Trzecia runda Kia LOTOS Cup w najbliższy weekend
dodano: 16.06.2009

W najbliższy weekend zawodnicy rywalizujący o zwycięstwa w wyścigach z serii Kia LOTOS Cup będą się ścigali na niemieckim torze wyścigowym Hockenheim. Na tym obiekcie w ubiegłym roku w Grand Prix Niemiec zwyciężył Lewis Hamilton, a Robert Kubica minął metę na siódmej pozycji. W bogatej historii na torze Hockenheim rozegrano 31. Grand Prix Formuły 1, po raz pierwszy odbędą się wyścigi cee’d LOTOS Cup i Picanto LOTOS Cup.

Kierowcy cee’dów i Picanto będą mieli okazję poznać drugi, po Hungaroringu, tor należący do najbardziej prestiżowych miejsc w świecie wyścigów. Świetna infrastruktura i znakomita organizacja wyścigów sprawia, że rywalizacja na takich obiektach daje kierowcom ogromną satysfakcję sportową. Wszyscy startujący w markowych serialach Kia LOTOS Cup znają niemiecki tor w podobnym stopniu: z przekazów telewizyjnych, on bardów czy symulatorów komputerowych, wszyscy więc będą uczyli się toru i poznawali jego tajemnice.
Hockenheim zbudowany został w 1932 roku i miał wówczas długość ponad sześciu kilometrów. Przebudowany w 2002 r. mierzy 4574 metrów, najlepszy w historii czas uzyskał Michael Schumacher w kwalifikacjach w 2004 roku. Położony nieopodal Heidelbergu otoczony lasami tor stanowił w czasach zimnej wojny bazę armii NATO. 
Prognozy pogody przewidują umiarkowane opady deszczu. W czasie wyścigów ma być dość chłodno, temperatura maksymalna w granicach 16 stopni. Zapowiadają się więc trudne warunki rywalizacji sportowej, śliska nawierzchnia może być dodatkowym wyzwaniem dla polskich kierowców.

Kamil Raczkowski: - Chciałbym żeby Scyzory, rodzina i firma Kager po wyścigach trzeciej rundy też mieli powody do zadowolenia. Mam od nich wielkie wsparcie i bardzo mnie to motywuje. Postaram się wygrać.

Maciej Ostoja-Chyżyński: - Ciekawe, że w tym sezonie jeżdżę wolniej, ale uzyskuję lepsze rezultaty. W Poznaniu wyraźnie brakowało mi szybkości, koledzy byli szybsi, ale dojechałem do mety wysoko. Okazuje się, że lepiej jechać wolniej i na podium niż szybciej, ale... Przed niemiecką rundą staram się poprawić szybkość i chciałbym powalczyć o podium. Będzie trudno, Kamil (Raczkowski), Andrzej (Gasenko) czy Łukasz (Błaszkowski) jeżdżą bardzo szybko, mają świetnie przygotowane i ustawione auta. Liczę na to, że dogonię trójkę szybszych ode mnie zawodników. 

Monika Luberadzka: - Podium jest raczej poza moim zasięgiem, ale będę walczyła o jak najlepsze miejsca. W tych wyścigach bardzo ważne jest, aby dojeżdżać wyścigu do mety, nie warto ryzykować rozbicia samochodu. Wyścigi dają mi wiele radości, doskonalę technikę jazdy i jestem coraz szybsza, ale jeszcze wciąż się uczę. Chciałabym awansować w klasyfikacji, ale i tak miejsce które zajmuję w tak wyrównanej stawce kierowców jest dobre.

Michał Kijanka: - Lubię nowe wyzwania, Hockenheim będzie takim wyzwaniem. Łatwo nie będzie, ale postaram się wygrać i utrzymać prowadzenie w klasyfikacji. Moja ekipa przygotowała perfekcyjnie samochód na ostatnie wyścigi, nie ma powodów, żeby w Niemczech auto szwankowało.

