Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 21.11.2013
Autor: Kia Motors Polska

Los Angeles Auto Show: pierwszy w historii Kia Motors sedan tylno-napędowy na rynku Ameryki Północnej

Uwagę mediów z całego świata skupił zapowiadany już od pewnego czasu najnowszy „flagowy” sedan K900 o napędzie na koła tylne, który pod egidą Kia Motors America zaprezentowany został 21 listopada br. podczas Salonu Samochodowego Los Angeles 2013. Za sprawą bogatej listy wyposażenia standardowego, obszerności wnętrza klasy światowej oraz zadziwiająco efektownego i racjonalnego designu, Kia K900 MY 2015 wyznacza nową definicję postrzegania i oczekiwań konsumenckich wobec marki Kia. 

„W roku 2014 przypada 20 już rocznica obecności marki Kia na rynku północnoamerykańskim, a nowa K900 stanowi symbol drogi, jaką przeszła marka Kia w duchu nieustannych wyzwań, napędzających jej progres w tym czasie.” – powiedział Michael Sprague, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji Kia Motors America – „Motorem intensywnego rozwoju marki Kia w okresie ostatnich pięciu lat była determinacja, aby kwestionować istniejący status quo za pomocą takich samochodów jak Optima, Sorento czy Cadenza, które utrzymując atrakcyjność cenową – przyciągnęły nowych i zamożniejszych klientów do naszych salonów sprzedaży. Nowa K900 to logiczny element na drodze postępów marki Kia oraz znakomity dowód na jej potencjał techniczny, marketingowy i prestiżowy.”



Elegancja stylizacji nadwozia
Już od pierwszego spojrzenia K900 sprawia nadzwyczajne wrażenie. Liczący 5077 mm i odpowiednio – 1620 oraz 1628-milimetrowy rozstaw kół przednich i tylnych sprawia, iż 8-cylindrowa K900 mocno i wyraźnie zaznacza swe miejsce na drodze. Patrząc z boku, wizualne napięcie stylizacji nadwozia tworzy pochylona szyba czołowa oraz lekko zarysowana linia okien bocznych w połączeniu z podwyższoną krawędzią pokrywy bagażnika. Standardowe wieloramienne, 19-calowe obręcze z chromowanego stopu lekkiego zaopatrzono w opony 245/45R19 z przodu oraz 275/40R19 z tyłu. 

Charakterystyczna dla Kia „tygrysia” atrapa chłodnicy zamyka się niemal pionowo w stylistycznie wygładzonym pasie przednim nadwozia i otacza chromowane ‘zęby’ wewnętrzne, zwiastujące moc i potencjał samochodu. Zadaniem przedniego spojlera, osłon podsilnikowych i podprogowych nadwozia jest optymalizacja aerodynamiki przepływów powietrza. 



Standardowym wyposażeniem ośmiocylindrowej K900 są ukryte za krystalicznymi kloszami, dalekosiężne 16-diodowe reflektory LED zapewniające jasne i naturalne, adaptacyjne oświetlenie każdego zakrętu na drodze. Reflektory otoczone są półpierścieniem konturowych świateł LED, poniżej których umieszczono lampy pozycyjne i przeciwmgielne LED. Technologia LED dominuje także w zespole tylnych świateł pozycyjnych, STOP i kierunkowskazów. Przecinająca górną krawędź klapy bagażnika chromowana listwa ozdobna tworzy wrażenie ekskluzywności lecz także wizualne odczucie zwiększonej szerokości pojazdu. W aerodynamicznie obudowanych, elektrycznie sterowanych i podgrzewanych, foto-chromatycznych lusterkach bocznych (wyposażenie standardowe K900) zamontowano LED-owe repetery kierunkowskazów oraz czujniki systemu wykrywania martwych pół widzenia (BSD). Prominentnym akcentem zderzaka tylnego są w pełni zintegrowane, podwójne i chromowane końcówki wydechu, nawiązujące kształtem do świateł tylnych. 

