TECHNICZNE (POLSKA)

Nadwozie i napęd

Nadwozie trzy- lub pięciodrzwiowe, pięciomiejscowe typu hatchback, segment C; konstrukcja stalowa, samonośna. Trzycylindrowy (1.0 T-GDI) lub czterocylindrowy silnik benzynowy albo wysokoprężny zabudowany poprzecznie z przodu, napęd na koła przednie za pośrednictwem przekładni manualnej lub automatycznej (zależnie od wersji modelowej). Silniki

Benzynowy 1.4 100 KM MPI
Typ/rodzaj Czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący,
Pojemność skokowa 1.4-l, 1368 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 72,0 x 84,0 mm
Stopień sprężania 10,5:1
Moc maksymalna 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Moment maksymalny 134 Nm przy 4000 obr/min
Liczba zaworów 16 (cztery na cylinder)
Rozrząd /zasilanie CVVT – zmienne fazy rozrządu/ wtrysk wielopunktowy
Klasa emisji spalin Euro Stage 6b


Benzynowy 1.6-l 135 KM GDI
Typ/rodzaj Czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący
Pojemność skokowa 1.6-l, 1591 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 77,0 x 85,4 mm
Stopień sprężania 11,0:1
Moc maksymalna 135 KM (99 kW) przy 6300 obr/min
Moment maksymalny 164 Nm przy 4850 obr/min
Liczba zaworów 16 (cztery na cylinder)
Rozrząd /zasilanie CVVT – zmienne fazy rozrządu/wtrysk wielopunktowy
Klasa emisji spalin Euro Stage 6b


Benzynowy 1.0-l 120 KM T-GDI
Typ/rodzaj Trzycylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1.0-l, 998 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 71,8 x 84,0 mm
Stopień sprężania 10,0:1
Moc maksymalna 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Moment maksymalny 171 Nm przy 4000 obr/min
Liczba zaworów 12 (cztery na cylinder)
Rozrząd /zasilanie CVVT – zmienne fazy rozrządu/wtrysk bezpośredni
Klasa emisji spalin Euro Stage 6b


Benzynowy 1.6-l 204 KM T-GDI
Typ/rodzaj Czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1.6-l, 1591 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 77,0 x 85,4 mm
Stopień sprężania 9,5:1
Moc maksymalna 204 KM (150 kW) przy 6000 obr/min
Moment maksymalny 265 Nm przy 1500-4500 obr/min
Liczba zaworów 16 (cztery na cylinder)
Zasilanie Wtrysk bezpośredni
Klasa emisji spalin Euro Stage 6b


Wysokoprężny 1.4-l 90 KM CRDi
Typ/rodzaj DOHC, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1.4-l, 1396 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 75,0 x 79,0 mm
Stopień sprężania 16,0:1
Moc maksymalna 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Moment maksymalny 240 Nm przy 1500-2500 obr/min
Liczba zaworów 16 (cztery na cylinder)
Zasilanie Wtrysk bezpośredni, common-rail
Klasa emisji spalin Euro Stage 6b


Wysokoprężny 1.6-l 110 KM CRDi
Typ/rodzaj DOHC, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1.6-l, 1582 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 77,2 x 84,5 mm
Stopień sprężania 16,0:1
Moc maksymalna 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Moment maksymalny 280 Nm przy 1500-2500 obr/min
Liczba zaworów 16 (cztery na cylinder)
Zasilanie Wtrysk bezpośredni, common-rail
Klasa emisji spalin Euro Stage 6b




Wysokoprężny 1.6-l 136 KM CRDi
Typ/rodzaj DOHC, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1.6-l, 1582 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 77,2 x 84,5 mm
Stopień sprężania 16,0:1
Moc maksymalna 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Moment maksymalny 280 Nm przy 1500-3000 obr/min (MT)
300 Nm przy 1750-2500 obr/min (DCT)
Liczba zaworów 16 (cztery na cylinder)
Zasilanie Wtrysk bezpośredni, common-rail
Klasa emisji spalin Euro Stage 6b
Skrzynie przekładniowe

Silniki benzynowe ---
1.4 MPI 1.6 GDI1.0 T-GDI1.6 T-GDI
Manualna (MT) 6-stopniowa 6-stopniowa6-stopniowa6-stopniowa
Automatyczna (AT) 6-stopniowa ------


Silniki wysokoprężne ---
1.4 CRDi 1.6 CRDi 1.6 CRDi
Manualna (MT) 6-stopniowa 6-stopniowa6-stopniowa
Automatyczna (AT) --- 7-st DCT


Przełożenia

Silniki benzynowe
1.4 MPI 1.6 GDI 1.0 T-GDI 1.6 T-GDI
MT MT AT MT MT
Bieg 1 3,769 3,615 3,615 3,615 3,308
2 2,045 1,955 1,955 1,955 1,962
3 1,370 1,370 1,303 1,285 1,323
4 1,036 1,036 0,943 0,971 1,024
5 0,893 0,839 0,939 0,774 0,825
6 0,774 0,727 0,743 0,639 0,702
Wsteczny 3,700 3,700 4,657 3,700 3,583
Przekł. główna 4,400 4,267 3,762 4,267 4,467


