Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 29.05.2012
Autor: Kia Motors Polska

Firma Kia Motors Polska odwiedzi z Fan City Tour sto miast podczas UEFA EURO 2012™

Firma Kia Motors Polska zaangażowała się w wyjątkową koncepcję realizacji trasy Mobilnych Stref Kibica, odwiedzających 100 polskich miast i miasteczek w trakcie rozgrywek UEFA EURO 2012™ tj. w dniach pomiędzy 8 czerwca a 2 lipca 2012 roku. Kia jako jeden z pięciu partnerów projektu będzie miała własną ciężarówkę wyposażoną w hydraulicznie wysuwany ekran diodowy o powierzchni ok 15m2, na którym goście mobilnych stref kibica będą oglądali transmisję meczów. Ciężarówce będzie towarzyszyło miasteczko, w którym partnerzy zorganizują animacje i konkursy z nagrodami. Mobilne strefy kibica, jak szacuje organizator, odwiedzi ok 500 000 ludzi.

FAN CITY TOUR to ogólnopolski projekt związany z mistrzostwami UEFA EURO 2012™, którego celem jest organizacja 100 jednodniowych Mobilnych Stref Kibica FAN CITY TOUR w polskich miejscowościach nie pełniących roli miast – gospodarzy UEFA EURO 2012™. Projekt realizowany będzie w okresie od 8 czerwca do 2 lipca 2012 roku, w dniach, w których będą odbywały się rozgrywki UEFA EURO 2012™. Przez 20 dni mieszkańcy polskich miast będą mieli okazję uczestniczyć w wyjątkowym, ogólnopolskim przedsięwzięciu, którego celem jest promowanie wspólnego kibicowania całych rodzin w tak wyjątkowym dla Polski okresie. Oficjalna inauguracja projektu FAN CITY TOUR nastąpi w pierwszych dniach czerwca w Warszawie, skąd Mobilne Strefy Kibica wyruszą w Polskę. Organizatorzy przewidują, że Mobilne Strefy Kibica odwiedzi łącznie około 500 000 ludzi.



Osią projektu FAN CITY TOUR są Mobilne Strefy Kibica. W dniach 8 czerwca – 2 lipca 2012 roku będą one podróżować po całej Polsce oferując niezapomniane atrakcje. Wszystkich mieszkańców miasta zaproszą na plenerową imprezę połączoną z oglądaniem na żywo licencjonowanych transmisji piłkarskich rozgrywek UEFA EURO 2012™, za pośrednictwem dużych ekranów diodowych.

W celu stworzenia w całej Polsce wspólnej platformy kibicowania, przygotowano pięć identycznych Mobilnych Stref Kibica FAN CITY TOUR. Każda z nich będzie ogrodzona i jednorazowo pomieści do 1 000 osób. W skład pojedynczej Strefy wchodzą następujące elementy: 
Ciężarówka promocyjna – o wymiarach 9m x 2,4m x 3,8m, wyprodukowana specjalnie na potrzeby projektu. Każda z ciężarówek FAN CITY TOUR została wyposażona w wysokiej jakości, wysuwany do góry ekran diodowy. W każdym z zestawów znajduje się procesor z możliwością przyjmowania większości dostępnych rodzajów sygnałów (video, VGA, DVI, HDMI, komponent, SDI, HD SDI), a także nagłośnienie aktywne. Ciężarówkę FAN CITY TOUR wyposażono również w rozkładaną i zadaszoną scenę o powierzchni 4m x 2m, na której prowadzone będą animacje i konkursy. Wewnątrz ciężarówki mieści się reżyserka – czyli centrum dowodzenia imprezą, a także system kontroli siły wiatru pozwalający na odpowiednio wcześniejszą reakcję (opuszczenie ekranu) w sytuacji, kiedy siła wiatru mogłaby zakłócić bezpieczeństwo imprezy. Każda z pięciu ciężarówek posiadać będzie dominujące oznaczenia marki jednego ze Sponsorów (jedna z ciężarówek będzie obrandowana marką Kia) projektu oraz logotypy wszystkich Partnerów i Patronów
Wygrodzona Mobilna Stefa Kibica – strefa wspólnej zabawy oraz kibicowania mogąca pomieścić jednorazowo do 1 000 osób przylegająca do ciężarówki FAN CITY TOUR. Strefa składać się będzie z dwóch identycznych obszarów. Pierwszy z nich stanowi Obszar Oglądania Meczów, czyli teren o wymiarach do 500 m² bezpośrednio sąsiadujący z ciężarówką FAN CITY TOUR. Obszar ten przeznaczony jest dla osób chcących śledzić na ekranie diodowym piłkarskie zmagania drużyn rywalizujących w UEFA EURO 2012™, a także chętnych do udziału w rozmaitych zabawach plenerowych przygotowanych przez animatorów FAN CITY TOUR i lokalne władze. Za Obszarem Oglądania Meczów znajduje się Strefa Gastronomiczna. 



Założeniem projektu jest, że w danej miejscowości, która zgłosiła akces do projektu, Mobilna Strefa Kibica FAN CITY TOUR będzie gościć przez jeden, ustalony wcześniej dzień. Zostanie zlokalizowana w atrakcyjnym punkcie umożliwiając mieszkańcom wygodny dostęp do wszystkich oferowanych punktów programu. Po zakończeniu swojego funkcjonowania Strefa pojedzie do kolejnego miasta. Czas rozstawiania Strefy wynosi 6 godzin, a składania – 3 godziny.

Jednodniowa Mobilna Strefa Kibica będzie dostępna dla wszystkich odwiedzających w godzinach między 15.00 – 23.00. Wejście do Strefy będzie bezpłatne. Przygotowano bogaty program atrakcji dla każdego gościa Strefy, niezależnie od wieku i upodobań. Na osoby chcące aktywnie spędzić dzień czekają m. in. piłkarskie kalambury, konkursy: na komentatora sportowego, na wiedzę o piłce nożnej, o Polskiej Reprezentacji Narodowej, o motoryzacji, a także rywalizacja o najsilniejsze i najcelniejsze kopnięcie piłki na boisku pneumatycznym czy szkolenie z „makijażu kibica”. Na najbardziej romantycznych gości Mobilnych Stref Kibica FAN CITY TOUR czeka jedyna i niepowtarzalna okazja wzięcia Ślubu Kibica, czyli zawarcia legalnego związku małżeńskiego w stworzonej wspólnie z lokalnym urzędem stanu cywilnego strefie ślubów. Czekając na wieczorną transmisję na żywo z piłkarskich rozgrywek na dużym diodowym ekranie umieszczonym na ciężarówce, będzie można śledzić relacje ze studia TVP.

Realizacją 100 jednodniowych Mobilnych Stref Kibica w okresie rozgrywek UEFA EURO 2012™ zajmie się ponad 250 osobowa ekipa składająca się z doświadczonych producentów, techników, animatorów i promotorów. 

Partnerami projektu FAN CITY TOUR są wybrani Oficjalni Sponsorzy UEFA EURO 2012™: Kia Motors Polska, Calsberg, Sharp, Biedronka, RTV Euro AGD. Patronami medialnymi są: TVP, RMF FM, Fakt, Przegląd Sportowy. 
Pomysłodawcą i producentem projektu jest agencja Prowokator.

> FAN CITY TOUR - lista miast w projekcie