Data: 20.04.2012
Autor: Kia Motors Polska
|
|
Kia Motors Polska zaprezentowała cennik
grugiej generacji Kia cee’d. W podstawowej wersji auto będzie
kosztować poniżej 50 tys. złotych.
Kia ogłosiła właśnie ofertę cenowo-specyfikacyjną dla długo
oczekiwanej drugiej generacji modelu Kia cee‘d. Tak jak zawsze
firma dołożyła wszelkich starań, aby dostosować ją do
potrzeb naszego rynku oraz uzyskać jak najwyższy poziom
konkurencyjności. Nowy cee‘d ma za zadanie jeszcze bardziej
umocnić pozycję jednego z najbardziej atrakcyjnych pojazdów w
segmencie C.
Kia cee’d w wersji pięciodrzwiowej, która pojawi się w
polskich salonach w maju, została wyceniona na 49 990 złotych.
Kombi wymaga dopłaty 3 000 złotych i ta wersja jest już dostępna
w ogłoszonym dziś cenniku jednak realizacja zamówień na
kombi nastąpi zaraz po wakacjach.
Nowy cee‘d dostępne jest w 4 wersjach wyposażenia S/M/L/XL.
Na uwagę zasługuje w tym miejscu bardzo bogate wyposażenie
dostępne już w wersji podstawowej. Obejmuje ono między
innymi: 6 poduszek powietrznych, elektryczne wspomaganie
kierownicy, ESC z ABS, HAC, VSM, światła projekcyjne,
centralny zamek, komputer pokładowy, radio CD/MP3 z USB, AUX,
iPod – sterowane z kierownicy, konsolę centralną z podłokietnikiem,
elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane
lusterka, koło dojazdowe, regulację kolumny w 2 płaszczyznach
i wysokości fotela kierowcy. Klimatyzacja manualna z funkcją
chłodzenia schowka wymaga dopłaty 3 500 zł (standard dla
wersji M). Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z 2 trybami
pracy: soft i fast, jonizatorem powietrza, systemem
automatycznego odparowywania szyby przedniej i funkcją chłodzenia
schowka dostępna jest w standardzie w pozostach wersjach wyposażenia
(L/XL).
Dodatkowo klienci mają możliwość tworzenia indywidualnej
specyfikacji gdyż Kia oferuje 13 opcji wyposażenia, 10
atrakcyjnych kolorów nadwozia oraz 3 kolory wnętrza.
Podobnie jak w przypadku innych modeli Kia sprzedawanych w
Europie cee‘d oferowany będzie z jedyną w swoim rodzaju
gwarancją producenta na 7 lat lub 150 000 km. Gwarancja ta
przechodzi bez ograniczeń na kolejnych właścicieli pojazdu.
Elegancka i wyrafinowana: nowa Kia cee’d
Światowa premiera nowej Kii cee’d odbyła się na Międzynarodowym
Salonie Samochodowym 2012 w Genewie. Bardziej zaawansowana
technologicznie, bardziej ekonomiczna, wyrafinowana i jeszcze
bardziej satysfakcjonująca w prowadzeniu niż poprzednio, nowa
Kia cee’d ma szanse kontynuowania sukcesu swej pierwszej
generacji, umacniając pozycję Kia jako jednej z wiodących
marek samochodowych w Europie.
Wprowadzony na rynek w roku 2007 pierwszy cee’d stał się
symbolem wielkich zmian i historycznym kamieniem milowym dla
marki Kia. Zaprojektowany, skonstruowany i produkowany w Europie
cee’d był pierwszym modelem, dzięki któremu Kia mogła poważnie
stanąć w szranki z innymi, renomowanymi markami. Zdobywając
uznanie nie tylko mediów ale i szerokiej publiczności za całokształt
oferty rynkowej, cee’d zajął czwarte miejsce w konkursie Car
Of The Year (C.O.T.Y.) 2007 − najwyższe, jakie
kiedykolwiek zyskał pojazd marki Kia.