Silniki wysokoprężne
1.4 CRDi 1.6 CRDi 1101.6 CRDi 136
MT MT MT AT
Bieg 1 3,769 3,636 3,636 3,786
2 2,040 1,962 1,962 2,261
3 1,189 1,189 1,189 1,957
4 0,844 0,844 0,844 1,023
5 0,702 0,702 0,702 0,778
6 0,596 0,596 0,596 0,837
7 --- --- --- 0,681
Wsteczny 3,583 3,583 3,583 5,074
Przekł. główna 4,188 3,471 3,471 3,087


Zawieszenie kół jezdnych

Przednie - Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów

Tylne - Niezależne, wahacze podwójne mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów

Układ kierowniczy

Typ/rodzaj Przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektromechaniczne
Przełożenie 14,1:1
Obroty kierownicy 2,85 (między położeniami skrajnymi)
Średnica zawracania 5,3 m


Hamulce
Przednie Tarcze wentylowane, ∅280~300 mm Tarcze wentylowane, ∅ 300~320 mm (tylko GT)
Tylne Tarcze lite, ∅262 mm


Koła i ogumienie
Standard ∅15-cali, stalowe, opony 195/65 R15 ∅18-cali, stop lekki, opony 225/40 ZR18 (tylko GT) ∅16-cali, stop lekki, opony 205/55 R16
Opcja ∅17-cali, stop lekki, opony 205/55 R16
Koło zapasowe Dojazdowe / zestaw naprawczy


Wymiary (mm)
Zewnętrzne: cee’d (GT) 5-drz.
Długość całkowita 4310 Szerokość całkowita* 1780
Wysokość całkowita 1475 Rozstaw osi 2650
Rozstaw kół przednich 1563 (1545) Rozstaw kół tylnych 1571 (1553)
Zwis przedni 900 Zwis tylny 760
Prześwit 140


*bez lusterek bocznych **na kołach 15-calowych

Zewnętrzne: cee’d SW (kombi) 5-drz.
Długość całkowita 4505 Szerokość całkowita* 1780
Wysokość całkowita 1485 Rozstaw osi 2650
Rozstaw kół przednich 1563 Rozstaw kół tylnych 1571
Zwis przedni 900 Zwis tylny 955
Prześwit 140


*bez lusterek bocznych **na kołach 15-calowych

Zewnętrzne: pro_cee’d (GT) 3-drz.
Długość całkowita 4310 Szerokość całkowita* 1780
Wysokość całkowita 1430 Rozstaw osi 2650
Rozstaw kół przednich 1563 (1545) Rozstaw kół tylnych 1571 (1553)
Zwis przedni 900 Zwis tylny 760
Prześwit 140


*bez lusterek bocznych **na kołach 15-(18)-calowych

Wewnętrzne: cee’d, cee’d GT (cee’d SW) 5-drz



Wewnętrzne: pro_cee’d, pro_cee’d GT 3-drz

Rząd 1 Rząd 2
Przestrzeń na głowę 1018 (1024) 976 (996)
Przestrzeń na nogi 1067 894
Szerokość na poziomie ramion 1420 1392
Szerokość na poziomie bioder 1360 1295
Rząd 1 Rząd 2
Przestrzeń na głowę 986 (1024) 939
Przestrzeń na nogi 1067 894
Szerokość na poziomie ramion 1420 1372
Szerokość na poziomie bioder 1362 22308


Pojemności (w litrach)

Ładunkowa (VDA) cee’d 5dr cee’d SW pro_ceed 3dr
Podstawowa 380 528 380
Tylne siedzenia złożone 1318 1642 1225
Zbiornik paliwa 53 (wszystkie modele)


Masy (kg)

cee’d 5-drz. silniki benzynowe

1.4 MPI 1.6 GDI 1.0 T-GDI 1.6 T-GDI
MT MT DCT MT MT
Masa własna 1179 1196 1227 1204 1292
Masa całkowita 1820 1820 1840 1820 1870
Masa przyczepy hamowanej 1200 1400 1300 1200 1400
Masa przyczepy niehamowanej 600 600 600 600 600


cee’d 5-drz. silniki wysokoprężne

1.4 CRDi 1.6 CRDi 110 1.6 CRDi 136
MT MT MT DCT
Masa własna 1204 1221 1255 1230
Masa całkowita 1820 1820 1850 1820
Masa przyczepy hamowanej 1200 1400 1300 1200
Masa przyczepy niehamowanej 600 600 600 600