Luksusowe wnętrze
Otwierając drzwi kabiny nowej K900, trudno oprzeć się wrażeniu wyszukanego luksusu i elegancji. Uwagę zwraca trójramienna, skórzana kierownica z manipulatorami audio, tempomatu, systemów infotainment i informatyzacji, podgrzewana elektrycznie w wersjach modelowych V-6 Luxury, V-6 Technology oraz V-8. Do wyposażenia standardowego należy tapicerka wnętrza ze szlachetnej skóry Nappa, dostępna w tonacji czarnej lub białej i wykończona kontrastującą lamówką. 

Miękkie, rozproszone oświetlenie LED to standard kabiny pasażerskiej całej linii modelowej K900. Biegnący poziomo wzdłuż tablicy przyrządów i paneli drzwi, opcjonalny ornament z prawdziwego drewna platanowego (kolor biały) lub topolowego (kolor grafitowy) efektownie uzupełnia bogactwo wystroju wnętrza. W skład wyposażenia seryjnego wersji V-6 Premium oraz V-8 Premium wchodzi elektrycznie sterowany, 12-pozycyjny fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego; w pakietach V-6 Technology i V-8 VIP dostępny jest fotel 16-pozycyjny z dodatkowym podparciem ud kierowcy oraz elektrycznym ustawianiem zagłówków aktywnych. Oba przednie fotele posiadają wielostopniowe ogrzewanie i przewietrzanie pod kątem indywidualnego komfortu użytkowników w szerokim zakresie warunków klimatycznych. 



„Dyrektorskim” poziomem komfortu charakteryzuje się także tylna część kabiny pasażerskiej K900. Do jej wyposażenia standardowego należy m.in. wielostopniowe podgrzewanie skrajnych siedzeń kanapy oraz panel sterowania klimatyzacją i kątem pochylenia oparcia fotela przedniego pasażera w podłokietniku centralnym. Elektrycznie sterowane są również seryjne w całej gamie modelowej – blendy słoneczne okna tylnego oraz tylnych okien drzwiowych. Seryjnym wyposażeniem wersji V-8 jest pełnowymiarowe, panoramiczne okno dachowe z elektryczną przesłoną. Jeszcze wyższy komfort dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń zapewnia opcjonalny pakiet VIP Package: wielostopniowe przewietrzanie/chłodzenie siedzeń, elektryczną regulację podparcia lędźwiowego siedzisk i pochylenia oparć kanapy tylnej oraz poprzeczną regulację położenia zagłówków. 

Wyszukana lecz intuicyjna technologia, nowoczesne systemy bezpieczeństwa
Marka Kia ceniona jest w świecie za przemyślany, intuicyjny sposób aranżacji elementów sterowania w kokpicie oraz stosowanie przyjaznych w obsłudze technologii. Ten sprawdzony i praktyczny trend znajduje swą kontynuację także i w gamie modelowej K900 MY 2015. Wersja V-8 VIP wyposażona została w największy spośród oferowanych dotąd w samochodach Kia, 12,3-calowy ekran dotykowy TFT, który zabudowano pośrodku tablicy przyrządów. Ekran jest łatwy w odczycie i konfiguracji funkcjonalnej trybów pracy systemów pojazdu. Pakiety V-6 Technology i V-8 VIP obejmują z kolei kolorowy, regulowany na wysokość system HUD wyświetlający w sposób przezierny u dołu szyby czołowej takie informacje, jak bieżąca prędkość podróży, dokładne wskazania nawigacji czy też ostrzeżenia o obiektach w martwym polu widzenia (Blind Spot Detection, BSD) lub niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu (Lane Departure Warning System, LDWS). 



Wysoką wierność reprodukcji dźwięku gwarantuje stanowiący wyposażenie seryjne – najpotężniejszy i najbardziej zaawansowany w ofercie Kia system audio Lexicon HiFi o mocy 900 watów. Marzenie rasowego audiofila, system ten obejmuje 12-kanałowy wzmacniacz mocy w bagażniku oraz zestaw 17 głośników, w tym centralny na desce rozdzielczej i „odwrócony” subwoofer w tylnej półce podokiennej z myślą o zmniejszeniu ingerencji w przestrzeń bagażnika. Układ głośników został zaprojektowany specjalnie pod kątem optymalizacji jakości dźwięku dla każdego z miejsc siedzących K900. W standardowym wyposażeniu infotainment znaleźć można system hands-free dla telefonii komórkowej Bluetooth®, HD radio TM, trzymiesięczny satelitarny abonament radiowy Sirius/XM oraz porty USB – sprytnie ukryte za łożyskowanym wieczkiem z prawdziwego drzewna w konsoli centralnej. 

