Data: 17.08.2012
Autor: Kia Motors Polska
|
|
Zmodernizowana Kia Sorento na nowej płycie
podłogowej
- Popularne Sorento zyskuje wzmocnioną strukturę skorupy
nadwozia, nowy wygląd i bogate wyposażenie high-tech
- Europejska premiera na Paryskim Salonie Samochodowym 27
września 2012
Zupełnie nowa platforma podwoziowa, zmodernizowane jednostki
napędowe o niższym zużyciu paliwa i emisji spalin, lepsze własności
jezdne i komfort podróżowania, bogatsze wyposażenie z zakresu
bezpieczeństwa oraz nowy wygląd nadwozia to niepodważalne
argumenty charakteryzujące odświeżoną i zmodernizowaną Kię
Sorento, która wchodzi na większość rynków światowych w
czwartym kwartale tego roku.
„Od czasu premiery w roku 2009 sprzedaż Sorento drugiej
generacji w wymiarze światowym przekroczyła 620.000
egzemplarzy. Był to kolejny sukces po sprzedaży niemal 900.000
pierwszego Sorento MY 2002, modelu przełomowego w naszej
historii, który zapoczątkował proces zmiany postrzegania
marki Kia jako producenta małych i niejako drugorzędnych
samochodów.” − powiedział Thomas Oh, wiceprezes
Kia Motors Corporation i dyrektor (COO) International Business
Division.
„W trakcie ostatniej dekady Kia Sorento zdobyła szerokie
uznanie medialne i publiczne oraz przyciągnęła tysiące
klientów, którzy nigdy przedtem nawet nie myśleli o zakupie
samochodu marki Kia. Pracując nad nowym Sorento uważnie wsłuchiwaliśmy
się w reakcje nabywców, stąd też nowy model to ważny krok
naprzód w karierze tego popularnego crossovera, a nie tylko
zmiany typu kosmetycznego.” − mówił dalej prezes
Oh − „Pomimo niepewnej sytuacji ekonomicznej w niektórych
krajach jesteśmy przekonani, że zmodernizowana Kia Sorento
spowoduje wzrost naszego udziału na rynku pojazdów typu
rekreacyjno-użytkowego i poczynając od roku 2013, jej sprzedaż
w skali globalnej osiągnie rząd 265.000 sztuk.”
Odświeżony wygląd klasy Premium
Aby zmodernizowanej Kii Sorento nadać świeżego wyglądu, który
wiąże się ze wzmocnioną strukturą nadwozia, jakością
wykonania klasy Premium oraz bogatszym wyposażeniem, zespół
designerów Kia dokonał restylizacji przedniej i tylnej części
pojazdu, dodając powierzchni lakierowanych w kolorze nadwozia.
Efektem dopracowania szczegółów designu karoserii jest obniżenie
współczynnika oporu aerodynamicznego Cd do wartości 0,34.
Zmodernizowana Kia Sorento otrzymała nowe zderzaki (przedni i
tylny) z pionowym układem świateł przeciwmgielnych, nową
atrapę chłodnicy i reflektory ze światłami pozycyjnymi LED
oraz nową klapę tylną nadwozia i lampy zespolone w
technologii LED. W zależności od wersji modelowej urody
Sorento dodać mogą polerowane 10-ramienne felgi o średnicy
19-cali z lekkiego stopu (wyposażenie opcjonalne).
Jako wyposażenie opcjonalne dostępne będzie również dwuczęściowe,
panoramiczne okno dachowe z elektrycznie sterowaną blendą słoneczną.
Najwyższej jakości wystrój kabiny pasażerskiej i wyposażenie
high-tech
W kabinie nowej Kii Sorento dominuje nowy wystrój wnętrza, a w
ramach wyposażenia dodatkowego niektórych wersji modelowych
oferowany jest szereg opcji wyposażenia high-tech. Dostęp do
środka został ułatwiony dzięki obniżeniu o 10 mm wysokości
zawieszenia oraz poziomu podłogi, czego efektem jest zwiększenie
przestrzeni na nogi pasażerów drugiego i trzeciego rzędu
siedzeń − odpowiednio o 30 i 9 mm. Do wyboru nabywcy jest
tapicerka materiałowa lub skórzana w kolorze czarnym lub beżowym.