cee’d SW 5-drz. silniki benzynowe

1.4 MPI 1.6 GDI 1.0 T-GDI
MT MT DCT MT
Masa własna 1204 1221 1255 1230
Masa całkowita 1820 1820 1850 1820
Masa przyczepy hamowanej 1200 1400 1300 1200
Masa przyczepy niehamowanej 600 600 600 600


cee’d SW 5-drz. silniki wysokoprężne

1.4 CRDi 1.6 CRDi (low) 1.6 CRDi (high)
MT MT MT DCT
Masa własna 1307 1314 1314 1341
Masa całkowita 1910 1920 1920 1940
Masa przyczepy hamowanej 1500 1500 1500 1500
Masa przyczepy niehamowanej 650 650 650 650


pro_cee’d 3-drz. silniki benzynowe

1.4 MPI 1.6 GDI 1.0 T-GDI
MT MT AT MT
Masa własna 1172 1288 1220 1196
Masa całkowita 1820 1820 1840 1820
Masa przyczepy hamowanej 1200 1400 1300 1200
Masa przyczepy niehamowanej 600 600 600 600


Osiągi i zużycie paliwa

cee’d 5-drz. silniki benzynowe

1.4 MPI 1.6 GDI 1.0 T-GDI
Osiągi MT MT AT MT
V-maks. (km/h) 183 195 195 190
0-100 km/h (sek.) 12,7 9,9 10,8 11,1


Zużycie paliwa (l/100 km)*

Średnie 4,2 4,0/3.6 4,0/3,6 4,4/4,2
Cykl pozamiejski 3,7 3,6/3.4 3,6/3,4 4,0/3,9
Cykl miejski 5,1 4,7/4.2 4,7/4,2 5,1/4,6
Emisja CO2 (g/km) 109 104/94 104/94 115/109


*na kołach 16-calowych **standard / z pakietem Idle Stop/Go

cee’d SW 5-drz. silniki benzynowe

1.4 MPI 1.6 GDI 1.0 T-GDI
Osiągi MT MT AT MT (lo) MT (hi)
V-maks. (km/h) 181 192 192 182 187
0-100 km/h (sek.) 13,0 10,2 11,1 13,1 11,4


Zużycie paliwa (l/100 km)*

Średnie 6,0/5,6 6,3/5,9 5,9 5,0 5,2
Cykl pozamiejski 4,9/4,7 5,1/4,9 4,9 4,3 4,4
Cykl miejski 5,1 4,7/4.2 4,7/4,2 5,1/4,6
Emisja CO2 (g/km) 138/129 141/131 136 117 120


*na kołach 15-calowych **standard / z pakietem Idle Stop/Go

cee’d SW 5-drz. silniki wysokoprężne

1.4 CRDi 1.6 CRDi (low) 1.6 CRDi (high)
Osiągi MT MT MT DCT
V-maks. (km/h) 172 188 194 197
0-100 km/h (sek.) 13,9 11,5 10,5 10,9


Zużycie paliwa (l/100 km)*

Średnie 4,2 4,0/3,9 4,0/3,9 4,4/4,2
Cykl pozamiejski 3,7 3,6/3,6 3,6/3,6 4,0/3,9
Cykl miejski 5,1 4,7/4,4 4,7/4,4 5,1/4,6
Emisja CO2 (g/km) 109 104/102 104/102 115/109


*na kołach 15-calowych **standard / z pakietem Idle Stop/Go

pro_cee’d 3-drz. silniki benzynowe

1.4 MPI 1.6 GDI 1.0 T-GDI 1.6 T-GDI
Osiągi MT MT AT MT MT
V-maks. (km/h) 183 195 195 190230
0-100 km/h (sek.) 12,7 9,9 10,8 11,1 7,6


Zużycie paliwa (l/100 km)*

Średnie** 6,0/5,6 5,8/5,2 5,9 4,9 7,4
Cykl pozamiejski ** 4,9/4,7 4,7/4,4 4,9 4,2 5,9
Cykl miejski** 7,8/7,1 7,8/6,6 7,5 6,2 9,7
Emisja CO2 (g/km) 138/129 135/119 136 115 170


*na kołach 15-calowych (18-calowych - modele GT) **standard / z pakietem Idle Stop/Go

pro_cee’d 3-drz. silniki wysokoprężne

1.4 CRDi 1.6 CRDi (low) 1.6 CRDi (high)
Osiągi MT MT MT DCT
V-maks. (km/h) 173 190 197 200
0-100 km/h (sek.) 13,5 11,1 10,2 10,6


Zużycie paliwa (l/100 km)*

Średnie** 4,2 4,0/3,6 4,0/3,6 4,4/4,2
Cykl pozamiejski ** 3,7 3,6/3,4 3,6/3,4 4,0/3,9
Cykl miejski** 5,1 4,7/4,2 4,7/4,2 5,1/4,6
Emisja CO2 (g/km) 109 104/94 104/94 115/109


*na kołach 15-calowych **standard / z pakietem Idle Stop/Go