Magda Wilk: - Nie znam toru w Hockenheim, oglądałam tylko on boardy i relacje z Formuły 1. Nie lubię gier komputerowych i nie „jeździłam” w play stadion na tym torze, będę poznawała go w czasie treningów i kwalifikacji. Postaram się wypaść jak najlepiej, ale jak będzie – zobaczymy. W Poznaniu miałam sporo szczęścia, mam nadzieję, że mnie nie opuści w Niemczech.

Harmonogram wyścigów

Piątek 2009-06-19

Treningi płatne
08.00 - 08.30 Tourenwagen und GT 
08.35 - 08.55 Formelfahrzeuge 
09.00 - 09.30 Tourenwagen und GT 
09.35 - 09.55 Superracekart 
Kwalifikacje
10.05 - 10.35 DMV Tourenwagen Challenge 
10.40 - 11.05 Graf Berghe v. Trips - HRA 
11.10 - 11.35 Scuderia Alfa Classico 
11.40- 12.05 Superracekart 
12.10 - 12.30 AvD 100 Meilen Sprint SCC
Treningi oficjalne
13.00 - 13.25 Picanto LOTOS CUP 
13.30 - 13.50 AvD 100 Meilen Sprint Lotus 
13.55 - 14.20 cee’d LOTOS Cup 
14.25 - 14.55 DMV Tourenwagen Challenge.
15.00- 15.25 Graf Berghe v. Trips HRA 
15.30 - 15.50 Superracekart 20 Min.
15.55 - 16.15 AvD 100 Meilen Sprint SCC 
16.20 - 16.45 Scuderia Alfa Classico 
16.50 - 17.15 Triumph Competition 
17.20 - 17.45 Gr. CGT -Porsche Club Historic 
17.50 - 18.10 Lotus Cup Europe 

Sobota 2009-06-20

Kwalifikacje
08.00 - 08.20 AvD 100 Meilen Sprint Lotus 
08.25 - 08.50 Triumph Competition 
08.55 - 09.20 H T G T 
09.25 - 09.45 Picanto LOTOS CUP 
09.50 - 10.10 Gr. CGT Porsche Club Historic.
10.15 - 10.35 cee’d LOTOS Cup 
Wyścigi
10.45 - 11.10 Scuderia Alfa Classico.
11.20 - 11.45 AvD 100 Meilen Sprint SCC 
11.55 - 12.25 DMV Tourenwagen Challenge 
12.35 - 12.55 Superracekart 
13.05 - 13.30 Graf Berghe v. Trips HRA 
14.00 - 14.20 AvD 100 Meilen Sprint Lous 
14.30 - 14.55 Triumph Competition 
15.05 - 15.30 AvD 100 Meilen Sprint SCC 
15.40 - 16.10 DMV Tourenwagen Challenge 
16.20 - 16.45 Superracekart 
16.55 - 17.20 Scuderia Alfa Classico 
Kwalifikacje
17.25 - 17.45 Picanto LOTOS CUP 
17.50 - 18.15 H T G T 
18.20 - 18.40 cee’d LOTOS Cup 
Wyścig
18.50 - 19.20 Gr. CGT - Porsche Club Historic 
Trening
19.25 - 19.50 AvD 100 Meilen 

Niedziela 2009-06-21

Kwalifikacje
09.00 - 09.25 AvD 100 Meilen 
Wyścigi
09.35 - 10.00 H T G T 
10.10 - 10.35 Graf Berghe v. Trips HRA 
10.45 - 11.15 Gr. CGT Porsche Club Historic 
11.25 - 12.25 Picanto LOTOS CUP 2 x 10 okrążeń
12.35- 12.55 AvD 100 Meilen Sprint Lotus 
13.25 - 14.30 cee’d LOTOS Cup 2 x 12 okrążeń
14.40 - 16.00 AvD 100 Meilen 
16.10 - 16.35 Triumph Cometition 
16.45 - 17.10 H T G T