„cee’d pierwszej generacji umożliwił nam wejście do
niezwykle ciasnego segmentu C po raz pierwszy z samochodem
naprawdę konkurencyjnym.” − mówi Paul Philpott,
dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe − „Pierwszy
cee’d oznaczał wielki przełom dla Kia w roku 2007. Model
drugiej generacji reprezentuje dzisiaj następny ważny moment
dla naszej marki, w kategoriach nie tylko użytkowych i
technologicznych ale także znaczenia dla dalszego rozwoju
sprzedaży Kia w Europie.”
„Od czasu premiery, sprzedaż samochodów rodziny cee’d
na rynku globalnym przekroczyła 633.000 sztuk, zmieniając sposób
postrzegania marki Kia. Powstał w ten sposób mocny fundament
powodzenia nowych modeli Kia w innych segmentach rynku.
Nadzwyczajny sukces najnowszych konstrukcji Kia − Picanto,
Rio, Soul, Sportage i Sorento wynika w znacznej mierze z
pozytywnej reakcji na pierwszego cee’da i 7-letniej gwarancji
oferowanej na ten model.” − powiedział Paul
Philpott.
Dłuższa, niższa i wyszczuplona
Nowy cee’d jest dłuższy i niższy od poprzednika, zyskując
w ten sposób wygląd bardziej sportowy. Długość całkowita
wzrosła o 50 mm (do 4310 mm) przy zmniejszonym o 10 mm „wzroście”
(do 1470 mm) dzięki obniżeniu wysokości zawieszenia. Pomimo
całkowicie nowej płyty podłogowej, nowy cee’d utrzymuje
niezmieniony rozstaw osi wynoszący 2650 mm.
Efektem poszerzenia rozstawu kół jest jeszcze bardziej
atletyczny wygląd samochodu. Mimo, iż bryła nadwozia jest o
10 mm węższa, rozstaw kół przednich wzrósł o 17 mm, a
tylnych o 32 mm. Dodatkowy wpływ na wizualną estetykę mają
dostępne opcjonalnie, felgi z lekkiego stopu o średnicy 16 lub
17 cali, które wraz z ogumieniem niemal całkowicie wypełniają
wnęki kół.
Wysmukła sylwetka nowego modelu dopracowana została w wyniku
intensywnych testów i sprawdzianów w supernowoczesnym tunelu
aerodynamicznym koreańskiego centrum badawczo-rozwojowego Kia w
Namyang. Znaczne pochylenie szyby czołowej, zastosowanie
dolnych osłon silnika i centralnej części podwozia oraz
odpowiednie wyprofilowanie tylnego spojlera nadokiennego i
kloszy lamp tylnych to niektóre tylko rozwiązania umożliwiające
uzyskanie współczynnika Cd o wartości zaledwie 0,30, która
zaliczając się do najniższych w tej klasie pojazdów −
przyczynia się odczuwalnie do ograniczenia zużycia paliwa i hałasów
aerodynamicznych w kabinie.
Produkcja nowego cee’da powierzona została wyłącznie słowackiej
fabryce Kia w Żylinie. Gama kolorystyczna obejmować będzie
ponad 10 kolorów nadwozia – z czego pięć zupełnie nowych.
Nowy cee’d jest także jednym z pierwszych modeli noszących
na masce silnika nowy emblemat firmowy Kia. Nieco uproszczony,
lecz bardziej elegancki design nowego znaku firmowego zdaje się
nawiązywać do ekskluzywnej aury nowego cee’da pogrubionym
rysunkiem liter KIA dla lepszej czytelności i rozpoznawalności.
Mocne lecz oszczędne jednostki napędowe z sześciostopniową
skrzynią przekładniową
W trakcie procesów konstrukcyjno-rozwojowych nowego ceed’a
szczególny nacisk położono na ograniczenie zużycia paliwa i
emisji spalin − przy zachowaniu szybkości reakcji oraz
mocy jednostek napędowych. Dzięki modernizacji silników i
wprowadzeniu być może niewielkich, lecz istotnych zmian, średnie
zużycie paliwa udało się zmniejszyć w całej gamie modelowej
o rząd 4%.
