Media | Materiały dla prasy

Informacje prasowe

Data: 10.01.2011
Autor: Kia Motors Polska

Kia Motors Polska podsumowuje 2010 rok i ujawnia plany na 2011

Przez ostatnie lata Kia mocno pracowała na poprawę swojego wizerunku. Klienci najwyraźniej doceniają te starania, bo w 2010 roku z fabryk koreańskiego producenta wyjechało ponad dwa miliony nowych aut a koncern świętuje rekordowe wyniki sprzedaży na całym świecie.

Kia w Polsce
Rok 2010 był najbardziej udanym okresem w całej historii Kia Motors Polska. Do klientów trafiło 16.576 szt. samochodów co w porównaniu do 2009 oznacza wzrost na poziomie blisko 17% i kontynuację trendu wzrostowego odnotowanego w latach poprzednich. Udział w rynku wzrósł w stosunku do roku 2009 z 4,39% do 4,93% i koreański koncern umocnił tym samym swoją bardzo dobrą, ósmą lokatę pośród wszystkich importerów w Polsce. 
W dalszym ciągu bestsellerem jest cee’d, którego sprzedaż wszystkich 3 wersji nadwozia wyniosła 6.284 szt. Drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajęła z liczbą 4.112 Venga. Ostatnie miejsce na podium z wynikiem 2.987 szt. należy dla Sportage. Na uwagę zasługuje w tym miejscu fakt, że nowy Sportage, który pojawił się w polskich salonach we wrześniu już w listopadzie i grudniu był najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie samochodów terenowych pokonując tak mocnych rywali jak Mitsubishi Outlander, Honda CR-V, VW Tiguan czy Mitsubishi ASX. Jednym z atutów Sportage jest cena, ale z pewnością model ten nie odniósłby takiego sukcesu gdyby nie nowoczesny wygląd, bogate wyposażenie oraz duży wybór oszczędnych jednostek napędowych. Na kolejnych miejscach pod względem sprzedaży w Polsce znalazły się: Soul (1.391 szt.), Picanto (612 szt.), Sorento (547 szt.), Rio (178 szt.), Magentis (159 szt.), Carens (92 szt.) oraz Carnival (67 szt). Dostawcza Kia K 2900 znalazła 147 nabywców.



„Jesteśmy bardzo dumni z tego, że osiągnęliśmy najlepszy z dotychczasowych wyników sprzedaży“ - mówi Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska. „Jak widać, każdy nowy czy zmodernizowany model wprowadzany do sprzedaży przez nasz koncern wpływa na poprawę wizerunku marki i wielkość sprzedaży. 7-letnia gwarancja, 5 gwiazdek w testach Euro NCAP oraz jakość wykonania robią w tym wypadku swoje. Rosnące zadowolenie klientów z naszych samochodów jest świetną motywacją dla naszych zamierzeń na przyszłość. Kia jest marką, która rozwija się bardzo dynamicznie i robi bardzo duże postępy w podnoszeniu jakości swoich modeli. W wielu segmentach mamy już ugruntowaną pozycję i notujemy stały wzrost sprzedaży ale nie spoczywamy na laurach i nie mówimy jeszcze ostatniego słowa“.

Firma Kia Motors Polska powstała w 1995 roku. Sieć dealerska składa się obecnie z 67 punktów sprzedaży oraz 72 punktów serwisowych, w których pracuje blisko 3.000 osób.

Kia na świecie
W 2010 sprzedaż Kia na świecie zamknęła się liczbą 2.089. 355 szt. Jest to wynik lepszy o 26,5% w stosunku do roku 2009 a koreańska firma po raz pierwszy w historii przekroczyła sprzedaż na poziomie dwóch milionów samochodów. Dobre informacje pochodzą z każdego regionu, w którym dostępne są produkty koncernu. 

Bardzo duży procentowy wzrost sprzedaży Kia odnotowała w Chinach, gdzie w minionym roku nowych właścicieli znalazły 354.944 auta. Wynik ten oznacza wzrost o 38,3% w stosunku do 2009. O 18,5% (410.150 szt.) wzrosła sprzedaż w Ameryce Północnej a najwięcej aut Kia sprzedała w rodzimej Korei - 484. 512 szt. (+17,4%). 
Wzrost sprzedaży odnotowały także na świecie i pozostałe rynki, do których zaliczają się m.in. Ameryka Południowa, Azja (oprócz Chin i Korei), kraje Środkowego Wschodu oraz Afryka. Liczba 447. 994 sprzedanych aut oznacza wzrost w tym wypadku o 47,1%.
Na Starym Kontynencie sprzedano 391.755 samochodów. To o 18,1% więcej niż w roku 2009. Najwięcej aut ze znaczkiem Kia na masce kupili w Europie Brytyjczycy (56.120 szt.), na drugim miejscu uplasowali się Niemcy (31.234 sztuk) a na trzecim Francuzi (23.758 szt.). Polska ze sprzedażą 16.576 szt. zajęła w Europie wysokie 7. miejsce. 

Najlepiej sprzedającym się na świecie modelem marki Kia był w 2010 roku model Cerato (na niektórych rynkach Forte), sprzedany w liczbie 403.303 szt. Kolejnym bestsellerem Kii był Sportage (207.922 szt.) oraz Rio (205.351 szt.). Czwarte miejsce zajęło Sorento (174.892 szt.), piąty był Soul (135.407 szt.).



Kia w roku 2011
Orężem w walce z konkurentami będzie w przyszłym roku nadal cee’d oraz fantastycznie przyjęty przez klientów nowy Sportage. Wsparte one zostaną modelami Venga, Soul, Sorento oraz zmodernizowanym modelem Kia pro_cee’d, nowym Picanto i Optimą. Te dwa ostatnie poprawią z pewnością pozycję koncernu nie tylko w segmencie sprzedaży dla klientów indywidualnych, lecz także dla flot. Produkcja pro_cee’da po face liftingu właśnie się rozpoczęła. Światowa premiera Picanto będzie miała miejsce w Genewie a w polskich salonach auto pojawi się w drugim kwartale 2011. W czwartym kwartale natomiast wprowadzona zostanie do sprzedaży należąca do segmentu D limuzyna Kia Optima. Warto dodać w tym miejscu, iż Optima była jedną z największych atrakcji ubiegłorocznego salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Niektóre media uznały Optimę za rewelację salonu i przyznały, że następca Magentisa robi niewiarygodne wrażenie – może nawet jeszcze większe niż cee’d, w czasach, gdy zastępował Cerato...

Zdaniem Wojciecha Szyszko sprzedaż nowych samochodów osobowych spadnie w Polsce w 2011 roku o 10%. Biorąc jednak po uwagę ofensywę produktową koreańskiego producenta oraz coraz mocniejszą pozycję na rynku celem Kia Motors Polska jest w roku 2011 osiągnięcie sprzedaży na poziomie 17.000 szt. samochodów oraz zwiększenie udziału w rynku do 5,5%.