Sterowanie standardowym systemem audio i nawigacji oraz ekskluzywną dla marki Kia telematyką UVO Services odbywa się za pośrednictwem systemu Driver Information System (DIS) z 9,2-calowym ekranem dotykowym HD w konsoli centralnej. Proste w użyciu pokrętło DIS w otoczeniu umieszczonych intuicyjnie przycisków „leży” naturalnie pod ręką kierowcy, umożliwiając natychmiastowy dostęp do licznych, zaawansowanych systemów K900, m.in. centrum rozrywkowego oraz nawigacji ze sterowaniem komendami głosowym. Wszystkie wersje modelowe K900 wyposażone są seryjnie w elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika. System bezkluczykowego dostępu typu ‘Smart-Key’ wita kierowcę rozłożeniem lusterek zewnętrznych oraz aktywacją oświetlenia wokół pojazdu we wszystkich wersjach modelowych, za wyjątkiem V-6 Premium. 



Pewność za kierownicą i znaczną dozę wygody podczas prowadzenia zapewnić mogą emitujące przerywany sygnał akustyczny przednie/tylne czujniki parkowania oraz kamera podglądu cofania, pozwalająca ocenić odległość od przeszkody na zielono-żółto-czerwonej siatce lokalizacyjnej wyświetlacza. Do standardu wyposażenia wersji V-8 należy ponadto zastosowany w pojeździe marki Kia po raz pierwszy – system detekcji ruchu przecinającego drogę cofania Rear Cross Traffic Alert (RCTA) podający ostrzegawczy sygnał dźwiękowy po aktywacji załączeniem biegu wstecznego. Z systemem tym współpracuje detektor martwych pół widzenia BSD, stanowiący element standardowy w wersjach V-8 oraz opcjonalny dla wersji V-6 w ramach pakietu Technology Package. Nowością jest system Around View Monitor7, korzystający z szerokokątnych mini-kamer wideo rozmieszczonych w przedniej i tylnej części pojazdu oraz obudowach zewnętrznych lusterek wstecznych. Pozwala to zwiększyć bezpieczeństwo wokół K900 lecz także ułatwia manewrowanie w szczególnie ciasnych lokalizacjach. 

System ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu (Lane Departure Warning System, LDWS) stanowi wyposażenie seryjne dla wersji V-6 Technology Package oraz obydwu modeli napędzanych silnikiem V-8. W oparciu o analizę obrazów odbieranych przez kamery wideo, system LDWS monitoruje położenie K900 na pasie ruchu i ostrzega kierowcę o zbaczaniu z toru jazdy, podając ostrzegawczy sygnał akustyczny. Oferowany po raz pierwszy w samochodzie Cadenza, a wchodzący w skład pakietów V-6 Technology oraz V-8 VIP Package nowego K900, system radarowy Advanced Smart Cruise Control (ASCC) pozwala zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu na szosie – a nawet całkowicie wyhamować K900 w razie potrzeby. W granicach ustawienia przez kierowcę, system ten może w sposób automatyczny zwiększać prędkość jazdy zależnie od sytuacji drogowej. 

Jako pierwszy pojazd marki Kia, samochód K900 otrzymał nowy system zaawansowanego zarządzania bezpieczeństwem pojazdu (AVSM). Integrując działanie monitora statusu pojazdu (m.in. elektroniczna stabilizacja toru jazdy ESC, układ pasów bezpieczeństwa i innych systemów ostrzegawczych), AVSM „potrafi” ostrzegać kierowcę o potencjalnych zagrożeniach, wstępnie zwiększać ciśnienie w układzie hamulcowym i aktywować układ napinaczy pasów bezpieczeństwa Pre-Safe Belt, (PSB) zależnie od spodziewanego poziomu ryzyka kolizyjnego. Trójstopniowe ostrzeżenie kierowcy o potencjalnym zderzeniu emitowane jest w postaci sygnału dźwiękowego, sygnału wizualnego na wyświetlaczach HUD i TFT oraz poprzez wstępne napięcie pasów bezpieczeństwa. 



