Data: 24.01.2011
Autor: Kia Motors Polska
|
|
Trzy nowoczesne jednostki napędowe dla Kia
Picanto nowej generacji w Europie
- Wyraźne obniżenie emisji spalin i zużycia paliwa
- Fabrycznie montowana instalacja gazowa LPG w samochodach
wyposażonych w silnik bi-fuel
- Światowa premiera już 1 marca 2011 na MSS w Genewie
Picanto nowej generacji pojawi się w Polsce w drugim kwartale
tego roku a nabywców tego pojazdu ucieszy wyraźne obniżenie
emisji CO2 − na równi z ograniczeniem zużycia paliwa. W
porównaniu ze swym poprzednikiem nowe Picanto poddane zostało
istotnym zmianom konstrukcyjnym, a jego niezwykła stylizacja
napawa poczuciem solidności i „dojrzałości”. Efektem wydłużenia
karoserii i rozstawu osi jest wyższy komfort jazdy oraz zwiększona
o 27% pojemność ładunkowa. Oferowany po raz pierwszy w dwóch
wersjach nadwoziowych − pięcio- i trzydrzwiowej −
samochód ten zyskał realną szansę konkurowania z najlepszymi
konstrukcjami w globalnym, „miejskim” segmencie „A”. Światowa
premiera nowego Picanto odbędzie się 1 marca podczas 81.
genewskiego salonu samochodowego.
Wybór jednostek napędowych dla klientów europejskich obejmie
trzy nowe, ekonomiczne silniki serii Kappa, oferowane w zależności
od zapotrzebowania poszczególnych rynków: dwa trzycylindrowe o
pojemności 1 litra (benzynowy i ‘bi-fuel’ czyli
alternatywnie zasilany gazem LPG lub benzyną) oraz
czterocylindrowy, benzynowy o pojemności 1,2 litra. Silniki te
współpracują z pięciostopniową przekładnią manualną lub
czterostopniową automatyczną, która dostępna będzie w
Europie tylko w zestawie z jednostką o pojemności 1,2 litra.
Ich moc maksymalna mieści się w przedziale 69-85 KM przy
momencie obrotowym w zakresie 94-121 Nm. Znacznie obniżona
emisja dwutlenku węgla dla seryjnych odmian modelowych nowego
Picanto wynosi 95-105 g/km. Jednolitrowy silnik ‘bi-fuel’ ma
moc 82 KM i moment 94 Nm, a dodatkowym czynnikiem ograniczającym
koszty eksploatacji jest jego niskie zużycie paliwa, wahające
się w granicach 4,2-5,9 l/100 km.
Stworzony i promowany przez Kia Motors system ISG dostępny będzie
dla wszystkich odmian modelowych oferowanych na rynkach Europy.
ISG pozwala obniżyć emisję CO2 do poziomu 90-100 g/km (i zużycie
paliwa do 4,1-5,6 l/100 km), tak więc cała gama Picanto
kwalifikuje się do stosowanych w niektórych krajach ulg
podatkowych.
Picanto z pewnością będzie bardzo konkurencyjnym i groźnym
graczem w popularnym segmencie „A”. Obok ekonomicznych
jednostek napędowych wyróżniać się będzie intrygującą
stylizacją karoserii, standardem wystroju wnętrza oraz wyposażeniem
godnym samochodu wyższej klasy: światła do jazdy dziennej
wykonane w technologii LED, siedem poduszek powietrznych i wiele
innych. Tym samym Kia Picanto utrzyma tradycyjną już reputację
prawdziwie atrakcyjnej wartości dla nabywcy za godziwą cenę.
|