W zależności od specyfiki poszczególnych rynków, nowa Kia
cee’d oferowana będzie z szeroką gamą jednostek napędowych
o mocy od 90 do 135 KM. W większości krajów Europy Zachodniej
oznaczać to będzie możliwość wyboru pomiędzy dwoma
silnikami benzynowymi − 1.4 MPI albo 1.6 GDI o mocy 100 i
135 KM oraz dwoma wysokoprężnymi: 1.4 WGT o mocy 90 KM lub 110
albo 128-konnym Dieslem 1.6 VGT.
Kia przewiduje, że największym powodzeniem na większości
rynków sprzedaży cieszyć się będzie ‘topowy’ i
paliwo-oszczędny turbodiesel 1.6 VGT. Silnik ten generuje 128
KM przy momencie obrotowym 260 Nm i współpracować może z sześciostopniową
skrzynia manualną lub automatyczną. Przyspieszenie od 0 do 100
km/h zajmuje poniżej 11 sekund, a zużycie paliwa nie
przekracza 4,1 l/100 km w cyklu mieszanym (3,7 l/100 km dla
samochodów z pakietem EcoDynamics) przy emisji CO2 do atmosfery
od 97 g/km.
Niezaprzeczalnymi zaletami silników benzynowych serii
„Gamma” są znakomicie wyważone proporcje pomiędzy osiągami
a oszczędnym zużyciem paliwa. Najsilniejsza jednostka 1.6
Gamma GDI, która zadebiutowała w Kia Sportage, wyposażona
jest w układ bezpośredniego wtrysku paliwa zwiększający
wytwarzaną moc (135 KM) oraz moment obrotowy (164 Nm), przy
jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa i emisji spalin. Napędzana
tym silnikiem nowa Kia cee’d przyspiesza od 0 do 100 km/h w
czasie 9,9 sekundy i zużywa średnio 5,8 l/100 km (5,2 l/100km
z pakietem EcoDynamics) − przy emisji CO2 do atmosfery od
119 g/km.
Cała gama jednostek napędowych oferowana jest w zestawie z sześciostopniową
przekładnią manualną lub automatyczną. Zależnie od wersji
modelowej, wraz z silnikiem 1.6 GDI dostępna jest opcjonalnie
nowa, sześciostopniowa skrzynia dwusprzęgłowa DCT, która
zauważalnie zmniejsza zużycie paliwa a dzięki płynności
automatycznej zmiany przełożeń wydatnie zwiększa komfort
prowadzenia.
Skonstruowana w partnerstwie z niemiecką firmą inżynieryjną
skrzynia DCT plasuje markę Kia w gronie kilku zaledwie światowych
firm motoryzacyjnych, które poszczycić się mogą produkcją własnych
przekładni dwusprzęgłowych.
Koncepcja DCT polega na połączeniu dwóch zespołów przekładniowych
z oddzielnymi sprzęgłami suchymi we wspólnej obudowie. Jeden
z nich ‘obsługuje’ biegi 2-4-6 i wsteczny, a drugi −
biegi 1-3-5.
Pracując równolegle, jeden zespół przekładniowy
przygotowuje załączenie kolejnego biegu, podczas gdy poprzedni
bieg jest jeszcze zazębiony. Nad zmianą biegów czuwają
elektryczne siłowniki sterowane przez moduł TCU (Transmission
Control Unit), a cała operacja pozwala na nieprzerwany dopływ
momentu obrotowego na napędzane koła przy minimalizacji strat
energetycznych, jakie z reguły powoduje skrzynia automatyczna z
konwertorem hydrokinetycznym typu konwencjonalnego.
Podobnie jak inne samochody marki Kia w Europie, nowy cee’d
oferowany będzie także z ekologicznymi rozwiązaniami submarki
EcoDynamics®, firmującej technologie obniżające zużycie
paliwa i emisję spalin. Technologie te, w postaci systemu ISG
(Start/Stop), ogumienia o niskich oporach toczenia i systemem
zarządzania wydajności alternatora (AMS) dostępne będą w
samochodach napędzanych zarówno silnikami benzynowymi jak i
wysokoprężnymi.