Osiągi godne okrętu flagowego
Obowiązkowym wyposażeniem ekskluzywnego ‘okrętu flagowego’ powinien być doskonale dobrany układ napędowy – i w tym zakresie K900 MY 2015 nie ustępuje nikomu pola, a to dzięki zastosowaniu pierwszego w sedanie marki Kia ośmiocylindrowego silnika widlastego V-8. Pięciolitrowa, 32-zaworowa jednostka Tau DOHC o konstrukcji aluminiowej rozwija moc 420 KM i wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa GDI oraz system zmiennych faz rozrządu zarówno po stronie zaworów ssących jak i wydechowych (Dual CVVT). Nad usprawnieniem dopływu powietrza czuwa specjalnie profilowany kolektor dolotowy, a tulejkowy łańcuch rozrządu i teflonowe uszczelki pierścieniowe pozwalają zmniejszyć współczynniki tarcia do minimum. Szybkogrzejny, lekki konstrukcyjnie konwertor katalityczny umożliwia niemal natychmiastową redukcję emisji spalin po uruchomieniu silnika. Napędzająca K900 jednostka V-8 współpracuje z nowego typu, ośmiostopniową skrzynią automatyczną, której mapa przełożeń zmieniać się może w zależności od wybranego trybu pracy – Eco, Normal lub Sport, zmieniającego odpowiednio siłę elektrycznego wspomagania przekładni kierowniczej. 

Silnik Lambda V-6 o pojemności 3,8 litra rozwija moc 311 KM i jest najmocniejszą jednostką tego typu w gamie pojazdów Kia. Optymalny moment napędowy w niskim i średnim zakresie obrotów zapewnia zmiennej długości, trójstopniowy kolektor dolotowy VIS (Variable Intake System). Podobnie jak silnik V-8, jednostka Lambda V-6 wyposażona jest w bezpośredni wtrysk benzyny (GDI) oraz system zmiennych faz rozrządu CVVT pod kątem optymalizacji zużycia paliwa. Odpowiednie ciśnienie oleju w niskim i średnim zakresie obrotów silnika zapewnia pompa o zmiennej wydajności. Podobnie jak jego odmiana 8-cylindrowa, silnik V-6 współpracuje także z ośmiostopniową skrzynią biegów, choć poszczególne przełożenia dobrane zostały w sposób optymalny do charakterystyki silnika V-6.

Zaawansowane pięcio-drążkowe zawieszenie przednie i tylne pozwala idealnie niemal wybierać nierówności drogowe z zachowaniem wyczucia podłoża. Zamontowane do ramy pomocniczej zawieszenie przednie wyposażone jest we współosiowe ze sprężynami śrubowymi amortyzatory gazowe. Stabilność toru jazdy i precyzję prowadzenia zapewnia nowego typu ułożyskowanie kolumny kierowniczej. Do tylnej ramy pomocniczej mocowany jest także mechanizm różnicowy, a rozdzielenie sprężyn śrubowych i amortyzatorów pozwala na zachowanie ujemnego kąta pochylenia kół celem zwiększenia przyczepności podczas jazdy na łuku. 

Zastosowany w K900 układ napędu na koła tylne promuje niejako bardziej dynamiczną jazdę, z czym koresponduje wyjątkowo solidna produkcyjnie konstrukcja nadwozia złożonego w 75 procentach z elementów ze stali o wysokiej wytrzymałości lub nadwytrzymałej – a więc charakteryzującego się wyjątkową odpornością udarową i sztywnością skrętną. 
Standardowym wyposażeniem K900 w wersji silnikowej V-8 są multi-ramienne chromowane felgi z lekkiego stopu o średnicy 19 cali, wersji V-6 natomiast – aluminiowe felgi 18-calowe z ogumieniem P245/50/R18. Odczuwalny w kabinie pasażerskiej poziom NVH (hałasu, drgań i wibracji) sprowadzony został do imponującego minimum dzięki zastosowaniu bocznych szyb laminowanych oraz zaawansowanych materiałów wygłuszających i dźwiękochłonnych. 

Uwaga redakcyjna: specyfikacje i wyposażenie standardowe/opcjonalne zamieszczone w niniejszym materiale prasowym dotyczą rynku Ameryki Północnej i mogą się różnić w innych krajach sprzedaży.