Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 10.09.2013
Autor: Kia Motors Polska

Nowa Kia Soul i premiera rewelacyjnego konceptu miejskiego Kia Niro na Salonie we Frankfurcie

Wraz z rozpoczęciem sześćdziesiątego piątego, Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie odbywa się europejski debiut nowej wersji Kii Soul. Towarzystwa dotrzymują jej – rewelacyjna koncepcja miejskiego samochodu segmentu B, Kia Niro, a także nowa Kia Picanto LPG bi-fuel i restylizowana Kia Optima.



Nowa Kia Soul nie odbiega od swego oryginalnego, ikonicznego designu, a dopełnieniem nowoczesnych akcentów stylistycznych jest lepsza dynamika na drodze oraz wybór ekonomicznych jednostek napędowych. Inspiracją dla nowego projektu nadwozia był koncept Kia Track’ster 2012. 

Główną zmianą konstrukcyjną nowego SUVa klasy kompaktowej Soul 2014 jest zastosowanie nowej platformy opartej na płycie podłogowej najnowszej Kii cee’d czego efektem, w porównaniu z modelem schodzącym, jest jeszcze wyższy komfort i łatwość prowadzenia. Dzięki modernizacji zawieszenia kół, zwiększeniu sztywności skrętnej o 29% oraz kompleksowemu wygłuszeniu karoserii, Kia Soul drugiej generacji to pewny kandydat na czołowe miejsce w swej klasie pojazdów pod względem wyrafinowania i charakterystyki jezdnej. W stosunku do modelu poprzedniego, poziom głośności w kabinie pasażerskiej Kii Soul 2014 spadł o rząd trzech decybeli.
Za sprawą nieco zwiększonych wymiarów Soul 2014 zyskuje na praktyczności dla użytkownika, a wydłużenie rozstawu osi i poszerzenie rozstawu kół wpływa na podwyższenie zarówno obszerności kabiny pasażerskiej jak i pojemności ładunkowej. Wszyscy pasażerowie zauważą znaczący wzrost przestrzeni na głowę i nogi oraz szerokości na poziomie ramion. O 4% wzrosła także pojemność bagażowa .

Kia Soul 2014 to także znaczący postęp w zakresie poszanowania środowiska naturalnego. Gama jednostek napędowych obejmuje najnowsze wersje silnika benzynowego 1.6 GDI oraz Diesla CRDi w tandemie z manualną lub automatyczną, sześciostopniową skrzynią przekładniową. Oba te silniki pochodzą z modelu poprzedniego, lecz charakteryzują się zmniejszonym zużyciem paliwa i zauważalnie niższym poziomem emisji spalin. 
Nowa Kia Soul 2014 wejdzie do sprzedaży w Europie w połowie przyszłego roku.



Kia Niro
Na stoisku Kia pokazywana jest także Kia Niro – nowa, rewelacyjna koncepcja samochodu europejskiego, zwiastująca możliwość pojawienia się nowego, stylowego i odpornego na trudy metropolitalnej dżungli ‘zawodnika’ segmentu B. 
Kia Niro wyposażona jest w innowacyjny zespół napędowy, składający się z turbodoładowanego, 1,6-litrowego silnika ‘Gamma’ o mocy 160 KM, który poprzez siedmiostopniową przekładnię dwusprzęgłową napędza koła przednie. Do napędu osi tylnej – włączanego w razie gorszych warunków jazdy – służy hybrydowy system elektryczny o mocy 45 KM (33 kW) zasilany energią odzyskiwaną w trakcie hamowania (regenerative braking).
Koncepcja Niro mieści się w zamierzeniach marki Kia, aby stworzyć pojazd odpowiadający potrzebom użytkownika wielkich aglomeracji miejskich i powstała z myślą o gustach i oczekiwaniach nabywcy europejskiego. Design powstał we frankfurckim studiu projektowym Kia, którym kieruje Główny Stylista Kia Motors Europe, Gregory Guillaume. 