Wyższy komfort jazdy, lepsze prowadzenie i zmienna siła
wspomagania kierownicy
Jako punkt odniesienia dla poziomu komfortu i charakterystyki
jezdnej nowego cee’da konstruktorzy Kia przyjęli wiodące w
tej klasie pojazdy marek konkurencyjnych klasy zbliżonej do
Premium.
Nowa Kia cee’d posiada mocowane do ramy pomocniczej niezależne
zawieszenie (przednie na kolumnach MacPherson i tylne w układzie
multi-link), które w wyniku poszerzenia rozstawu kół −
zapewnia odczuwalną poprawę charakterystyki jezdnej i komfortu
prowadzenia. Dzięki zwiększeniu sztywności skrętnej nadwozia
(o 45% w stosunku do poprzednika) możliwe było wprowadzenie
licznych, choć niewielkich zmian w komponentach zespołów
podwozia, sprężynach i amortyzatorach, które wpływają na
stopień komfortu jazdy oraz hałasów, drgań i wibracji (NVH).
Modyfikacje przedniego zawieszenia objęły zwiększenie kąta
wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy (z 4,4 do 5,20) celem
poprawy stabilności w jeździe na wprost, zastosowanie większych
łożysk i wzmocnionych piast kół oraz tulei mocowania ramy
pomocniczej o zwiększonej średnicy. W zawieszeniu tylnym
modyfikacje sprowadzają się do zmiany geometrii pod kątem
precyzji śladowości kół, zwiększenia średnicy tulei
wahaczy oraz ogólnej redukcji oporów tarcia.
Układ kierowniczy wyposażony jest w wspomaganie elektryczne.
Średnica zawracania wynosi 10,85 m przy 2,85 obrotach
kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi. Dla amatorów
bardziej dynamicznej jazdy dostępny będzie w bogatszych
wersjach wyposażenia (L, XL) system Flex Steer™ o trzech
trybach pracy − komfortowym, normalnym i sportowym, umożliwiający
wybór siły wspomagania i czułości pracy układu w zależności
od warunków jazdy i upodobań kierowcy.
Mniej hałasów, więcej miejsca
Jednym z ważnych zadań stojących przed inżynierami Kia było
udoskonalenie kabiny pasażerskiej pod względem wyrafinowania
konstrukcyjnego oraz NVH. W tym celu zastosowano pogrubione o
14% szyby w drzwiach przednich, aerodynamiczne obudowy lusterek
zewnętrznych, nowe poduszki mocowania silnika o zwiększonej
skuteczności tłumienia drgań, drążone półosie napędowe,
wzmocnione węzły łączące progi ze słupkami „B”, podwójne
uszczelki drzwiowe oraz specjalne wypełnienia piankowe w słupkach
A, B i C karoserii. Efektem tych rozwiązań jest spadek
odczuwalnych w kabinie hałasów do poziomu porównywanego z
najlepszymi standardami w tej klasie pojazdów.
Wydłużenie nowego ceed’a przy niezmienionym rozstawie osi
(2650 mm) powoduje, że przestrzeń na głowę i nogi dla
kierowcy oraz przedniego pasażera wzrosła odpowiednio o 12 i 9
mm, a szerokość na poziomie ramion dla pasażerów tylnej
kanapy o 5 mm. Pojemność bagażnika zwiększyła się o 12% do
380 litrów (tj. o 40 litrów), a dzielone siedzenia tylne składają
się teraz całkowicie płasko − tworząc praktyczną podłogę
ładunkową.
Wysoka jakość wyposażenia i zaawansowane technologie
Dzięki wyższej niż poprzednio jakości materiałów w kabinie
pasażerskiej oraz bogatemu zestawowi wyposażenia high-tech, wnętrze
nowego ceed’a nie ustępuje na krok eleganckiej stylizacji
nadwozia.
Podstawowe i pomocnicze elementy sterowania zgrupowane są w
sposób ułatwiający intuicyjną obsługę przez kierowcę, a
nowy standard wyposażenia wnętrza obejmuje regulowaną w dwóch
płaszczyznach kolumnę kierownicy, gniazda przyłączeniowe
iPoda, AUX i USB, system audio z sześcioma głośnikami oraz
wielofunkcyjny komputer podróżny.
