Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 01.10.2014
Autor: Kia Motors Polska

Kia Rio po faceliftingu gotowa do światowej premiery na Salonie Samochodowym w Paryżu

  • Pierwszy pokaz zmodernizowanej Kia Rio na paryskim Salonie Samochodowym
  • Odświeżony wygląd zewnętrzny i wnętrze
  • Nowa Kia Rio w sprzedaży na rynkach Europy w pierwszym kwartale 2015 roku.


Paryski Mondial de l’Automobile 2014 to miejsce zapowiadanej na 2 października br. światowej premiery zmodernizowanego samochodu Kia Rio, który pochwalić się może licznymi ulepszeniami z myślą o utrzymaniu konkurencyjności tego globalnego bestsellera marki Kia. „Ze sprzedażą 471.000 sztuk Kia Rio była w 2013 naszym najpopularniejszym modelem na świecie, a przy 56.821 samochodów wydanych klientom także i jednym z trzech bestsellerów Kia w Europie. Modernizacja i ulepszenia Rio maja więc zasadnicze znaczenie dla naszej marki.” – powiedział Michael Cole, dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe. „Ogromna popularność Rio pokazuje, iż nasi projektanci i konstruktorzy trafili w sedno tworząc w roku 2011 czwartą generację kompaktowego zawodnika segmentu B. Kia Rio zachowuje w pełni swe „rdzenne” atrybuty decydujące o dotychczasowej atrakcyjności dla nabywcy, a w ramach modernizacji model 2014 otrzymuje lekki lifting wizualny, celem odświeżenia wyglądu zewnętrznego i wnętrza.” – dodał Michael Cole.

Dziełem pracującego pod nadzorem Petera Schreyera, Prezesa i Głównego Stylisty (CDO) Kia Motors Corporation i Hyundai Motor Group zespołu projektantów Rio w Korei jest aktualizacja markowego grille w kształcie „Tygrysiego Nosa” oraz nowy design przedniego zderzaka i lamp przeciwmgielnych. Liftingu zewnętrznego dopełniają trzy nowe wzory felg z lekkiego stopu w rozmiarze 15-, 16- i 17 cali oraz nowy pas tylny. Paleta barw nadwozia poszerzyła się o błękit Urban Blue oraz kolor żółty Digital Yellow. Kabinę Rio rozjaśniają dodatkowe chromowane pierścienie dekoracyjne wokół czterech nawiewów powietrza oraz nowy panel systemu audio w konsoli centralnej. Wyższe wersje modelowe otrzymały w standardzie nową tapicerkę materiałową. Lista wyposażenia opcjonalnego Kia Rio MY 2015 obejmuje m.in. system audio nowej generacji, szybszy w działaniu i kalkulacji trasy przejazdu system AVN (audio-video-nawigacji) – z siedmiocalowym ekranem dotykowym. Oferta zmodernizowanej Rio w Polsce obejmować będzie cztery ekonomiczne silniki o mocy od 75 do 109 KM napędzające koła przednie za pośrednictwem pięcio- lub sześciostopniowej skrzyni manualnej lub czterostopniowej przekładni automatycznej.

Hatchback Kia Rio produkowany jest w koreańskim zakładzie Kia Sohari, a w polskiej sieci sprzedaży spodziewany jest w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Zdjęcia dostępne na stronie dla mediów: http://www.media.kia.pl/photos/rioFL2015.php