Kia Picanto LPG
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na samochody małe o niskich kosztach eksploatacyjnych, we Frankfurcie prezentowana jest nowa wersja Kii Picanto – LPG bi-fuel. Samochód ten napędzany jest specjalną „dwupaliwową” odmianą trzycylindrowego 1,0-litrowego silnika Kia Kappa, która rozwija moc 67 KM i maksymalny moment obrotowy 90 Nm. Korzyścią dla użytkownika Picanto LPG są jeszcze niższe koszty paliwa niż w przypadku konwencjonalnego samochodu Picanto z napędem benzynowym. 
W trybie zasilania LPG imponować może rekordowo niskie zużycie paliwa – zaledwie 5,8 l/100 km przy emisji CO2 nie przekraczającej 100 g/km. W wersji z systemem oszczędnościowym Kia Stop/Start (ISG) zużycie paliwa spada do 5,6 l/100 km, a poziom emisji CO2 do 97 g/km. 
Nowa Kia Picanto LPG wyposażona jest w dwa zbiorniki paliwa – ‘normalny’ zbiornik na benzynę o pojemności 35 litrów w standardowej lokalizacji przed tylną osią oraz 27-litrowy zbiornik na sprężony gaz LPG, umieszczony pod podłogą bagażnika we wnęce na koło zapasowe. Do zmiany zasilania benzynowego na LPG i odwrotnie służy przycisk na desce rozdzielczej. 
Zbiornik i układ zasilania LPG zwiększają masę pojazdu o 51 kg, tak więc w celu utrzymania dynamiki przyspieszenia (0-100 km/h w czasie 14,5 sek.) przełożenie przekładni głównej zostało obniżone o 8,6% (z 4,235 do 4,600 :1). Nie wpływa to na zmianę osiąganej przez ‘standardowy’ model benzynowy 1.0 prędkości maksymalnej 150 km/h. 
Nowa Picanto LPG nie traci naturalnie żadnej ze swych licznych zalet, dzięki którym najmniejszy samochód marki Kia stał się tak popularny w Europie, wykazując sprzedaż na poziomie 50.000 szt. rocznie. 
‘Dwupaliwowa’ Kia Picanto LPG będzie początkowo dostępna na rynku polskim, niemieckim, włoskim, czeskim, greckim, portugalskim oraz holenderskim – ze spodziewanym udziałem w sprzedaży tej wersji modelowej na poziomie 7 procent. Picanto LPG będzie jedynym samochodem na LPG objętym 7-letnią lub 150.000-kilometrową gwarancją fabryczną producenta.



Kia Optima FL 2014
Reagując na uwagi klientów i wymagania niezwykle konkurencyjnego rynku samochodowego w Europie, na frankfurckim salonie samochodowym IAA pokazana jest również restylizowana Kia Optima o nieco zmienionym designie, z rozszerzonym wyposażeniem infotainment oraz z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Samochód ten charakteryzuje się jeszcze bardziej wyrafinowanym poziomem technologicznym, wyższą jakością wykonania oraz zastosowaniem materiałów i technik wykończeniowych klasy Premium. 
Stworzona pod nadzorem Głównego Stylisty Kia Motors, Petera Schreyera nowa wersja Optimy otrzymała zmodyfikowane światła do jazdy dziennej LED (DRL), lampy przeciwmgielne, kasety świateł tylnych, zderzaki i obręcze kół. 
Obok ‘odświeżenia wizualnego’ – za swój cel konstruktorzy Kia przyjęli podwyższenie stopnia wyrafinowania technologicznego pojazdu. Aby obniżyć poziom hałasów drogowych zastosowano system dynamicznego tłumienia drgań wsporników tylnego zawieszenia, ulepszone materiały wygłuszające oraz felgi z lekkiego stopu o wzmocnionej strukturze. Efektem tych zmian jest obniżenie odczuwalnych hałasów drogowych o rząd 3,3 dB. 
Usprawnienia i zmiany pod kątem podwyższenia wydajności energetycznej jednostek napędowych obejmują m.in. sprzęgło przeciążeniowe alternatora oraz innowacyjny system zarządzania wydajnością akumulatora prądowego. Efektem tych rozwiązań jest uzyskanie poziomu emisji CO2 od 133 g/km „zwykłej” Optimy napędzanej 1,7-litrowym silnikiem wysokoprężnym oraz spadku do 128 g/km – w wersji wyposażonej w opcjonalny system oszczędnościowy Kia Stop/Start (ISG). Oznacza to, iż Kia Optima zalicza się do grupy pojazdów mogących korzystać z ulg podatkowych w wielu krajach Unii Europejskiej.
Bogate wyposażenie modelu 2011 zostało w restylizowanej Optimie uzupełnione o szereg elementów standardowych i opcjonalnych, m.in. system Drive-Mode-Select, pozwalający wybrać jeden z trzech trybów jazdy Normal, Active ECO i Sport oraz zaawansowany system audio i nawigacji z 7-calowym ekranem dotykowym. Do opcjonalnego wyposażenia bezpieczeństwa należy obecnie system detekcji obiektów w martwych polach widzenia (Kia Blind Spot Detection System), ostrzegawczy przy zmianie pasa ruchu (Lane Change Assist) i monitor ruchu przecinającego drogę cofania (Rear Cross Traffic Alert). 
W ramach pozostałych opcji wyposażenia, zależnie od wersji modelowej dostępne są: asystent parkowania SPAS, bezkluczykowy system aktywacji pojazdu z przyciskiem Start/Stop silnika na desce rozdzielczej, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, odsuwane, panoramiczne okno dachowe, tylna kanapa z ogrzewaniem elektrycznym, elektrycznie podgrzewana kierownica, wspomaganie hamowania awaryjnego BAS, system stabilizacji jazdy ESC, wspomaganie ruszania pod górę HAC oraz system stabilizacji pojazdu VSM (na podłożu śliskim lub o niesymetrycznej przyczepności). 
Restylizowana Kia Optima wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2014 roku.

Transmisja ‘live’ z konferencji prasowej Kia odbywającej się na IAA Frankfurt 2013 dostępna będzie 10 września o godz. 11.00 w wideo-streamingu na stronie:
http://www.kia.com/eu/iaa-frankfurt-2013.