Nastrój ekskluzywności wnętrza buduje rozproszone oświetlenie
LED w konsoli centralnej wraz z pionowymi „płetwami” wewnętrznych
klamek drzwi. Nabywca może wybierać pomiędzy chromowanymi,
‘fortepianowo’ czarnymi oraz anodyzowanymi akcentami
wysmakowanego designu kabiny. Seryjnie oferowane będą dwie
wersje kolorystyczne materiałowej tapicerki siedzeń i wnętrza:
jednotonowa czarna i dwutonowa szaro-beżowa; opcjonalnie dostępna
będzie także tapicerka skórzana.
W zależności od wersji wyposażenie obejmuje m.in. ekran TFT
sterowania systemami samochodu, dwustrefową klimatyzację
automatyczną, elektrycznie regulowany fotel kierowcy oraz
elektrycznie sterowane, pełnowymiarowe (1045 mm długości)
panoramiczne okno dachowe. Dostępne będą również światła
do jazdy dziennej LED, statyczne lampy doświetlenia zakrętów
(zależnie od kąta skrętu kół) oraz zaawansowane reflektory
Bi-ksenonowe (HID) z funkcją doświetlania skrętu światłem
mijania.
Parkowanie nowym cee’dem ułatwi System Kia Auto Park, wyposażony
w czujniki przednie, boczne i tylne oraz wspomaganą komputerowo
automatykę kierowania do równoległego parkowania pojazdu.
Proces parkowania kierowca może kontrolować (a więc i przerwać)
naciskając pedał hamulca lub przyspieszenia.
Bezpieczeństwo w najwyższym stopniu
Bezpieczeństwo jest niezmiennie najwyższym priorytetem dla
marki Kia, dlatego też nowy cee’d poszczycić się może
licznymi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa czynnego i
biernego pod kątem ochrony swoich pasażerów − ale także
innych uczestników ruchu drogowego. Celem Kia jest uzyskanie
najwyższej oceny w testach bezpieczeństwa EuroNCAP dla nowej
generacji modelu cee’d.
Wyposażenie cee’da nowej generacji obejmuje w zakresie
bezpieczeństwa m.in. systemy: elektronicznej stabilizacji toru
jazdy (ESP), przeciwblokowania hamulców (ABS), wspomagania
hamowania awaryjnego (BAS), wspomagania ruszania na wzniesieniu
(HAC), podowiedzi ruchu kierownicy (VSM) oraz sygnalizacji
awaryjnej migającym światłem STOP w momencie rozpoczęcia gwałtownego
hamowania (ESS).
W zakresie bezpieczeństwa biernego skorupa nadwozia nowego
cee’da wykonana jest w 57% ze stali nadwytrzymałej i zawiera
szereg nowych rozwiązań podnoszących wytrzymałość udarową.
Niezwykle odporną mechanicznie „klatkę bezpieczeństwa”
tworzą nowe wsporniki łączące punkty mocowania przedniego i
tylnego zawieszenia, nowe wytłoczki pomiędzy podłogą bagażnika
a otworem klapy tylnej oraz wzmocnienia łączące tylne podłużnice
dachu ze słupkami „C” i poprzecznicami podłogowymi.
Zwiększoną ochronę w razie kolizji bocznej zapewniają
pogrubione o połowę belki wewnętrzne drzwi, wzmocniona
poprzecznica dachowa pomiędzy słupkami „B” oraz wykonane
ze stali nadwytrzymałej progi karoserii.
Nowa Kia cee’d wyposażona jest seryjnie w sześć poduszek
powietrznych − są to poduszki czołowe, boczne oraz pełnowymiarowe
kurtynowe. Wzrost bezpieczeństwa pieszych zapewniają ‘miękkie”
klosze reflektorów, usztywniona dolna krawędź pasa przedniego
oraz energochłonna konstrukcja zawiasów i maski silnika.
|