Siedmioosobowe wnętrze zyskało więcej materiałów miękkich
w dotyku, a dyskretnej elegancji nadają mu chromowane klamki
drzwi oraz chromowane obramowania wlotów powietrza i przełączników.
Uwagę zwraca nowy zestaw wskaźników LCD i nowa konsola
centralna z wyświetlaczem 8-calowym (7-calowym na rynkach
Europy). Skórzany uchwyt selektora przełożeń o
„wyprostowanym” skoku (w wersji z przekładnią automatyczną)
podkreśla luksusową orientację nowej Kii Sorento.
Wyposażenie opcjonalne klasy Premium obejmuje m.in.
elektrycznie ustawiane, podgrzewane i wentylowane fotele
przednie, elektrycznie podgrzewane siedzenia drugiego rzędu,
przyciemniane szyby z filtrem UV oraz nawiewy klimatyzacji dla
trzeciego rzędu siedzeń.
Aby jeszcze bardziej zwiększyć stopień wyrafinowania i
komfortu jazdy zastosowano szereg zaawansowanych rozwiązań w
zakresie redukcji NVH (hałasów, drgań i wibracji), dzięki którym
nowa Kia Sorento należy do najlepiej wyciszonych pojazdów w
swej klasie.
Ulepszone jednostki napędowe: niższy poziom zużycia paliwa
i emisji spalin
Produkowana w Korei nowa Kia Sorento napędzana będzie całą
gamą silników benzynowych i wysokoprężnych o mocy od 150 do
197 KM z myślą o potrzebach i oczekiwaniach kierowców na
rynkach międzynarodowych. Zgodnie z panującymi aktualnie
trendami, charakterystyka jednostek benzynowych serii Theta II
2.4 GDI oraz Diesli R2.2 TCI została zoptymalizowana celem
ekonomizacji zużycia paliwa.
W silnikach serii Theta II 2.4 GDI zastosowano nową głowicę
cylindrów i tłoki oraz nowy system wtrysku paliwa i układ
dolotowy. Efektem jest 9-procentowy wzrost mocy (do 192 KM) i
6,6-procentowy wzrost momentu obrotowego (do 242 Nm) w porównaniu
z podobnej pojemności silnikami o wtrysku wielopunktowym
konkurencji − przy obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2
(już od 199 g/km).
Silniki Diesla serii „R” należą do ulubionych przez klientów
Kia w różnych modelach tej marki na rynkach światowych. Napędzający
nowe Sorento 2.2-litrowy Diesel TCI (z turbosprężarką i
intercoolerem) o mocy 197 KM otrzymał nowy układ recyrkulacji
spalin (EGR), który pozwala obniżyć emisję CO2 do zaledwie
147 g/km. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 436 Nm
(z przekładnią automatyczną) lub 421 Nm (z przekładnią
manualną).
Do europejskich nabywców nowej Kii Sorento adresowany jest
dodatkowo mniejszy, 2,0-litrowy silnik Diesla R2.0 TCI o mocy
150 KM.
Przekładnie sześciostopniowe i napęd 2WD lub 4WD
Nowa Kia Sorento wyposażona jest w manualną lub automatyczną
przekładnię sześciostopniową oraz w zależności od wersji
modelowej − napęd 2WD (tylko na koła przednie) lub 4WD
(na cztery koła), identycznie jak jej poprzednik. Napęd 2WD
skutkuje obniżeniem masy pojazdu o ok. 60 kg, a więc niższym
zużyciem paliwa.
Napęd 4WD to system typu „on demand” przekazujący 100
procent momentu obrotowego na koła przednie podczas zwykłej
jazdy miejskiej lub autostradowej. W przypadku ich poślizgu część
mocy (do 50%) przenoszona jest automatycznie na koła tylne. W
warunkach niskiej przyczepności przydatny jest tryb „Lock
Mode”, rozdzielający moment koła przednie i tylne w
proporcji 50/50 procent.
Lepsze osiągi na drodze, niezmienna sprawność off-road
Konstruktorzy nowej Kii Sorento nie szczędzili starań, aby na
miarę najlepszych rywali w tej klasie pojazdów połączyć
pewność prowadzenia z doskonałym wyważeniem charakterystyki
jezdnej i komfortu.
