Narodowy Auto Test - doskonały wynik Kia cee'd
dodano: 14.03.2009

5 miejsce cee’da w rankingu TOP 50, 1 miejsce cee’da w segmencie C oraz doskonałe 2 miejsce koncernu Kia w rankingu popularności i postrzegania marek – oto wyniki kolejnej edycji Narodowego Auto Testu przeprowadzonego przez tygodnik Auto Świat.

Tygodnik Auto Świat (nakład ponad 200.000 egz.) opublikował wyniki czwartej już edycji Narodowego Auto Testu (NAT 2008). Ponad 18 tys. czytelników wypełniło ankiety zamieszczone na stronach www i oceniło swoje samochody. Łącznie w dotychczasowych edycjach NAT wzięło czynny udział prawie 80 tys. respondentów. Tak jak w poprzednich latach czytelnicy i sympatycy „Auto Świata" odpowiedzieli na 39 pytań podzielonych na segmenty tematyczne: ogólne dane o użytkowanym samochodzie; szczegółowa ocena pojazdu; problemy techniczne/serwis; ubezpieczenia. Tak jak w ub.r. powstał ranking główny TOP 50 na podstawie którego wyłonieni zostali liderzy w poszczególnych segmentach: A (auta najmniejsze), B (małe), C (kompakty), D (klasa średnia). Na podstawie ponad 18 tys. ankiet powstał także ranking popularności postrzegania wszystkich marek. Wyniki tych trzech badań kształtowały się następująco:

1. RANKING GŁÓWNY TOP 50 (pozycje w poszczególnych kategoriach) 
W całym głównym rankingu najpopularniejszych i najlepszych samochodów Kia cee’d zajęła bardzo wysokie 5 miejsce! Pierwszych 5 aut z rankingu NAT 50 to samochody ocenione bardzo wysoko. Warto zwrócić uwagę, że pierwszą pozycję w jednej z 10 podkategorii (napęd, zawieszenie, prowadzenie, hamulce, praktyczność, przestronność i komfort, jakość pracy podzespołów, jakość wykończenia wnętrza, poziom niezawodności, koszty utrzymania) zajął tylko cee'd. Oprócz debiutującego w tym roku „koreańczyka" żaden inny samochód spośród 5 laureatów rankingu głównego TOP 50 nie zajął pierwszej lokaty w żadnej z 10 podkategorii. Kia cee'd, pod względem hamulców została zdaniem respondentów najlepszym autem w całym tegorocznym NAT. Użytkownicy docenili także przestronność i praktyczność wnętrza (4. i 5. pozycja) oraz niezawodność (7. miejsce). cee’d ma także zdaniem respondentów najniższe koszty użytkowania wśród aut z pierwszej „5". Pierwsza „piątka” rankingu TOP 50 kształtowała się następująco: Audi A6/S6, Mazda 6, Volvo S40/V40, Toyota Avensis I, Kia cee’d.

2. RANKING NAJLEPSZYCH SAMOCHODÓW SEGMENTU C
Klasa kompaktów to w Polsce nadal najpopularniejszy segment. Auta te są dość przestronne, a przy tym nieprzesadnie drogie. Duży jest także wybór nadwozi. Tym bardziej cieszy bardzo 1 miejsce cee’da!, który pokonał w swej klasie VW Golfa V, Hondę Civic, Forda Focusa i kilkunastu innych bardzo groźnych rywali. Obszerny, funkcjonalny, ekonomiczny takie opinie napisało kilka tysięcy internautów. Użytkownicy docenili także korzystną relację ceny do jakości oraz bogate wyposażenie seryjne. „Kia cee'd SW to bardzo wygodny i funkcjonalny samochód dla 4-osobowej rodziny. Ze względu na cenę, koszty utrzymania oraz gwarancję jest idealnym nabytkiem dla średniozamożnych osób" – mogliśmy bardzo często przeczytać w Internecie.

3. RANKING POPULARNOŚCI I POSTRZEGANIA MAREK
Tak jak i rok temu najlepiej postrzeganą przez Polaków marką samochodów jest szwedzkie Volvo. Jednak największy sukces odnotowała Kia, która zajęła niesłychanie wysokie, drugie miejsce (w zeszłym roku Kia nie weszła nawet do pierwszej „20"). Taki awans i miejsce na podium marka zdobyła głownie dzięki sukcesowi modelu cee'd ale też i poprawie jakości swoich innych modeli. Duży awans zanotowała także Mazda. Wielkim nieobecnym tegorocznego zestawienia jest Mercedes (pozycja 2. w NAT 2007), który znalazł się poza pierwszą „20”.

Cały Narodowy Auto Test przeczytać można pod adresem: www.auto-swiat.pl/narodowy-auto-test.php.

Źródło: Auto Świat nr 11 (709) 9 marca 2009