Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 27.06.2012
Autor: Kia Motors Polska

Nagroda “najlepsza z najlepszych” od ‘red dot’ dla mobilnej aplikacji Kia Rio

  • Mobilna prezentacja popularnej Kii segmentu B dzięki iPad App
  • To już siódme wyróżnienie „red dot” dla Kia od roku 2009
W uznaniu doskonałego designu aplikacji dla iPada na temat nowej Rio, Kia Motors Corporation otrzymała wysoce cenioną nagrodę „najlepsza z najlepszych” w kategorii ‘Communication Design’ (design w komunikacji). Nagroda ta przyznana została w konkursie międzynarodowego designu ‘red dot’, zaliczanym do najbardziej prestiżowych w tej branży. 

Zgodnie z dotychczasową praktyką, także i w roku 2012 w skład jury ‘red dot’ weszli najbardziej renomowani specjaliści i twórcy z całego świata, którzy w ciągu kilku dni dokonali oceny każdego z 6823 zgłoszonych dzieł. Pewna liczba prac zawsze wyróżnia się zdecydowanie na tle i tak znakomitego zresztą poziomu reprezentowanego przez całą pulę konkursowych zgłoszeń, otrzymując nagrody „red dot: najlepsza z najlepszych”. Za wyjątkowe osiągnięcia kreatywne w roku bieżącym jury ‘red dot’ przyznało tylko 63 takie wyróżnienia. 



Wypuszczona w listopadzie ubiegłego roku w wersjach przeznaczonych na rynki Europy i tzw. General Markets (Ameryka Południowa i Centralna, Karaiby, Azja bez Chin i Korei, obszar Pacyfiku, Bliski Wschód i Afryka) − nowa aplikacja mobilna Kii Rio jest już drugą z kolei e-publikacją Kia Motors Corporation. Użytkownicy aplikacji mogą w sposób niezwykle dokładny zgłębiać sportowy i dynamiczny design zewnętrzny Rio, wystrój wnętrza, wyposażenie oraz zalety ekologicznych zespołów napędowych. Obszerna zawartość aplikacji obejmuje projekcję 3600 obrazów karoserii i wnętrza, konfigurator dostępnych kolorów i obręczy kół, trójwymiarowe intro, galerię zdjęć i video oraz kontent poznawczy na temat firmy Kia i procesów projektowania samochodów. 

Aplikacja dostępna jest bezpłatnie do pobrania z iTunes app store. 

„Wybór osiągnięć kreatywnych, którym międzynarodowe jury przyznało nagrodę ‘red dot’ za design komunikacji 2012 mamy już za sobą. Sukces wśród tysięcy zgłoszeń z 43 krajów świata daje laureatom możliwość zaprezentowania się w najlepszy możliwy sposób. Znaczenie otrzymanych wyróżnień jest niebagatelne, albowiem jest to imponujący dowód na fakt rywalizowania z najbardziej kreatywnymi umysłami w danej dziedzinie.” − mówi dr Peter Zec, inicjator i szef (CEO) konkursu ‘red dot’. 



Wszystkie nagrodzone prace zostaną zaprezentowane na specjalnej wystawie „Design on Stage − Winners red dot Award: Communications Design 2012” (Design na podium − laureaci nagrody red dot za design w komunikacji 2012) w berlińskim Alte Münze pomiędzy 25 a 28 października 2012 roku. 

Kia Motors to firma, która zdobyła się na bodajże najbardziej radykalną w przemyśle motoryzacyjnym transformację na polu projektowania i designu, czego dowodem może być widoczna obecność w konkursach ‘red dot’ na przestrzeni ostatnich lat. Począwszy od roku 2009 już sześć pojazdów z logo Kia zostało uhonorowanych nagrodami w kategorii „red dot: product design”. Na początku bieżącego roku wyróżnienie to otrzymały samochody Kia Rio oraz należąca do segmentu A − Kia Picanto. 

Nagroda ‘red dot’ przyznawana jest w konkursie uważanym za jeden z największych eventów designerskich na świecie. Jego początki w Design Zentrum Nordrhein Westfalen sięgają roku 1954. Od tego czasu wyróżnienie ‘red dot’ stało się międzynarodowym symbolem jakości designu i przyznawane jest w trzech odrębnych dyscyplinach. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej www.red-dot.de/press