Dotychczasowy system zawieszenia (kolumny MacPherson z przodu i
układ wielowahaczowy z tyłu) otrzymał nowe ramy pomocnicze o
bardziej wytrzymałej konstrukcji, które pozwalają bardziej
precyzyjnie kontrolować pracę wszystkich komponentów, a dzięki
zmodyfikowanym tulejom − skuteczniej tłumić drgania.
Efektem powiększenia tulei zawieszenia, wydłużenia tylnych
wahaczy oraz zastosowania wzmocnionych amortyzatorów typu HPD
(High Performance Dampers) jest odczuwalny wzrost komfortu podróżowania
i stabilności pojazdu.
Aby zwiększyć precyzję prowadzenia oraz „wyczucie” drogi
układ kierowniczy jest teraz bardziej bezpośredni i wymaga
tylko 2,95 obrotu kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi.
Jako opcja wyposażenia już wkrótce dostępny będzie układ
kierowniczy FlexSteer™ o trzech trybach pracy − Normal,
Sport i Comfort w zależności od przyjętego stylu jazdy. W
warunkach jazdy miejskiej najlepiej sprawdzać się będzie tryb
komfortowy.
Wysoki standard bezpieczeństwa czynnego i biernego
Już w roku 2009 − swej premiery rynkowej, Kia Sorento
drugiej generacji uzyskała 5-gwiazdkowy rating bezpieczeństwa
Euro NCAP. Oficjalne reżimy testowe w Europie są obecnie
znacznie zaostrzone, stąd też wystąpiła konieczność poważnej
modyfikacji struktury karoserii oraz wyposażenia bezpieczeństwa
nowej Kii Sorento tak, aby sprostać wymaganiom obowiązującym
w tym zakresie.
Dzięki zmianom w konstrukcji skorupy nadwozia, które
charakteryzuje się wyższym (25-procentowym) niż większość
pojazdów tej klasy udziałem stali o ultra-wysokiej wytrzymałości
na rozciąganie (ponad 60 kgf/mm2), wzrosła odporność na
zderzenia czołowe, boczne i tylne. Przedni zderzak, centralna i
tylne podłogowe podłużnice nadwozia wykonane są ze stali o
ultra-wysokiej wytrzymałości na rozciąganie (ponad 150 kgf/mm2)
tłoczonej na gorąco w temperaturze 9000C podnosząc wytrzymałość
kolizyjną struktury samochodu. Zastosowanie specjalnej
poprzeczki rozpierającej pomiędzy kielichami kolumn przedniego
zawieszenia zwiększa sztywność skrętną karoserii o 18
procent i wzmacnia „fundament” dla zawieszenia i układu
kierowniczego wpływając tym samym nie tylko na wzrost komfortu
jazdy ale i stabilności kierunkowej.
Nowa Kia Sorento wyposażona może być w sześć poduszek
powietrznych (czołowe, boczne i kurtynowe), a wszystkie wersje
modelowe otrzymały przednie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy
zwiększonej do 320 mm.
Wyposażenie bezpieczeństwa czynnego obejmuje elektroniczny
system stabilizacji toru jazdy ESC, kamerę podglądu drogi
cofania z obiektywem szerokokątnym 1300 umieszczoną w klapie
tylnej, reflektory ksenonowe (HID) oraz system wspomagający
ruszanie na wzniesieniu HAC.
Do wyboru klientów oferowany będzie także radarowy system
detekcji martwych pół widzenia BSD, system ostrzegający o zjeżdżaniu
z pasa ruchu LDWS z użyciem kamery video nad szybą czołową
oraz system „sprytnego” parkowania równoległego SPAS
wykorzystujący czujniki ultradźwiękowe.
Uwaga edytora: Specyfikacja i wyposażenie nowej Kii
Sorento w niniejszym materiale prasowym dotyczy wersji
modelowych z przeznaczeniem na rynki Europy oraz rynki światowe
(Ameryka Południowa i Centralna, Karaiby, Azja bez Chin i
Korei, obszar Pacyfiku, Bliski Wschód i Afryka). Informacje
dotyczące wersji modelowych nowej Kii Sorento dla rynków
Ameryki Północnej zostaną opublikowane w terminie poprzedzającym
premierę rynkową.
|